Gå til innhold

All skryt til psdata


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et msi hovedkort fra psdata i høst, og den siste uken har jeg hatt problemer med at chipset vifta har begynnt å støye, og bevege seg saktere. Sendte en mail til psdata for å høre om det gikk å løse uten å måtte sende inn hele hovedkortet. De sendte svar dagen etter og lurte på om jeg hadde fakturanummer. Returnerte f. nr. og samme dag fikk jeg mail om at de hadde sendt meg ny vifte. Fikk den i dag, to dager senere.

Dette er utrolig bra service spør du meg. Jeg skal jammen meg begynne å bruke psdata. Har tidligere holdt meg til mpx og komplett, men ingen av de hadde alle delene jeg skulle kjøpe i høst, så jeg tenkte jeg skulle prøve psdata. Nå syns jeg psdata fortjener å bli min "nr 1 supplier" etter så bra service. Dette er jo tilsvarende servicenivå mpx hadde for 3-4 år siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert fint det, men det hjelper så lite når man opplever ellers.....å risikere å kjøpe den der.

post-90860-1171765240_thumb.png

 

mot den der

post-90860-1171765279_thumb.png

 

eller den

post-90860-1171765344_thumb.png

 

 

De er ikke flinke, ingen av dem, når det gjelder restevare/demo vare osv.

Dem=alle i marked.

Ikke at jeg skal ha det billig, men det mangler respekt overfør kundene, når det gjelder å definere noe som brukt/utgått/restevare/demo. osv, og behandle det deretter.

Lenke til kommentar

tenkte bare jeg skulle nevne at SHG tok i sin tid nesten 1000.- mer for et X1900GT en billigste netthandel, bare for aa ta et eksempel..

saa nettbutikker kan vaere sloeve med aa sette ned priser (men overraskende raske til aa sette dem opp :p)

Det er derfor vi har prisguiden, og angrerett ;)

Lenke til kommentar

Egentlig det jeg ville fram her er at de ---alle--- har en merkelig holdning, som for meg personlig skaper tvil. Jeg stoler ikke så mye, nettopp på grunn av alle de merkelige eksemplene.

 

Jeg kjøpte en P D945 hos SHG.... bulk.. for litt over 1400 kr. + mye annet for en del kroner.

Det som var den største overraskelse for meg neste dag, var å oppdage at den samme CPU retail, kostet 25 kr mer. Dvs. 1425 kr.

Det er kokos, er ikke det? Og du eller jeg skal ikke bruke tid og krefter for å liksomt oppdage slike ting.

 

Jeg kan godt kjøpe CPU hos noen , som er 200 eller 500 kr dyrerere enn hos andre. Det er ikke pris det gjelder hvis du forstår meg.

 

Det som var morsomt, jeg fikk mail, hvor de undersøkte om jeg var fornøyd med Posten og pakke opplegget.

 

Dessverre for dem var ikke jeg lenger interessert.

 

Jeg hadde ikke behov for kjøler så det var greit. Det er den sikkerhet at man handler ting i god tro jeg savner, ser du.

Enda per dags dato er pris mellom retail og bulk latterlig

 

Siden jeg har kjøpt for mange kr med mange 0000. Men ikke hos dem.

 

Moralen er at de må forstå at de må ha rutiner som sikrer kvalitet heile veien.

 

Det var bare tilfeldighet at det ble nevnt først om PS-Data. Og poeng var det med Restevarer contra ordinære. Og opplevelsen som trådstarter hadde med den positiv handlingen.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Jeg må le litt når jeg går igjennom nettbutikker etter demo varer. Det er litt show å se hva kan man finne til en billig penge. Det er ikke fult så show når man finner en vare som koster enda mindre NY hos en annen butikk, bare fordi butikken ikke sjekker sin pris de har satt.

 

Skulle tro at de ønsket å bli kvitt varer og til en billig penge. Lagervare er verdi som er kostbart.

 

iPod 4GB hos netshop - DEMO

iPod hos Apple - NY!

 

Det er jo et supert eksempel på at man ikke følger opp lagerutsalget og ikke tenker på å bli kvitt verdi når man kan. Man finner mange slike eksempler, som det ble vist ovenfor her med en Intel P4. Slike CPU'er får du kastet etter deg av Intel.

 

Jeg tror ikke det er slik at man gjør dette med vilje, men at man ikke følger opp lagerstatus eller endrer prisen. Noen gjør nok det, men de fleste har bare glemt disse, for det er ikke hotte varer som selger. Man kan jo alltids sende en mail ang demo vare, få en begrunnet pris og legge ved en link til utsalgssted hvor varen selges som ny, til en billiger penge. Da kan man faktisk ende opp med å få litt mer rabatter :)

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Eh, hva har kritikken om demovarer å gjøre med servicenivået. Vi er alle enige at demovarer er bare tull, ingen er særlig gode på det, så hva har det å gjøre i en tråd om servicenivået hos psdata..

Jeg har også bare postive ting å si om psdata, selv om jeg ennå ikke har sendt noe i retur til dem.. Kjøpte en bærbar pc som var feilpriset vell 3k og fikk den til den prisen.. Det beviser ihvertfall for min del at dem prøver å gjøre kunden fornøyd, jeg hadde ikke sagt noe i mot om jeg ikke fikk den til feilprisingen, men er fornøyd..

 

Jeg regner dem som en av de 3 seriøse hw-nettbutikkene.. Komplett, PSData og mpx stoler jeg på og har enda ikke hatt problemer, vil ikke nevne de andre, for problemer har jeg hatt nok av og vil egentlig bare glemme navnene på disse butikkene. Eneste grunnen til at jeg handler hos andre enn disse 3 er om noe er superbillig, men holder meg allikevel borte fra visse butikker som jeg har hatt dårlig bekjentskap med, selv om dem hadde gitt meg HW gratis..

Lenke til kommentar

Jeg skrev dette for å skryte litt av den gode kundeservicen jeg opplevde hos psdata.

Om de er flinke eller dårlige med å prise demovarer har absolutt _ingenting_ med kundeservice eller denne tråden å gjøre. Vennligst hold off topic til andre egnede tråder.

Lenke til kommentar

He, he ikke alltid lett å forklare eller å formidle en vikling.

 

Kunde service og de positive effekter av det, kundeservice som blind utgangspunkt, som berører hele linje i en virksomhet, knyttet sterkt opp mot kvalitets sikring.

 

Relevansen mellom trådstarters positiv opplevelse, som er jo så gledelig og effekten av det, som var det, at han velger nå å bli kunde hos dem, mens svikt på kundeservice knyttet indirekte mot manglende rutiner, som å kontrollere prislister som i det tilfelle jeg nevner her, forårsaker det samme resultat, men med negativ effekt.

 

Hva kunne man ellers forvente av svar på tråder som den?

(at ---jepp nå vil jeg handle hos dem, på grunn av det?) eller var det hele et gledens utbrudd?).

Var den opplevelsen så personlig at det må settes restriksjoner på hvordan andre oppfater det i åpent, medlems forum?

 

For har jeg misforstått forumets funksjon, og åpenbart viser ikke respekt ?

Hvis det er tilfellet, ønsker selvfølgelig at mine svar fjernes, slik at gledens utbrudd feires videre.

 

Og det var slik jeg valgte å vikle kompleksiteten av kundeservice, som jeg foretekker at den skal være, upersonlig og blind.(at jeg valgte å personnalisere det, var av respekt for trådstarter)

 

Trådstarters positive opplevelser var svært gledelig, fordi han opplevde blind god kundeservice med minimale anstrengelser.

Og til slutt, jeg mener ikke at kundeservice betyr ----billig- fikk det billig---eller at resultat er økonomisk positive.

 

God kundeservice er verdighet og stabilisering av den krever handling hele veien.

Klarer man å kvalitetssikre alle elementer i en produksjon, så vil ende man opp med det beste Kundeservice, og det er det vi alle vil. Den må ikke være sporadisk.

 

Jeg vil være på jakt etter det, og sikkert du etter det samme?

Så vennligst se bak linjene om hva det var hensikt med svaret mitt. Kundeservice after all, i en total sammenheng.

 

tidligere holdt meg til mpx og komplett, men ingen av de hadde alle delene jeg skulle kjøpe i høst, så jeg tenkte jeg skulle prøve psdata. Nå syns jeg psdata fortjener å bli min "nr 1 supplier" etter så bra service. Dette er jo tilsvarende servicenivå mpx hadde for 3-4 år siden.

 

Det var årsak til at jeg svarte. Og hvis man ser sammenhen mellom å skifte en leverandør til en annen, på grunn at de hadde ikke det man ønsket, da og da, kanskje man ser sammenheng , på effekten av det jeg kaller ikke god kundeservice bassert på manglende kvallites sikring, som for meg er årsak til at Demo varer /brukt varer prises uten kriteria.,i det tilfellet).Jeg har da nevnt allerede at det gjelder ---alle----..

Lenke til kommentar

Kanskje jeg er helt ute på jordet her, men jeg skjønner ikke helt hva kundeservice har med pris på demovarer å gjøre? Kundeservice har jo ikke noe som helst med noen priser å gjøre. Man kan ta sinnsyk overpris, men likevell ha glimrende kundeservice. Og motsatt.

 

Jeg må vel nevne også at jeg heller betaler litt mer for en vare for å handle ett sted som yter bra service...

Lenke til kommentar
Det er sikkert fint det, men det hjelper så lite når man opplever ellers.....å risikere å kjøpe den der.

post-90860-1171765240_thumb.png

 

mot den der

post-90860-1171765279_thumb.png

 

eller den

post-90860-1171765344_thumb.png

 

 

De er ikke flinke, ingen av dem, når det gjelder restevare/demo vare osv.

Dem=alle i marked.

Ikke at jeg skal ha det billig, men det mangler respekt overfør kundene, når det gjelder å definere noe som brukt/utgått/restevare/demo. osv, og behandle det deretter.

7968338[/snapback]

 

 

Hvis du ser litt nærmere på CPUène så er den fra psdata.no en BTX- CPU ;)

http://www.hardware.no/nyheter/hovedkort/i..._-_er_btx/27032

 

 

Jepp, psdata har bra kundeservice ;)

Lenke til kommentar
Kanskje jeg er helt ute på jordet her, men jeg skjønner ikke helt hva kundeservice har med pris på demovarer å gjøre? Kundeservice har jo ikke noe som helst med noen priser å gjøre. Man kan ta sinnsyk overpris, men likevell ha glimrende kundeservice. Og motsatt.

 

Jeg må vel nevne også at jeg heller betaler litt mer for en vare for å handle ett sted som yter bra service...

7972746[/snapback]

 

 

 

Nei du er ikke på jordet. Det er jeg som valgte å vikle det slik. Det har ingenting å gjøre med overpris, det har ingenting med psdata å gjøre.

 

For å ikke skape mer forvirring rung dette, vennligst se bare på det med hva kundene kan påvirkes av, samt at kundeservice kan oppfattes mer enn det som i din tilfelle.

 

Mine kommentarer ble ikke rettet mot din opplevelse, eller mot psdata.

Beklager for forvirringen.

Lenke til kommentar

Har selv gode erfaringer med PSdata når det gjelder både pris og support. En gang leverte jeg inn en 16X CDR Plextor-brenner som hadde tatt kvelden, og fikk tilbake en 24X Plextor CDR-rom. Bare dumt at de har litt mindre diverse utvalg enn hos noen av de største konkurrentene.

Endret av Naitsan
Lenke til kommentar

Etter mine erfaringer så er det Psdata,Netshop og Komplett (ragert tilfeldig) som er de beste, disse har ytt ytrolig service både på salg support og retur, det har aldri vært sure miner eller problemer å få byttet varer med feil eller mangler .

Veldig raske med å sende ut varene er de også, som hovedregel samme dag som de er bestilt .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...