Gå til innhold

Ny PC - 20.000

Anbefalte innlegg

Hey, jeg har tengt til å kjøpe meg en ny pc,

Tengt den skulle se no som den her:

_Mircroplex__________________________________________

Tower: Thermaltake Miditower, Sort CSA5000DBM - Leveres uten strømfors. 1,195,- Microplex (5 innebygde vifter)

Stømforskyning: Chieftec strømforsyning, 360W, ATX12V HPC360202 420,- Microplex

Vifter: Swiftech CPU-kjøler, u/vifte SocketA 465,- Microplex

+Papst vifte, 45m³/time, 19 dB(A) 8412N2GML - m/3-pins molexkontakt 155,- Microplex

_Komplett____________________________________________

Harddisk: 2x Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD1200JB 3608,- Komplett

DVD: Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Grå/Sort Bulk (DVD-117MG) 462,- Komplett

Brenner: Yamaha CD-brenner IDE 44X/24X/44X Sort CRWF1, DiscT@2, Bulk 1,156 Komplett

Diskett: NEC Diskettstasjon 3,5" 1,44MB, Sort 195 ,- Komplett

Hovedkort: AMD: Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A nForce2SPP, ATX, 1394, USB2.0, Dual LAN 1,475,- Komplett

Prossesor: AMD Athlon XP2400+ 2.0 GHz 266 MHz bus Socket A (Thoroughbred) prosessor 1,753,- Komplett

Høyttalere: Altec Lansing Høyttaler ACS621 Høyttaler Sub Woofer + 2 monitorer 1198,- Komplett

Lydkort: Creative Soundblaster Audigy Player Lydkort PCI med Firewire, Bulk 624,- Komplett

Ram: TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC333MHz) 1,220,-

Mus: Logitech MouseMan Dual Optical (optisk) 333,- Komplett

Nettverkskort: SMC Kort EZ Card 10/100 PCI TPO Nettverk Full Duplex RJ-45 153,- Komplett

Skjerm: Samsung 19" CRT Syncmaster 957P TCO99 - Skjerm 2,266,- Komplett

Skjermkort: Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB AGP, ATI 9700PRO, DVI, TV-Out, Retail 2,895,- Komplett

Tastatur: Logitech Internet Navigator Keyboard SE 369,- Komplett

Switch/Hub/Rooter: SMC Switch EZ 10/100 5porter Fast Ether Nettverk 10Base-T/100Base-TX RJ-45 550,- Komplett

Tengte jeg skulle bestille nå veldig snart, Slik at jeg får den litt i tide før jul.

Men er det noe som kan gjøres anderleds, forbedringer ?

Trenger feedback :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har allerede nettverks kort og ett bedre lydkort på HK, så det behøver du ikke dobbelt opp av i normal bruk. Også ved bruk av 2x256 ram så vil du nytte gjøre ram funksjonen til HK med nforce2 chipsett.

Egentlig så ville jeg anbefale å kutte ned prisen på maskinen din til 10000kr og ha tilnærmet lik ytelse som den du har satt opp. Så kan du heller bruke de resterende 10000kr på å oppgradere maskinen igjennom 2år og ha en top maskin i 2år, istedet for å ha "beste du får" i 3mnd. og etter det er den bare vanlig....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-04 20:58, skrev zup:

Du har allerede nettverks kort og ett bedre lydkort på HK(...)

Det er nok ikke et lydkort som slår Audidgy på hovedkortet, nei! Angående nettverkskort så er det vel ikke ett, men to innebygd på hovedkortet. Skal mye til at du trenger enda ett..

Lenke til kommentar

Tja..

Ser jo greit ut dette her.

Hvis jeg skulle svidd av 20 lapper på en pc, som så absolutt er relativt mye, så ville nok jeg brukt nærmere 5 på skjerm. Men.. Selvfølgelig smak og behag om du føler du trenger en bedre skjerm.

Du bør også tenke på å få det så støysvakt som mulig, da viftestøy kan være meget irriterende.

Lykke til. :smile:

Lenke til kommentar

hadde jeg hatt 20k så hadde jeg vaglt intel

selv om jeg alltid har hatt amd så er intel det jeg ville valgt hvis jeg skule legge mye penger i en pc

forslag

Intel cpu 2,6Ghz

512ddr pc333

2x 120Gb

stille cpukjøler

stille kabinett kjøler

Nvidia ti4600 (mye trøbbel med ati og ikke så gode drivere)

ville brukt 9k på skjerm også

Har nu en skjerm som maks klarer 60hz og den suger

Lenke til kommentar

Å bruke 20 000 på PC for å få det beste som er i dag synes jeg bare er tull! Kjøp det nest beste til nesten halve prisen, så har du MYE penger spart, og en pc som holder seg på akseptabelt nivå nesten like lenge! Men skal du absolutt bruke mye penger på noe, så bruk det på deler som ikke går så fort ned i verdi (skjerm!). PC kjøp til 20 000 er tåpelig hvis du ikke er rikmannssønn som får alt betalt av far, eller totalt uvitende innen PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...