Andrull Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Slik skal det se ut med dobbelkjerne: Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Slik skal det se ut med dobbelkjerne: 7951447[/snapback] SÅnn ser ikke min ut Kan dere fortelle meg hva som skal til for å få sånn der? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Oppdatere chipsett driverne, og oppdatere BIOS må gjøres på noen hovedkort. Endret 15. februar 2007 av andrull Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Men som det ble beskrevet i ett av de første postene så bør dette være på plass før installasjon eller så vil ikke systemet kunne tilpasse seg to cpu'er. Men støtter XP Home to kjerner? (usikker, og eg vet heller ikke hva som brukes her) Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg har Home, og hvordan vet man hvilket chipsett man har? fikk bare maskinen til sendt i posten så jeg vet ikke hvorfan man gjør det Kan dere gi meg en fyldig beskrivelse for hva som skal gjøres? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Men som det ble beskrevet i ett av de første postene så bør dette være på plass før installasjon eller så vil ikke systemet kunne tilpasse seg to cpu'er. Men støtter XP Home to kjerner? (usikker, og eg vet heller ikke hva som brukes her) 7951914[/snapback] XP home støtter flere kjerner ja. (ivhertfall 2 eller 4 stk, om ikke flere) Bruker selv Home Edition....Og som du ser på screenshotet så fungerer det med Dual-core ja. Hvem gidder vel bruke professional... Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Men som det ble beskrevet i ett av de første postene så bør dette være på plass før installasjon eller så vil ikke systemet kunne tilpasse seg to cpu'er. Men støtter XP Home to kjerner? (usikker, og eg vet heller ikke hva som brukes her) 7951914[/snapback] XP home støtter flere kjerner ja. (ivhertfall 2 eller 4 stk, om ikke flere) Bruker selv Home Edition....Og som du ser på screenshotet så fungerer det med Dual-core ja. Hvem gidder vel bruke professional... 7951966[/snapback] fint du svarte på det, men du hjalp meg med baare en liten ting. Vet noen dere ute hva som skal gjøres? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 XP home støtter flere kjerner ja. (ivhertfall 2 eller 4 stk, om ikke flere) Bruker selv Home Edition....Og som du ser på screenshotet så fungerer det med Dual-core ja. Hvem gidder vel bruke professional... 7951966[/snapback] Ok. Men eg viste det var noe med dette med antall prosessorer, og i følge wikipedia støtter home flere kjerner, men kun på en fysisk prosessor. Så det skal jo da også gå for trådstarter. Men personlig holder eg en knapp på at dette ikke var aktivert i bios ved installasjon eller at gjeldende bios ikke støttet det da windows ble installert. Kanskje den tilogmed ble installert med en annen cpu? Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 XP home støtter flere kjerner ja. (ivhertfall 2 eller 4 stk, om ikke flere) Bruker selv Home Edition....Og som du ser på screenshotet så fungerer det med Dual-core ja. Hvem gidder vel bruke professional... 7951966[/snapback] Ok. Men eg viste det var noe med dette med antall prosessorer, og i følge wikipedia støtter home flere kjerner, men kun på en fysisk prosessor. Så det skal jo da også gå for trådstarter. Men personlig holder eg en knapp på at dette ikke var aktivert i bios ved installasjon eller at gjeldende bios ikke støttet det da windows ble installert. Kanskje den tilogmed ble installert med en annen cpu? 7952266[/snapback] Det forteller fremdeles ikke hva jeg skal gjøre Kan dere ikke svare på spørsmålet mitt og ikke alt det andre? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det forteller fremdeles ikke hva jeg skal gjøre Kan dere ikke svare på spørsmålet mitt og ikke alt det andre? 7952564[/snapback] Hvor er den kjøpt? Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Det forteller fremdeles ikke hva jeg skal gjøre Kan dere ikke svare på spørsmålet mitt og ikke alt det andre? 7952564[/snapback] Hvor er den kjøpt? 7952664[/snapback] Dell.no Lenke til kommentar
tommy007 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Skal ned å sjekke på den bærbare fra dell i morra.. håper 2 kjærner er aktivert.. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 last ned cpu-z, der finner du chipset og bios versjon... da kan du søke på nettet etter hva du må gjøre, eller spørre igjen, med et godt og tydelig spørsmål om hva og hvor du skal gjøre Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) er p965/g965 noe chipsett? Edit: Har Bios noe som heter 1.0.2? er det versjonen? Endret 15. februar 2007 av LadyKatie Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 er p965/g965 noe chipsett? 7953149[/snapback] Ja, men ville det ikke vært lettere/bedre å sjekke opp hvilken hovedkort modell, og så lastet ned driverne ifra hovedkortprodusent... (DELL?) Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 er p965/g965 noe chipsett? 7953149[/snapback] Ja, men ville det ikke vært lettere/bedre å sjekke opp hvilken hovedkort modell, og så lastet ned driverne ifra hovedkortprodusent... (DELL?) 7953180[/snapback] Hvor er det jeg finner det da? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 er p965/g965 noe chipsett? 7953149[/snapback] Ja, men ville det ikke vært lettere/bedre å sjekke opp hvilken hovedkort modell, og så lastet ned driverne ifra hovedkortprodusent... (DELL?) 7953180[/snapback] Hvor er det jeg finner det da? 7953215[/snapback] Pleier vel enten å stå på hovedkortet. (om du åpner kabinettet å ser inn) Ellers kan du jo bruke Everest:http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml (her finner du all informasjon om absolutt alt) Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) er p965/g965 noe chipsett? 7953149[/snapback] Ja, men ville det ikke vært lettere/bedre å sjekke opp hvilken hovedkort modell, og så lastet ned driverne ifra hovedkortprodusent... (DELL?) 7953180[/snapback] Hvor er det jeg finner det da? 7953215[/snapback] Pleier vel enten å stå på hovedkortet. (om du åpner kabinettet å ser inn) Ellers kan du jo bruke Everest:http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml (her finner du all informasjon om absolutt alt) 7953293[/snapback] Jeg har den everest på maskinen, men har ikke helt skjønnt hva alt er til Edit: Er det denne: Felt Verdi Hovedkort ID DELL Dell DM061? Endret 15. februar 2007 av LadyKatie Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Etter et kort søk på Dell.no så fikk jeg opp disse resultatene: http://search.euro.dell.com/results.aspx?s...at=sup&x=13&y=9 Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Etter et kort søk på Dell.no så fikk jeg opp disse resultatene: http://search.euro.dell.com/results.aspx?s...at=sup&x=13&y=9 7953403[/snapback] Takk for hjelpen alle sammen! Men hva gjør egentlig dual? Har den noen funksjon eller går det bare fortere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå