AleksanderA Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Heisann! jeg har en samsung syncmaster 957DF, og skjermen har fungert utmerket hele veien siden kjøp. Men ny nylig (igår) så har den begynt å "flippe" mellom en gulaktig farge, og den normale fargen som var på skjermen. Dette skjer rundtomkring en gang hvert 10ende sekund. Skal nevnes at jeg har kjøpt meg ny data, så kan være det som gjør det, men den fungerte jo fint i 2 uker med den nye dataen før dette skjedde. Har noen peiling?! Har geforce 7600 GT XXX kort, og Nvidia ForceWare 91.47 drivere. Dette er sinnsykt frustrerende, sånn forresten. Fargeskiftet er ikke stort, men det er irriterende nok til at jeg faktisk skrudde av dataen igår. Klarte ikke sitte der og se den drive på som det der. SAK LØST! Fant ut via et annet forum at jeg måtte sjekke strømkabelen, og den satt litt løst. Ser ut som det fungerer nå! Endret 15. februar 2007 av AleksanderA Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Er ikke bar een kontaktfeil i kabelen\pluggen? Prøv å rikle Lenke til kommentar
AleksanderA Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Er ikke bar een kontaktfeil i kabelen\pluggen? Prøv å rikle 7949743[/snapback] Kan jeg gjøre det her mens dataen er på? Er ny data, så turte ikke Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Er ikke bar een kontaktfeil i kabelen\pluggen? Prøv å rikle 7949743[/snapback] Kan jeg gjøre det her mens dataen er på? Er ny data, så turte ikke 7949766[/snapback] hehe, ja det skader ikke å rikle på kabelen til skjermen mens pc'en er på bare å prøve Lenke til kommentar
AleksanderA Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Har testa å rikke litt osv, og det stoppa, men nå er det tilbake til det samme gamle, og det er til å dø av. Noen hjelp meg! Edit: Sjekka for artifacts via ATItool, og den fant ingen, så det er ikke problemet. Endret 15. februar 2007 av AleksanderA Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Da har du dårlig kontakt. Prøv å støtt opp under kabelen slik at den får god kontakt (eller bytt den). Lenke til kommentar
AleksanderA Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Da har du dårlig kontakt. Prøv å støtt opp under kabelen slik at den får god kontakt (eller bytt den). 7951382[/snapback] Du er sikker på at det ikke er noe galt med skjermkort eller lignende? Jeg var inne i dataen og skrudde litt før dette skjedde, og da fungerte alt fint. Men jeg putta i en vifte, og har kun 460W PSU. Er det noen mulighet for at den får for lite strøm? (Skal prøve å støtte opp) Lenke til kommentar
AleksanderA Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Det funka ikke. Det merkelige er det at når jeg skrur tilbake lysheten og gammaen på skjermen, så ser jeg ikke dette lengre. Ihvertfall minimalt. (Liker å ha lys skjerm, pga div. spill) Noen andre tips? (Skal sies at etter at jeg støttet opp kabelen, så er det mye mindre blinking osv) Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Dette er et typisk problem jeg hadde med gamle CRT-skjermer, og da var det altid kabelen som var problemet. Dytt og vrikk på den, både i enden i skjermen og den i pc'n. Lenke til kommentar
AleksanderA Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Skal prøve, og se hvordan det går! takker for all hjelp hittils! Lenke til kommentar
AleksanderA Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Spørsmålet til dere er vel egentlig, burde jeg kjøpe en ny skjerm? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Spørsmålet til dere er vel egentlig, burde jeg kjøpe en ny skjerm? 7951742[/snapback] Om ikke problemet løser seg, feks med litt mye duct-tape rundt kabelen på visse steder, så muligens... Lenke til kommentar
Nesjabu Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Det fins faktisk et tulle virus som du kan laste ned som bytter farge på skjermen hvert 10`ende sek, tviler på at det er det men prøv å ta musepekeren helt oppi venstre hjørnet av skjermen, da skal tulle viruset avslutte! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå