Evil-Duck Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Hei har du planer om å kjøpe deg racing moped ? da bør du lese denne posten. Det er 2 motorer som sitter i disse mopedene og det er Derbi/piago motorn og AM6 . Forskjellene på disse motorene er : Derbi har en sterkere Clutch med nesten dobbelt så breie lameller, og 5 fjører i forrhold til Am6 sine 4 Derbi motorene sin Veiv skal vere en del sterkere en AM6 Derbi sin girkasse skal vist vere mer slitesterk en AM6 Noe AM6 har som ikke Derbi motrer har er en balanseaksling som hjelper med på og redusere vibrasjoner frå motoren Og AM6 har Støpjern sylinder og Derbi Hardcrome Vet det kan hørest ut som om jeg kansje sier dette for å fremme at derbi motorn er bedre en AM6 , men dette vil jeg ikke ha noe diskusjon rundt , for både AM6 og derbi er gode motrer uten tvil , ville bare fortelle litt om forskjellene Derbi GPR Racing Dette er en moped som er produsert i spania av Derbi , og i den står en derbi motor med spesial laget veiv for GPR som tåler 14K omdreininger. Spesifikasjoner Displacement: 49.00 ccm (2.99 cubic inches) Motor type: Single cylinder Stroke: 2 Kompresjon: 12.5:1 Drivstoffsystem: Carburettor. Dell´Ortho PHVA-14 Tenning: CDI Starter: Electric Smøringssystem: Oilje pumpe Kjøle system: Vann Girkasse: 6-gir Clutch: Multiplate Front Demper: Invertert gaffel. Bakdemper : Monoshock Fram hjul dimensjon: 110/80-17 Bak hjul dimensjon: 130/70-17 Fram bremse: Single bremseskive Fram bremse diameter: 300 mm (11.8 inches) bak bremse: Single bremseskive bak bremse diameter: 180 mm (7.1 inches) Bensin kapasitet: 13.00 liter (3.43 gallons) Farge muligheterer : Rød/grønn, rød, svart Derbi GPR Replica Dette er GPR Replica, denne sykkelen har et litt mer vanlig design , i motsetning til GPR som har et ganske vågalt utsenede. Denne har Derbi/piago motorn spesifikasjoner Displacement: 49.90 ccm (3.04 cubic inches) Motor type: Single sylinder Stroke: 2 Kompresjon: 13.0:1 Bore x stroke: 39.9 x 40.0 mm (1.6 x 1.6 inches) Drivstoff system: Carburettor Kjøle syestem: veske Girkasse: 6-gir Overførings type: Chain Fram demper: Invertert hydraulisk gaffel, 35 mm Bak Demper: Progressiv enkel demper Fram dekk dimensjon: 90/80-17 Bal dekk dimensjon : 110/80-17 Front bremse: Single disk Front bremse diameter: 260 mm bal bremse: Single disc Bak bremse diameter: 220 mm Rieju RS1 Rieju RS1, har et spesielt utsenede som en enten elsker eller hater , i denne står det Yamaha sin AM6 motor i. Displacement: 50.00 ccm (3.05 cubic inches) Motor type: Single sylinder Stroke: 2 Kompresjon: 12.0:1 Bore x stroke: 39.0 x 40.3 mm (1.5 x 1.6 inches) Drivstoff system: Carburettor. Dell´ortho HSA Smørings system: oljepumpe Kjølings system: veske Girkasse: 6 gir Starter: Elektrisk Ramme type: Dobbel voggestålrør Fram dekk dimensjon: 90/90-16 Bak dekk dimensjon: 120/80-16 Front bremser : Single disk Front bremser diameter: 260 mm Bak bremse: Single disk Bak bremse diameter: 200 mm (7.9 inches) Rieju RS2 Rieju RS2, er muligens den mest poppulere R-mopeden etter TZR også i denne sitter det e Yamaha AM6 motor Displacement: 50.00 ccm (3.05 cubic inches) Motor type: Single sylinder Stroke: 2 Kompresjon: 12.0:1 Bore x stroke: 39.0 x 40.3 mm (1.5 x 1.6 inches) Drivstoff system: Carburettor. Dell´Orto Kjølings system : Veske Girboks: 6 gir Overførings type : Kjede Starter: Elektrisk Front Demper: Upside Hydraulisk Gaffel Ø 36 mm. PAIOLI Rear suspension: Mono sjokkdemper Front dekk Dimensjon: 100/80-17 Bak dekk dimensjon: 130/70-17 Bak bremse: Single disk. Front bremse diameter: 280 mm Bak bremse: Single disk Bak bremse diameter: 220 mm Yamaha TZR Dette er Yamaha TZR , den er nok den mest solgte R-mopeden i norge , og forstårlig nok så sitter Yamaha sin AM6 motor i denne åsså spesifikasjoner Displacement: 49.70 ccm (3.03 cubic inches) Engine type: Single cylinder Stroke: 2 Compression: 6.9:1 Bore x stroke: 40.3 x 39.0 mm (1.6 x 1.5 inches) Front suspension: Hydraulic and telescopic fork Rear suspension: Swingarm Front tyre dimensions: 100/80-17 Rear tyre dimensions: 130/70-17 Front brakes: Single disc Front brakes diameter: 280 mm (11.0 inches) Rear brakes: Single disc Rear brakes diameter: 220 mm (8.7 