Gå til innhold

Låse opp xp cpu med gullpenn?

hakkepeil

Anbefalte innlegg

Hei dere..

Jeg bare lurte på en liten ting når det gjalt og låse opp en xp cpu..

Jeg rotet litt i penalet til min samboer og fant en gullpenn og tenkte kanskje den leder strøm..

Jeg testet litt for og se om den ledet strøm..men det var ikke så mye strøm som gikk igjennom(Lyste veldig svakt i et led)

Så det jeg lurte på var da...må den lede veldig masse strøm.. for at jeg skal klare og låse opp cpu

eller holder det bare at det er kontakt mellom broene..

Jeg vet at man kjøpe varmetråd repp men hvis dette er bra nok så trenger jeg jo ikke det

Håper noen kan hjelpe

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja da tror jeg at jeg går for det istedet..

Men en ting til. Jeg har en AMD Athlon xp 2400+ Thoroughbred prosessor.. er det slik at jeg bare kan binde isammen L3 nr5 (Så en link men husker ikke hvor) for og kunne justere muliplieren mere..jeg får bare justert den opp til x15 slik den er i dag..

Tommy

Lenke til kommentar

Hei igjen

Har jeg tatt fulstendig feil jeg da heller..er det bedre og sette ned multiplieren og sette opp fsb??

Men hvis jeg setter oppFSB så vil jeg vel oxo dra med meg innstillingene på pci og agp..og da vil jo så klart ikke maskinen starte eller væra ustabil.

Jeg har lest den guiden på ok..men jeg tror jeg egentlig trenger og få det inn med tesje..

Jeg hadde en intel 1.8 NW før og den var ikke noe problem og klokke opp til 2.6 og den gikk stabilt..men når det gjelder AMD så er det litt nytt for meg..

Her er litt mere info om det jeg har

Hovedkort: MSI KT4v-b

Cpu: AMD Athlon Xp2400+ 266 mhz bus (thoroughbred)

Ram :razz:c 3200 256mb ddr TwinMos cl 2.5

Og noen wd disker

Får jeg klokket den opp så at den blir en xp 2600+ ?

tommy

Lenke til kommentar

hei igjen...

Ja det er mulig jeg kan klare det med rett kjøling.

Men spørsmålet er det..Må jeg låse opp cpu?

Jeg kan stille på multiplieren min nå..men ikke høyere en x15

Har prøvd og klokke den opp litt..altså til 2.1 ghz

140x15 =2100 men da blir det bluescreen..

Kunne vært litt fint med litt "Tesje" hjelp her

Tommy

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Jeg prøvde og justere litt nå..satt fsb på 166 og multiplier på 12 som er 166x12 =1992 som egentlig er xp2400+ men da startet ikke skjermen opp igjen etter restart..

Har også prøvd 142x15 =2130 men uten hell.

Jeg har bare et GF4 mx 420 kort for øyeblikket og en gammel skjerm.. kan det ha noe med noe av dette utstyret som gjør at jeg ikke får startet oppe igjen etter litt justeringer?

Tommy

Lenke til kommentar

Du må låse opp prosessoren.

KT4 hovedkortene låser seg oftest dersom du stiller på multiplier med låst prosessor...

Når du har låst opp prosessoren, anbefaler jeg at du setter FSB til 166Mhz (333 DDR), og multipl. til 12 eller 12,5.... Du klarer nok sikkert 12,5 uten problemer...

Rammen vil da følge bussen, og havne på 333mhz, så du klarer sikkert å sette den til CL2...

Jeg kjører min XP2000+ på 333mhz bus, funker kjempebra! Jeg har et MSI KT4 Ultra HK.

Apacer PC3200 rammen min kjører 333Mhz, CL2....

[ Denne Melding var redigert av: serigst på 2002-12-05 00:23 ]

Lenke til kommentar

Jeg har stillt min XP1800+ til 1700Mhz bare via Bus hastigheten. Måtte gå ganske opp på volt også da (1.825 fra 1.700) men den kjører helt stabilt. Kanskje jeg bare hadde flaks. Men det er jo egentlig bare og prøve med forskjellige settings og se hvor langt man kommer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...