Gå til innhold

RaptorX150 (knirke lyder)og veldig treig i boot?

Anbefalte innlegg

hei,

har nettop innvistert i en ny raptor, men når jeg kopierer filer fra den så lager den noe får ferdelig med knitrelyd? å disken er også veldig treig i boot av windows, syns jeg,

noen som har erfaringer med den? :)

Takk på forhond :)

Endret av Arne_set
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv 2stk 74GB Raptorer i Raid0, og vet ikke hvordan utviklingen har gått med de nye Raptor, men disse diskene mine er ikke akkurat de jeg kjører virussøk på mens jeg ser nyheter for å si det slik.

De knattrer ganske heftig.

Men det har også en del og si hvordan kabinettet er. Der mine disker sitter nå er i et dårlig skramlete Q-tec kabinett, der hele kassa fungerer som en forsterker for knattringen. Har tidligere hatt de i et mye mer solid A-open kabinett der de lagde mindre støy.

Så med disse diskene har man en del og tjene på gummioppheng eller andre løsninger som isolerer disken fra kabinettet. Særlig hvis kabinettet ikke er av beste modell.

Det med treg boot høres litt rart ut, jeg ville nesten først mistenke noe med Windows installasjonen, feks driverproblemer. Særlig hvis det fungerer helt fint når du først er i gang. Det kan jo tyde på at selve disken mot hardware er ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...