inches) Aprilia RS I denne sykkelen her sitter det også yamaha sin AM6 motor , RS er en veldig bra gjennomført sykkel og er da ganske pen. spesifikasjoner Displacement: 49.70 ccm (3.03 cubic inches) Engine type: Single cylinder Stroke: 2 Bore x stroke: 40.3 x 39.0 mm (1.6 x 1.5 inches) Fuel system: Carburettor. Dell’Orto PHBN 16 - HS Cooling system: Liquid Gearbox: 6-speed Transmission type final drive: Chain Clutch: Multiple disks in oil bath Ignition: Electronic, capacitor discharge Starter: Electric Frame type: Sloping twin spar in cast aluminium with thin walled structural shell and cross rib reinforcement Front suspension: Aprilia Ø 35 mm central pin hydraulic telescopic fork. Front suspension travel: 110 mm (4.3 inches) Rear suspension: Double member swinging arm in high strength steel with hydraulic monoshock,. Rear suspension travel: 120 mm (4.7 inches) Front brakes: Single disc Front brakes diameter: 280 mm (11.0 inches) Rear brakes: Single disc Rear brakes diameter: 220 mm (8.7 inches) Exhaust system: Catalysed Motorhispania RX Motorhispania RX har også AM6 motor og er en ganske pen sykkel , men er dog litt merkelig sittestilling på den Displacement: 49.70 ccm (3.03 cubic inches) Engine type: Single cylinder Stroke: 2 Compression: 10.5:1 Bore x stroke: 40.3 x 39.0 mm (1.6 x 1.5 inches) Fuel system: Carburettor. Dell Ortho PHBN 12 Valves per cylinder: 1 Cooling system: Liquid Transmission type final drive: Chain Starter: Electric Frame type: Steel, double bean Front tyre dimensions: 90/90-16 Rear tyre dimensions: 120/80-16 Front brakes: Single disc Front brakes diameter: 240 mm (9.4 inches) Rear brakes: Single disc Rear brakes diameter: 180 mm (7.1 inches) Obs , alle spesifikasjoner er tatt fra www.bikez.com Endret 17. februar 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Fin guide Kanskje en potensiell sticky?? Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 RS har ikke noen 12 mm forgasser, den er 16mm. Fuel system: Carburettor. Dell’Orto PHBN 16 - HS Den hadde nok 12 mm forgasser før. Mens 2007 modellen har 14 mm som på Derbi GPR. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Skal se om jeg får rettet på det, som sakt tok jeg all informasjon fra Bikz.com . Lenke til kommentar
DennisDanielsen Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Bra Duckie! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Hei har du planer om å kjøpe deg racing moped ? da bør du ikke lese denne posten. Derbi har en sterkere Clutch med nesten dobbelt så breie lameller, og 5 fjører i forrhold til Am6 sine 4 Derbi motorene sin Veiv skal vere en del sterkere en AM6 Derbi sin girkasse skal vist vere mer slitesterk en AM6 Noe AM6 har som ikke Derbi motrer har er en balanseaksling som hjelper med på og redusere vibrasjoner frå motoren Og AM6 har Støpjern sylinder og Derbi Hardcrome 7949755[/snapback] Skal denne forhåpentligvis bli en sticky, eller var det bare noe du ville skrive ? Ved de 2 første utsagnene dine lar du tvilen komme til side, da du ikke henviser til noe kilder. Da du har en Derbi selv og skriver dette, så fremmer du jo din sak, det kan alle mann se, til og med de stakkars blinde. Men kjempe bra arbeid ! Endret 17. februar 2007 av Hurt Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Ja beklager mangel på Kjilder her , det jeg mest har gått utifra på de utsagnene der var hva en moderator sa på mopedportalen , der han sa : < Derbi har vesentlig sterkere veiv enn am6 < Derbi har sterkere girkasser enn Am6, og dei har eit mykje bedre girskifte system! Am6 sitt kulesystem er dårligt i grunn, fort og gire i "frigir" og dette tar på girkassa!! Men siden dette var en privat person som skrev så kan det selfølgelig vere feil , her er tråden btw http://www.mopedportalen.com/forum/index.p...howtopic=128759 edit : grunnen til jeg skrev denne var vel muligens et lite håp om sticky ja og det at jeg kjeda meg skal se om jeg får skrevet det litt om , om jeg ikke finner sikre kjilder, og se om jeg får oversatt spesifikasjonene til norsk etterhvert. edit igjen : prøvd å oversatt en del nå , for se om jeg får gjort resten sener i kveld Endret 17. februar 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå