ze5400 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Er bare så fornøyd nå, har kastet ut Windowsfaenskapet fra alle tre pcene mine for godt nå Ga F i at jeg trenger bærbaren til diverse Adobeprogrammer i skolen, fins jo linux alternativer Oppdaget at en del spill funker fett med Cedega, og dermed var de plutslig spillbare, de spilla jeg spiller (OpenTTD (native linux), Empire Earth og CS1.6). Må si at jeg er virkelig glad i Ubuntu Sinnsykt deilig å eie pcen selv, og gjøre det man vil med den, fremfor i windows hvor man får "spilleregler". Linux, the way computing was ment to be Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Fått Beryl opp og? Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Fått Beryl opp og? 7950385[/snapback] Med et ATI kort? Testa det ut, men alt annet en beryl lagga som faen, da man må kjøre i XGL mode med ATI kort Det fløy rett ut igjen for å si det sånn Nå må ATI se å lage skikkelige drivere til 9800PRoen min... Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Gratulerer. Har selv kasta vekk windows på laptoppen og kjører PCLinuxOS 2007 for øyeblikket. Kjørte en stund Ubuntu men hadde litt problemer med Touchpaden min der, pluss at PCLinuxOS ser mye bedre ut. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Gratulerer. Har selv kasta vekk windows på laptoppen og kjører PCLinuxOS 2007 for øyeblikket. Kjørte en stund Ubuntu men hadde litt problemer med Touchpaden min der, pluss at PCLinuxOS ser mye bedre ut. 7950780[/snapback] Gratulerer til deg og Hadde en veldig positiv opplevelse nå nettop. Etter litt slit og styr med 1.6 i cedega, fikk jeg somla meg til å installere tahoma fonten i wine, og tror du søren meg ikke at CS 1.6 Steam virker like bra som i Windows... Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Gratulerer. Har selv kasta vekk windows på laptoppen og kjører PCLinuxOS 2007 for øyeblikket. Kjørte en stund Ubuntu men hadde litt problemer med Touchpaden min der, pluss at PCLinuxOS ser mye bedre ut. 7950780[/snapback] Gratulerer til deg og Hadde en veldig positiv opplevelse nå nettop. Etter litt slit og styr med 1.6 i cedega, fikk jeg somla meg til å installere tahoma fonten i wine, og tror du søren meg ikke at CS 1.6 Steam virker like bra som i Windows... 7950815[/snapback] Er cedega en win-emulator for Ubuntu? Jeg tenkte å installere Suse, men tenkte at da kunne jeg kanskje ikke spille CS av og til :-( Og har hørt at win emulaturene gjør at det lagger endel. (Er desverre altfor grønn på Linux) Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Cedega er et program som tillater deg å spille spill på Linux. Les mer her. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Gratulerer - tenker det er en god følelse:-D Jeg har et lite filmprosjekt jeg må gjøre ferdig(har gjort så mye arbeid med det at jeg må gjøre det ferdig i windows) - men når det er gjort forsvinner ms for godt! Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) @Heimdall Verken Wine, Cedega eller CrossoverLinux er emulatorer De er et lag med windows apier, som tillater windowsprogrammer å kjøre. Eksempelvis så står Wine ironisk nok for Wine is not (an) emulator. Endret 16. februar 2007 av ze5400 Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Gratulerer - tenker det er en god følelse:-D Jeg har et lite filmprosjekt jeg må gjøre ferdig(har gjort så mye arbeid med det at jeg må gjøre det ferdig i windows) - men når det er gjort forsvinner ms for godt! 7950953[/snapback] Lenke til kommentar
kommers Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Gratulerer, ze5400! Jeg brøt meg selv helt løs fra Microsoft i 2004, og har ingen planer om å se meg tilbake. Jo mer man bruker FOSS, desto mer setter man pris på friheten. (Det eneste kjipe i mitt tilfelle er at jeg på jobben er nødt til å bruke MS Windows. Vi får se hva jeg får til, med tiden...) Lenke til kommentar
dabear Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hehe, religiøse tendenser? Hvorfor sletter du windows da? Uansett hvor stor linux-fan jeg er, har jeg enda windows installert, og jeg skriver fra XP nå... Bra at du fikk til å spille med cedega da, det har jeg ikke fått til enda (feilmeldinger, X som krasjer, ...) Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Fått Beryl opp og? 7950385[/snapback] Med et ATI kort? ATI har faktisk blitt ganske flinke på drivere i det siste, og XGL fungerer like greit som AIGLX, til og med min bærbare med ATI X200 sviver smertefritt med siste svn release av beryl/XGL. Tror heller at du har fulgt en uttadert guide, eller konfigurert noe på feil måte. Selvom jeg vil si at Nvidia er noe bedre på Linux, er ATI og Linux allikevel en meget god match. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 ATI har faktisk blitt ganske flinke på drivere i det siste, og XGL fungerer like greit som AIGLX, til og med min bærbare med ATI X200 sviver smertefritt med siste svn release av beryl/XGL. Tror heller at du har fulgt en uttadert guide, eller konfigurert noe på feil måte. Selvom jeg vil si at Nvidia er noe bedre på Linux, er ATI og Linux allikevel en meget god match. 7961147[/snapback] Fulgte den offisielle guiden, og siste versjonen. Beryl funka fett det, problemet var de andre programmene som bør ha XGL for å funke fett. Leste en vei at når beryl kjører på XGL istedenfor AIGLX, vil OpenGL være deaktivert for resten av oset... Testa det ut med å ta en "glxinfo | grep direct" når beryl kjørte, og i en vanlig gnome session, og ganske riktig, den responderte "Yes" uten beryl, og "No" med beryl. Min konklusjon: ATI burde få ut fingeren, å få laget skikkelige drivere, for jeg har såvist ikke tenkt å kjøpte ny pc på en stund enda (sparte nettop 5år på å bytte til linux ). Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hehe, joda. Er ingen tvil om at ATI må skjerpe seg, men det funker da. Ellers er det meget kjekt å lese om folk som innser at windows er horribelt, og derfor konverterer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå