robbery Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hei. Jeg kjøpte nettopp 3D-Marks og tenkte jeg skulle kose meg med FPS'en som stod der. Jeg kjøpte en PC for cirka et år tilbake, og speccsen trodde jeg skulle være ganske 'hardcore' i forhold til gaming. Jeg kjørte testen på 1280x1024, og fikk et skuffende resultat; 5700. Speccsen på PC: Skjerkort: Sapphire Radeon X1900 XTX Radeon TOXIC CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3800+ @ 2ghz Hovedkort: ASUS M2N32-SLI DELUXE Minne: 1024 MB Corsair DDR2 PC6400 (2x512) PSU: 460W THermaltake Purepower Jeg har lest en del på forum og skjermkortet skal være ganske sykt i forhold til gaming. Når "CPU-testen" begynte så hadde jeg 0.5 fps, og max opp til 1 fps. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig. Skjermkortet kostet 5300,- kr, og vil helst ikke bytte det ut, men vil gjerne oppgradere PCen min. Mitt spørsmål er; kan det hende at jeg ikke får full ytelse av skjermkortet pga CPU eller PSU kan være for svak? Håper jeg kan oppgradere CPU\PSU, få litt mer minne for å få en betraktelig bedre ytelse på 3D-Marks. Hva foreslår dere jeg kan gjøre for å få bedre ytelse? Mvh Rune P.S: På forhånd takk:) Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) den største flaskehalsen der vil nok være cpu'en og 1gb ram. har du vurdert overklokking? 1gb ram nå tildags er ganske lite, ivertfall i spill. EDIT: angående cpu testen så er det helt normal score. ikke så rart når all grafikk kjøres gjennom cpu. Endret 15. februar 2007 av fredblic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå