Xneon Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hei... igår drev jeg med å skifte vifte på kjøleren min.. og når jeg hadde satt den på plass igjen kommer det ikke no skjerm bilde men alt går som det skal. sjekka cpu men det var så vidt litt svart brunt på midten av den ved kjernen. skal dette føre til at cpu er helt dø?? og tror også at kjøleren sitter ordentlig fast. og jeg har resatt cmos. specs: hk:abit nf7 cpu: amd thunderbird 1.2ghz minne twinmos pc3200 512mb og pc2700 256mb har testa begge. geforce mx4000 64mb. 350w psu Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Du skudde vel av all strøm til hovedkortet når du mekket? Prøvde noen gang å starte maskinen uten CPU kjøleren på? Hvis ja, så er CPUen svidd og har dratt på de evige jaktmarker. Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 nei men vifta gikk ikke men dette var jo en kjøler med heatpipes. lukta nesten ingenting og har vært med på værre og da kom det skikkelig røyk og lukt. men ikke nå. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hvis du har tilgang til en gammel AMD Duron/Thunderburd, så kan du jo teste det. Selv har jeg noen slengende. Lenke til kommentar
S.Hafsmo Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Vil tippe på at den har tatt kveld, det skal utrolig lite til. personlig har jeg i min ungdom brent 2 stk 1,4 Ghz tbird processorer, det var ganske kjipt da begge var helt nye. har forsåvidt en funksjonibel 1,4 tbird processor hjemme. lyst på den? Endret 15. februar 2007 av Stuff04 Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 oki hvor mye?? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 -jepp. Brente en XP1900 prosessor. Startet maskinen uten kjøling. Tok sekunder før røyken kom. Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 men da er det vel mest sannsynlig at hk funker siden alt går som det skal?? men det rare er at ikke høytaleren gir ett biiiiiiiiiiiiippp... Lenke til kommentar
S.Hafsmo Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 om du gir meg ei adresse kan jeg sende deg Tbirden neste gang jeg er hjemme. skal sikkert hjem neste helg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå