contax Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Har en Acer Aspire 5044 bærbar der jeg har satt inn 2 GB minne(hadde før 1 GB). Opplevde da stor forbedring i bildekvaliteten. 2 GB er oppgitt til å være max minne. Går det alikevel an(og har det noe for seg?) å bruke en usb minnepinne for å bruke/kjøre ReadyBoost-funksjonen? Vurderer en minnepinne fra Clas Ohlson med 1 GB; er denne bra nok, eller må det brukes en minnepinne av høyere kvalitet? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=384179 Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Har en Acer Aspire 5044 bærbar der jeg har satt inn 2 GB minne(hadde før 1 GB). Opplevde da stor forbedring i bildekvaliteten. 2 GB er oppgitt til å være max minne. Går det alikevel an(og har det noe for seg?) å bruke en usb minnepinne for å bruke/kjøre ReadyBoost-funksjonen? Vurderer en minnepinne fra Clas Ohlson med 1 GB; er denne bra nok, eller må det brukes en minnepinne av høyere kvalitet?http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=384179 7950017[/snapback] Trur ikke den er rask nok... Uansett var den ganske dyr. Samme hos datakjden Endret 15. februar 2007 av Amriden Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Komplett har en fin en på 1gb fra corsair eller noe. Bestilte den i går. Sto "made for readyboost" på den eller noe Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Har hørt at du bør ha minnepinne helst over 1gb for å få noe boost..og en kjapp minnepinne.. Lenke til kommentar
JVRG Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Du vil antagelig ikke få noe utbytte med ReadyBoost så lenge du har såpass med ram. På maskiner med under 1GB ram så hjelper readyboost noe, på maskiner med mer har det liten virkning. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Det er null problem å bruke 1GB minne på Vista. Har kjørt Vista siden i fjor sommer, på godt og vont, og det er et stort og kraftig minneforbruk. Det lar seg gjøre å skru av en del tjenester (services) i Vista, men da forsvinner også en del av funksjonaliteten. På det "beste" har jeg vært nede i 380MB ram ved oppstart. Nå har jeg Explorer, Forefox (5 faner), pokerprogram, msn og Norman kjørende, og bruker ca 960MB ram. Satte forsåvidt inn 2GB kit istedenfor 1GB kit fra Corsair. Dette hjalp veldig på ytelsen til Vista. Men minneforbruket har økt noe siden minnemengden tilgjengelig er større. Men til tross for større minneforbruk enn XP, så kan jeg bekrefte at Vista er langt raskere. Det å åpne programmer går fortere og generelt opplever jeg Vista som et mer omfangsrikt operativsystem som gir meg mer uten tredjeparts programvare kontra XP. Har selv en 8GB Corsair Flasher Voyage, men har ikke tatt i bruk ReadyBoost funksjonen på denne. Det ser jeg ikke på som en nødvendighet. Skal teste Supreme Commander i morgen, et relativt nytt spill som krever mye og da får jeg se om det har noen virkning å booste Vista med litt ekstra minne fra USB sticken. Fikk desverre ikke testet ReadyBoost med 1GB minne i Vista. Men jeg tror det ville gitt meg mer ytelse. Det som er viktig når man skal ha en minnebrikke som hurtigminne, er å velge en som kan skrive og lese hurtig. Det er generelt veldig praktisk med en hurtig USB stick, så slipper man å vente så altfor lenge på filoverføringer... Lenke til kommentar
JVRG Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Min oppfatning etter å ha lest denne var at det ikke hadde så stor betydning med 1GB+ RAM. Har dog ikke testa det selv, så mulig forskjellen er større. PS: Gratulerer andylove (selv om det er 1 mnd på etterskudd). Lenke til kommentar
andylove Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Min oppfatning etter å ha lest denne var at det ikke hadde så stor betydning med 1GB+ RAM. Har dog ikke testa det selv, så mulig forskjellen er større. PS: Gratulerer andylove (selv om det er 1 mnd på etterskudd). 7957440[/snapback] Tusen takk! Aldri forsent Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hei! Så et tips i et datablad: Hvis Laptopen din har SD-kortleser og du ikke bruker den i nevneverdig grad, så kan du kjøpe et SD-kort og ha i den permantent. Da slipper du å ha noe stikkende ut fra PC som kan komme i veien (og du slipper å måtte huske på å sette det i hver gang du har flyttet PC) -------------------------------------------------------------------------- ...PS:Gratulerer andylove (selv om det er 1 mnd på etterskudd). 7957440[/snapback] Tusen takk! Aldri forsent 7960157[/snapback] Ja, gratulerer! Det var på dagen et år etter min sønn! Lenke til kommentar
andylove Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hehe, tiden flyr så innmari fort. Du ha selv gratulasjoner, 1 års dagen må være spesiell. Skjønner jeg har masse å glede meg til. Men tilbake til topic: Jeg tror det er begrenset med hva slags ytelse man kan få, men som jeg har svart tidligere, så tror jeg det har en del å si hvor rask brikken er og om det ligger noe på den fra tidligere. En gammel og treig USB stick vil nok ikke gi særlig til ytelse, men en rask derimot vil nok kanskje ha noe å si. Men det koster å være kar Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) http://www.tomshardware.com/2007/01/31/win...yzed/page5.html kjapt sammendrag: Selv med 2GB minne, så gir det en kjappere maskin. Endret 17. februar 2007 av The Jackal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå