Rescue me Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det anbefales at man skal sove minst 8 timer hver natt, men går det ann å sove bare 5 timer hver natt og bli vant til det? Hadde vært veldig bra hvis man kan det siden man da hadde fått 1095 timer / 45,625 dager eksta hvert år. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Gjør som meg, sover ca 6 timer om hverdagene så tar du det igjen i helgene Lenke til kommentar
Bluesky Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det er vel ikke umulig å være fysisk våken i 3 timer ekstra pr. døgn. Men det vil nok gå utover helsa, særlig det psykiske. Man blir slappere, mister konsentrasjonen, irritabel og læringsevnen blir dårligere. Bare for å nevne noe. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Man blir slappere, mister konsentrasjonen, irritabel og læringsevnen blir dårligere. 7950185[/snapback] Check, check, check og check. Legg deg tidlig er mitt tips. Hvis du prøver på å sove mindre får du bare helt ødelagt døgnrytme, trust me. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hadde vært kjempegreier om du kunne sove litt mindre, mange timar som går vekk. Av erfaring veit eg at lite søvn på ingen måte er å anbefale. Lenke til kommentar
Askeflink Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Du får flere timer våken ja, men du lever dårligere. Det er ikke gøy å være mye trøtt om dagen. For å ikke snakke om helsa. Heller 5840 skikkelige timer enn 6936 dårlige. Endret 15. februar 2007 av NorskeLink Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 http://www.stevepavlina.com/blog/2005/10/polyphasic-sleep/ -> 6 timer søvn spart hvert døgn. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg klarer meg i allefall helt fint med bare 6 timers søvn, og har ingen av de bivirkningene som Bluesky nevner over. Tror det har veldig mye med hva man blir vant til, er man vant til å sove 6 timer pr. dag så venner kroppen seg til det. Er jævlig i overgangsfasen, men etter det så går det greit Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Jeg klarer meg i allefall helt fint med bare 6 timers søvn, og har ingen av de bivirkningene som Bluesky nevner over. Tror det har veldig mye med hva man blir vant til, er man vant til å sove 6 timer pr. dag så venner kroppen seg til det. Er jævlig i overgangsfasen, men etter det så går det greit 7950907[/snapback] Kva driv du med frå 7-15 i kvardagen? Då eg på skule kunne eg fint sitje oppe til midnatt og klare meg gjennom neste dag, men etter at eg byrja i jobb endra det seg dramatisk. Skal eg få ein god arbeidsdag og i tillegg ha energi til overs bør eg få minst 8 timars søvn. Merkar stor forskjell på om eg legg meg 9 i forhold til 11-12. Endret 15. februar 2007 av Zeph Lenke til kommentar
Snø Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Du får flere timer våken ja, men du lever dårligere. Det er ikke gøy å være mye trøtt om dagen. For å ikke snakke om helsa. Heller 5840 skikkelige timer enn 6936 dårlige. 7950800[/snapback] Ja, for lite søvn påvirker huden og får rynker til å dukke opp tidligere, såkalt stressrelatert aldring. Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Når jeg spilte litt mye wow ,pleide jeg og døgne hver dag å sove på skolen=P det gikk i 6 mnd;) Men jeg skal inrømme jeg var ikke mye klar i skallen, og du dupper av for det meste hvor som helst så lenge du ikke driver med noe, eller du dupper av hvis det er kjedelig=P men det funker^^ Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Må ha minimum 7 timer jeg, blir det mindre kommer jeg senere på skolen- nettopp fordi jeg er for trøtt Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 å sove er det beste jeg vet, så jeg vil nesten sove lengre.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Eg og, men om eg kunne fått like mykje kvil på 5 timar som eg får på 8 hadde eg ikkje sagt nei. Einaste gangen du er bevisst er når du sovnar og vaknar, om du var like vaken etter 5 timars søvn som du er etter 8 timar vil du ikkje merke noko forskjell. Endret 15. februar 2007 av Zeph Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Litt verre situasjon har jeg. Står ofte vakt, og da er det to timer PÅ. Fire timer AV. Ødelegger litt av døgnrytmen det også. Og jeg får maks 4 timer søvn om jeg er heldig. Ifølge de bestemmelsene som er satt. Syns 6 timer er en god tid for å få nok søvn jeg. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 ...man hadde fått 45,625 dager eksta hvert år. 7949985[/snapback] Oi, visste ikke at det var så mange dager i året. Jeg må være helt dum. Går sikkert an, men er sikkert ikke sunt. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Kva driv du med frå 7-15 i kvardagen? Då eg på skule kunne eg fint sitje oppe til midnatt og klare meg gjennom neste dag, men etter at eg byrja i jobb endra det seg dramatisk. Skal eg få ein god arbeidsdag og i tillegg ha energi til overs bør eg få minst 8 timars søvn. Merkar stor forskjell på om eg legg meg 9 i forhold til 11-12. 7952122[/snapback] Har skole fra klokken 8 til klokken 14. Legger meg rundt 1-2 tiden og står opp kl. 7. Har også jobb et par dager i uken. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jo mer man sover jo trøttere blir man! 6-7 timer er nok for en ung person. Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 For å få mer "nytte" av døgnet har jeg stykket opp søvnen.. jobber 8-16, sover ca 18-19.30, og 02-07.30.. fra 18-19.30 skjer det ingenting i min hverdag likevel, så jeg fant ut jeg skulle prøve det slik heller.. fungerer utmerket, og jeg kan holde det gående lenger på kveldene med venner som begynner senere på jobb.. Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Før la jeg meg 3 tiden og sovna 3-4 og stod opp halv 7-7 på hverdagene, (hender det skjer enda, men er skjeldent) Funka helt greit det, emn var til tider slapp og daff på skolen. Er fortsatt ikke noe å anbefale, men i mitt hode er 6 timer søvn en relativt god mengde søvn. EDIT: ikke det at jeg ikke liker å sove lenge, men etter min døgnrytme er skole, jobb o.l lagt opp veldig feil Endret 20. februar 2007 av Mathias666 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå