Reddog Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg har reformatert C: disken på PCen. Så hadde jeg "mine dokumenter" på D: disken, og denne var såkalt "Private folders" Så når jeg nå prøver å komme inn på denne katalogen etter reinstallasjon får jeg bare beskjed om "ingen tilgang" Finnes det noen software som kan løse dette, eller er det en mulighet i XP? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 http://www.google.no/search?q=access+priva...lient=firefox-a Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Hensikten med "Private Folders" er jo at bare den som har gyldig "nøkkel" kan få tilgang til filene, så hvis du ikke lenger har nøkkelen .......... Jeg har aldri hørt om noe program som kan knekke denne krypteringen, men det kan jo hende CIA, NSA osv. har noe til eget bruk. edit: Eller er jeg helt på villspor? Er det ikke kryptering som er problemet, men hvem som "eier" filene? Da er posten overfor mer til hjelp, ja. Endret 15. februar 2007 av nebrewfoz Lenke til kommentar
sondrev Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Har du prøvd å åpne de i "safe mode"? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hvis den er kryptert, er det lite du kan gjøre. Hvis ikke, kan du ta ownership med administrator kontoen (du får den fram i safe mode) Lenke til kommentar
qxvrea Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det er vel to ting du kan ha funnet på her. 1. Microsoft Private Folder eller 2. Gjør privat, under deling og sikkerhet. Hvis 1 - er det veldig lite du kan gjøre. Microsoft har vel også droppa dette programmet, siden det ble mye kluss for brukerne. Hvis 2 - gjør som det blir forklart i innlegget over her. Evt montere inn disken via en Linux Live-CD og hente ut filene (funka for meg). Lenke til kommentar
Reddog Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg boota PCen med winternals ERD Commander og henta ut filene da til annen disk. Reformaterte den D: driven og vips så hadde jeg filene. Takk for all hjelp! Case closed for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå