lundinjo Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hei. Har dette anlegget: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=18269& Bruker en "6-kanaler direkte" kabel (som var med da jeg kjøpte anlegget) når jeg kobler fra anlegget til pc'en. Men det jeg lurer på: jeg trenger å ha en lengre kabel av denne typen... Hva heter denne 6-kanaler direkte kabelen på "fagspråket"?? Finner den ikke på noen sider. Finn gjerne en link! Takk Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hmmm... Lurer på akkurat det samme selv... Jeg kan jo også si (selv om det er for seint nå, da) at du får det anlegget der 1000 kroner billigere på nettet... Og de gangene Netshop.no har det på tilbud får du det fra en bra butikk til under 2500,- kjiipt å betale flesk med penger til El-Kjøp med dårlig service da, liksom... Lenke til kommentar
lundinjo Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Hehe, ta det med ro, jeg kjøpte det på QXL.no, helt nytt + garanti for 1500 spenn (en stakkars mann som hadde konkurssalg) Men over til noe mer seriøst: Kan noen hjelpe meg/oss..?? Endret 15. februar 2007 av lundinjo Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg fant Nå er det bare å velge lengde Det er THX-sertifisert, så det er jo nødt til å være bra nok 100 fot 50 fot 30 fot Lenke til kommentar
lundinjo Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Hvordan vet du at dette er riktig?? Hva heter disse kablene?? I disse kablene du fant "leifen18", er det virkelig 3 plugger (ritkig ord?) i hver ende?? 6 plugger til sammen... (fra Z-5500 til pc) Endret 15. februar 2007 av lundinjo Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Der er det vel sånn at du må inn og kutte i ledningene, slik at de blir så lange du selv trenger dem. Sannsynligvis bare slik i endene som du kobler til høytalerene, regner jeg med :think: Aner ikke hva de heter, jeg fant dem i en link: tilbehør til... fra et lignende anlegg, og regner med at det er det samme Lenke til kommentar
lundinjo Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Hmm, jeg tviler... Kan noen fortelle meg og leif hva disse kablene heter?? noen som har peiling?? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Det du må ha er ein forlengelseskabel av typen minijack Hunn-Hann. Eg har ikkje sett ein kabel med alle tre i, men godt mogleg det finnest. Du skal ikkje ha høgtalarkabel som var linka til over her. Det er sjølvsagt ein moglegheit, men eg vil ikkje anbefale at du byrjar å klippe opp kablane på eit flett nytt anlegg. Du skal ha denne typen: (klikkbart) Finn du ikkje ein kabel med tre pluggar i er det berre til å kjøpe tre separate og stripse dei saman om du vil, avhengig av kor langt du skal. Fant ein kabel som likna, men det var M/M, ikkje M/F. http://av-connection.com/?PGr=457&SPage=Jack_MiniJack_Kabler Endret 15. februar 2007 av Zeph Lenke til kommentar
lundinjo Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Det du må ha er ein forlengelseskabel av typen minijack Hunn-Hann. Eg har ikkje sett ein kabel med alle tre i, men godt mogleg det finnest. Du skal ikkje ha høgtalarkabel som var linka til over her. Det er sjølvsagt ein moglegheit, men eg vil ikkje anbefale at du byrjar å klippe opp kablane på eit flett nytt anlegg. Du skal ha denne typen: (klikkbart) Finn du ikkje ein kabel med tre pluggar i er det berre til å kjøpe tre separate og stripse dei saman om du vil, avhengig av kor langt du skal. Fant ein kabel som likna, men det var M/M, ikkje M/F. http://av-connection.com/?PGr=457&SPage=Jack_MiniJack_Kabler 7952807[/snapback] Okay, takker... Så jeg må kjøpe den fra komplett..?? Hvordan i all verden gjør jeg da?? Er det tre plugger i den der da? Forklar... Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Du må kjøpe 3 stk av det der 60*3 = 180 kr Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Du kan kjøpe den på Komplett, Netshop, Expert, Elkjøp eller din lokale leverandør. Finn du same type kabel andre stader kan dei sjølvsagt brukast, som m4sta skriv må du ha 3 stykk, ein for kvar kabel. Du plugger kabelen frå anlegget i den eine enden og putter andre enden i PC-en Lenke til kommentar
lundinjo Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Okay, og dette fungerer bra?? Ikke noe dårligere lyd elns.? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Litt tap får du kanskje, men ikkje noko merkbart vil eg tru. Lenke til kommentar
lundinjo Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Kjøpte idag 3 forlengelseskabler. (de du linket) Lurer på hvordan jeg vet i hvilket hull hver enkelt kabel/plugg skal inn i?? (du kan ikke plassere to plugger ved siden av hverandre, for trangt/ikke plass) Endret 17. februar 2007 av lundinjo Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Du må kunne bruke alle hullene, er pluggen så stor at du ikkje får plass? Du skal plugge dei i den den porten som samsvarer med fargen på pluggen din frå anlegget. Om eg ikkje tar mykje feil er den grønne til fronthøgtalarane, den svarte til bakhøgtalarane og den oransje til senterhøgtalaren, dette vil du sikkert sjå i programmet som fulgte med lydkortet. Du skal altså inn på Svart, grønn og oransje. Endret 17. februar 2007 av Zeph Lenke til kommentar
lundinjo Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Du må kunne bruke alle hullene, er pluggen så stor at du ikkje får plass? Du skal plugge dei i den den porten som samsvarer med fargen på pluggen din frå anlegget. Om eg ikkje tar mykje feil er den grønne til fronthøgtalarane, den svarte til bakhøgtalarane og den oransje til senterhøgtalaren, dette vil du sikkert sjå i programmet som fulgte med lydkortet. Du skal altså inn på Svart, grønn og oransje. 7963465[/snapback] Ja, pluggen er så stor at jeg ikke får plass. (forlengelsespluggen altså) Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Ta deg ein tur på Elkjøp eller noko sånt og sjå om du finn ein kabel med liten nok plugg. Lenke til kommentar
lundinjo Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Pressa som f***, pluggene står helt skjevt, men det funker jo fett! Kan dette ha noe å si? Sikkert ikke bra at det står sånn, men det fungerer jo inntil videre...? Takk Zeph Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Tja, eg ville ikkje hatt det sånn over lengre tid, står det under press kan det i værste fall skade kortet. Er du heldig og finn ein liten nok plugg kan det være nok å kjøpe ein ny der det det står to ved sida av kvarandre. Eg trur ikkje noko vil skje, men best å være på den trygge sida. Lenke til kommentar
lundinjo Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Tja, eg ville ikkje hatt det sånn over lengre tid, står det under press kan det i værste fall skade kortet. Er du heldig og finn ein liten nok plugg kan det være nok å kjøpe ein ny der det det står to ved sida av kvarandre. Eg trur ikkje noko vil skje, men best å være på den trygge sida. 7964025[/snapback] Nesjda, gidder ikke, har ikke råd til å kjøpe 6 kabler akkurat no heller Har fikset alt nå... Så no spiller jeg så det durer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå