Gå til innhold

Ops.. Slo læreren i tryne. Egne opplevninger?

ainstainy

Anbefalte innlegg

Spilte fotball og hadde det topp.

Gikk i fjerde klasse den gangen og var ganske hissig.

En kompis av meg scora mål og vi leda, så begynte kiperen fra det andre laget og rope at det ikke var mål og at han ikke var klar. plutselig begynte hele hans lag og støtte han (det var 8 dårlige og vi var 6 gode). :thumbdown:

Vårt lag protesterte kraftig og det endte med at jeg tok lederposisjonen for opprøret og gikk bort til kiperen. og begynte og kjefte på han.

Så kom en "drittlerer" bort og tok meg i hånda for og ta meg med til rektors.

Jeg struttet i mot og klikket fullstendig.

Bang, så hadde jeg brekt nesa til læreren.

Dette var heldigvis på barneskolen og om en uke hadde alle utenom læreren glemt det :)

(vi gikk i fjerde så det var ikke rart i) :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ad. påstander om at man får dårligere karakter i et fag fordi man med mer eller mindre vilje har klabbet til læreren. Jeg får inderlig håpe at norske lærere ikke er så uprofesjonelle at de setter ned karakteren på et slikt grunnlag. Det har de i så fall ikke lov til. Det er helt andre kriterier som skal benyttes når en karakter skal settes. Disse kriteriene bør dere som elever være like klar over som læreren. En lærer bør kunne forklare og begrunne hvorfor du har fått karakteren din.

Lenke til kommentar
Ad. påstander om at man får dårligere karakter i et fag fordi man med mer eller mindre vilje har klabbet til læreren. Jeg får inderlig håpe at norske lærere ikke er så uprofesjonelle at de setter ned karakteren på et slikt grunnlag. Det har de i så fall ikke lov til. Det er helt andre kriterier som skal benyttes når en karakter skal settes. Disse kriteriene bør dere som elever være like klar over som læreren. En lærer bør kunne forklare og begrunne hvorfor du har fått karakteren din.

8459073[/snapback]

Orden og oppførselskarakterene er jo til for dette.

Det må være konsekvenser for å slå til en lærer.

Lenke til kommentar

Vel, ikke hvis det er et uhell. Husker selv at jeg satte albuen i øyet på gymlæreren min, så han kunne ha deltatt i NM i blått øye, og han måtte på sykehuset og sy flere sting. Jeg var skikkelig lei meg, og enda flauere ble det da alle de "tøffe gutta" på skolen kom og gratulerte meg for bragden. Kan ikke huske at jeg fikk nedsatt oppførselskarakter av den grunn. Her i tråden er det jo snakk om nedsatte karakterer i fag, og det blir jo helt feil.

Forøvrig- hvis man klapper til en lærer med vilje, bør man heller anmeldes og få et forelegg eller en annen straff, ikke nedsatt karakter. Det å "motta" begge deler er nemlig ikke lov.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk befunnet meg på den andre siden av ligningen for å si det sånn...

For et par år siden var jeg vikar på en barneskole. Rett før jul, alle lærerne var dritt lei elevene, alle elevene var dritt lei lærerne og aller leiest av alle var 7. klassen jeg skulle ha. Fikk 10 minutter til å forberede et samtaleopplegg om forbilder, kropp og selvbilde. Yeah... :roll:

Timen gikk sånn nogenlunde greit, helt til jeg i et øyeblikks ubetenksomhet faller for fristelsen: På bakerste benk sitter to jenter som har skravlet konstant, uansett hva jeg sier til dem. Det går en liten f... i meg og jeg tar en liten bit kritt og kaster på den ene av dem, som altså har oppmerksomheten alle andre steder enn mot meg. Det skal her legges til at jeg alltid har stinket i kasting, jeg er altfor treig til å kaste noe skikkelig hardt, og altfor klønete til å treffe det jeg sikter etter. Denne gangen treffer jeg imidlertid innertier *smack* rett i panna på jenta. Såpas hardt at krittet deler seg i flere deler og oppløses i en sky når det faller ned på pulten forran henne. (Krittbiten var kanskje 1,5 cm lang)

Jenta begynner selvsagt å stortute, og snufser frem at jeg er ond og slem og mishandler elever. At hun skal sørge for at jeg aldri får jobbe på en skole igjen osv. Jeg blir selvsagt rimelig flau, og må pent be henne om unskyldning. Får holdt en liten forelesning av konsekvensene av å ikke tenke over sine handlinger også... :blush:

Lenke til kommentar

Dette synes jeg høres helt merkelig ut. Jeg har jobbet i veldig mange år som lærer, i barneskole, ungdomsskole, videregående og høyskole, og har aldri "hørt" eller vært med på et krav om at man "må gjøre noe to ganger" for å kunne få nedsatt karakter. At man lager interne regler for hva som skal skje, ved vanlige hendelser, er en annen sak. Men det er ikke noe "regel" som gjelder skoler i Norge.

Jeg synes det virker som om de fleste er ganske uvitende om kriteriene for karaktersetting på den skolen dere går på. Det bør dere faktisk vite.

Forøvrig var det bra du ikke drakk Heineken i timen, for det er mye verre.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...