Drog Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Det kan bli så dyrt du vil, men du for mere igjen pr krone du legger inn.Det kommer også ann på hvor mye penger du har å bruke på forsterker 7951804[/snapback] Har tenkt å bruke rundt 6000kr på forsterker. Men er det nok å bare ha høyttalere til stereoforsterker eller burde jeg kjøpe subwoofer også? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Kommer veldig ann på høyttalerene. Men til vanlig musikk skal det holde helt fint. Jeg har en sub, men den står nesten på det laveste på forsterkeren sin. Og den brukes ikke når jeg hører på vinyl. Som forsterker vil jeg anbefale THULE Spirit IA100 Den bruker jeg i mitt oppsett. Og syns den er veldig god. Jeg har kombinert den forsterkeren min PSB T45 som du ser selges denne etter mine ører til "gi bort" pris på nettet. (koster rundt 6000,-) i alle hifibutikker. Her er det jeg svarte da jeg fikk en PM på hifisentralen hvor han lurte på hvordan T45 var: Det er mye bass, går vel ned i 35Hz eller noe. Kan nesten bli litt mye bass til tider, tar over hele jobben til subben. Mellomtonen er god, kanskje litt svak i noen frekvenser, men fungerer ellers veldig bra. Diskanten er fin, men kunne vært litt mer detaljert. Men bli aldri påtrengenede uansett volum! Og mye volum takler denne høyttaleren veldig bra! Låter altid bra. Sånn sett på pris får man mye lyd for pengenen ved å kjøpe denne høyttaleren, det sier jo også Lyd & bilde som hadde denne høyttaleren som klasse referangse. Fidelity har også skrytt mye av denne. pørvde å finne ett av de bladene med denne testen, men fant det desverre ikke Sad Må har jeg ett veldig lite rom da (ca 7kvm) bor hjemme er bare 19år... så det vill nok sikkert låte anderledes hos deg hvis du har større rom osv. Men personlig kan jeg bare anbefalen disse høyttalerene! Men du kan sikkert stikke til Stereofil(www.stereofil.no) å høre der eller låne med deg hjem, hvis du bor i oslo eller i nærheten av oslo da. Hvis du bor i Oslo området kan du godt komme til meg å høre på annlegget, for vi alle liker jo forskjellige ting i lyden. Bare å sende en PM Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Det er mange som kjører flere subwoofere, og det fungerer bra. Det er litt mer kalibreringsjobb enn med en stk, men resultatet blir ofte bedre. 7950615[/snapback] Ja det er mulig, men høres litt overkill ut hvis det er musikk det er snakk om. Kommer jo så klart ann på rommet også 7950918[/snapback] Nå er det jo ikke nødvendigvis kun snakk om SPL når man bruker flere subber, man kan f.eks få forbedret frekvensrespons, også utenfor sweetspot. Lenke til kommentar
Drog Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Kommer veldig ann på høyttalerene. Men til vanlig musikk skal det holde helt fint. Jeg har en sub, men den står nesten på det laveste på forsterkeren sin. Og den brukes ikke når jeg hører på vinyl.Som forsterker vil jeg anbefale THULE Spirit IA100 Den bruker jeg i mitt oppsett. Og syns den er veldig god. Jeg har kombinert den forsterkeren min PSB T45 som du ser selges denne etter mine ører til "gi bort" pris på nettet. (koster rundt 6000,-) i alle hifibutikker. Hvis du bor i Oslo området kan du godt komme til meg å høre på annlegget, for vi alle liker jo forskjellige ting i lyden. Bare å sende en PM 7954252[/snapback] Jeg regner med at jeg kan bruke PSB T45 til hjemmekinoforsterker til seinere hvis jeg skal ha det?! Jeg hører for det meste på trance. Hvordan tror du det høres ut på det anlegget du foreslår? Høyttalerne ser veldig bra ut forresten! Skal vurdere forslaget du kom med. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Det jeg har hørt av trance på anlegget har vært mest mp3, men det fungerer veldig bra. T45 gå helt ned i kjelleren. Så bass for man. PSB T45 er i Image serien, i den finnes det også Center og mindre bakhøyttalere. Så det funker som surround høyttalere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå