Gisle_g Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hallo Jeg drev og installerte et spill (Reservoir Dogs) mens jeg fikk opp to-tre feilmeldinger om at diverste filer og mapper var ødelagt og at jeg måtte kjøre CHKDSK. jeg gjorde dette og nå funker ikke pcen mer, eller windows funker ikke. jeg kommer forbi der windows starter opp, men når den er på vei inn til skrivebordet stopper det opp og bare musa synes med en svart bakgrunn. noen som vet hva jeg kan gjøre? jeg har tenkt på å reparere windows, men jeg husker ikke helt hvordan jeg gjør dette. jeg har Home på pcen, og bare Pro på cd. kan jeg reparere home med pro cd? formatering er egentlig ikke noe alternativ. jeg håper noen kan hjelpe meg. takker for alle svar! Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Har du prøvd å trykke F8 under oppstart og boote i sikkerhetsmodus ? Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Gisle_g Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 ja, har prøvd sikkermodus. dette fungerer heller ikke. det samme skjer der, kommer forbi der windows starter opp, men ikke til dit jeg kan velge bruker. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Boot fra XP-platen og kom deg inn i recovery konsollen, trykk på Repair (E) når filene på cd`en er ferdig lasta. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Det er noen "avanserte" alternativer for booting av windows. Du kan velge å selv si ja/nei til hva som skal startes under boot. Ved å gjøre dette kan du si ja til alt, helt til windows låser seg, deretter gjøre en restart, og si ja til alt UNTATT det som fikk windows til å låse seg... Det er teorien hvertfall, du kan prøve det i praksis EVT: Som han over sier. Forutsatt at det går å reparere HOME med PRO cd. Mvh, Beej80 Endret 15. februar 2007 av Beej80 Lenke til kommentar
Gisle_g Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Takk for svar, men jeg skjønte svært lite av den recovery konsollen. hva skal jeg skrive inn der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå