MoonTheLoon Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) I hvert fall alle achievmentene som man får i Oblivion ved å joine eller bli forfremma i en guild kunne vært strøket, men det er vel stort sett alle. De er jo totalt unødvendige siden man gjør det uansett. Hadde vært bedre med en "You have climbed the highest mountain", "killed 50 lions" og "Pickpocketed 10 guards" and so on.... Endret 27. mai 2007 av butkus Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 I hvert fall alle achievmentene som man får i Oblivion ved å joine eller bli forfremma i en guild kunne vært strøket, men det er vel stort sett alle. De er jo totalt unødvendige siden man gjør det uansett. Hadde vært bedre med en "You have climbed the highest mountain", "killed 50 lions" og "Pickpocketed 10 guards" and so on.... Guildmaster of "ditt og datT" kunne hatt Achievements, sammen med "Champion of Cyrodiil". Resten kunne vært, som u sier, "climbed highest mountain", "slept 30 days in the wilderness", "killed 5 guards", "explored 15 dungeons/caves" osv Lenke til kommentar
Pazleet Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 "Found 100 Nirnroots". Wow, kult! Liker det sånn det er nå, men er litt enig i at det kunne ha vært noen sånne kanskje. Enkelte av achievementene gir litt mye poeng. For eksempel "escaped the imperial severs" som gir 50 GP. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Spill der achievmentene krever annet enn å bare spille storymoden liker jeg. Oblivion, King Kong osv, har KJIPE achievments, da det kun går på å runde spillet. GRAW og GRAW 2 har jævlig kule achievments. Achievments skal være vanskelige, en skal jo oppnå noe. 8715196[/snapback] Jeg synes ikke online-achievements er noe bra, ei heller achievements relatert til leaderboards som i GRAW1, idioti. Hvorfor? Hva som kreves for å oppnå achievementene kommer helt ann på motspillernes dyktighet. Mange achievementhorer "booster" jo bare også, dvs de bytter på å drepe hverandre o.l. Dette forekommer spesielt ofte når folk prøver på leaderboard-achievements Jeg gir tommelen opp for sinlge player-achievements, der er vanskelighetsgraden den samme uansett, og juksing er det lite av. 8715277[/snapback] Leaderboard achievmentene er ikke så kule nei, men alle de andre. Det er selvfølgelig alltid noen som jukser seg til onlineachievments, men hva gjør det meg? Jeg synes ikke det er så kult å få "Completed Mission 11 on any difficulty" som achievment, får jeg derimot f.eks "Excecuted 100 players througout your online career", får jeg følelsen av å ha klart noe man må kjempe for å få til, og ikke noe som jeg hadde fått uansett, bare fordi jeg spillte SP. Derfor mener jeg at achievmentene i Oblivion er drittkjedelige, man må bare spille spillet. Etter min mening, bør ikke mer enn 40-50% av achievmentene i et spill være linket opp til story. (Kan godt være SP velogmerke) Det er nå min mening. Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Oblivion, King Kong osv, har KJIPE achievments, da det kun går på å runde spillet. Oblivion har jo knallbra achievements da. Hvordan kan du si de er kjipe? For å ta absolutt alle achievementsene må du klare absolutt alt i spillet, noe som tar mange titalls timer. Vil ikke akkurat si det er et dårlig opplegg.. Oblivion har KJIPE Achievements jo. Man trenger da ikke noen Achievement for hver gang man gjør ett oppdrag, man får jo belønning i selve spillet! Achievementene er også altfor "rett fram", kjedelige og får ikek folk til og utforske flere sider av spillet! 8716489[/snapback] Joa.. Man må jo innom alle guildene for å hanke alle poengene, så vil ikke si de er så "rett fram" akkurat ... Og hvilke andre sider av spillet snakker du om når man har vært innom alle guildene og fullført main quest? Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Spill der achievmentene krever annet enn å bare spille storymoden liker jeg. Oblivion, King Kong osv, har KJIPE achievments, da det kun går på å runde spillet. GRAW og GRAW 2 har jævlig kule achievments. Achievments skal være vanskelige, en skal jo oppnå noe. 8715196[/snapback] Jeg synes ikke online-achievements er noe bra, ei heller achievements relatert til leaderboards som i GRAW1, idioti. Hvorfor? Hva som kreves for å oppnå achievementene kommer helt ann på motspillernes dyktighet. Mange achievementhorer "booster" jo bare også, dvs de bytter på å drepe hverandre o.l. Dette forekommer spesielt ofte når folk prøver på leaderboard-achievements Jeg gir tommelen opp for sinlge player-achievements, der er vanskelighetsgraden den samme uansett, og juksing er det lite av. 8715277[/snapback] Leaderboard achievmentene er ikke så kule nei, men alle de andre. Det er selvfølgelig alltid noen som jukser seg til onlineachievments, men hva gjør det meg? Jeg synes ikke det er så kult å få "Completed Mission 11 on any difficulty" som achievment, får jeg derimot f.eks "Excecuted 100 players througout your online career", får jeg følelsen av å ha klart noe man må kjempe for å få til, og ikke noe som jeg hadde fått uansett, bare fordi jeg spillte SP. Derfor mener jeg at achievmentene i Oblivion er drittkjedelige, man må bare spille spillet. Etter min mening, bør ikke mer enn 40-50% av achievmentene i et spill være linket opp til story. (Kan godt være SP velogmerke) Det er nå min mening. 8719593[/snapback] Poenget er at online-achievements er verdiløse, og de "beviser" absolutt ingenting. Hva som er "kult," er nødvendigvis ikke bra. For meg er achievements en indikasjon på spillerens egenskaper og ferdighet, og online achievements betyr null og nada. (IMO! ) Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Joa.. Man må jo innom alle guildene for å hanke alle poengene, så vil ikke si de er så "rett fram" akkurat ... Det at du alltid får vite hvor du skal, du får alltid vite hvem du skal til, hva du skal gjøre og med hva du skal gjøre det når du skal gjøre det. Det er ikke rett fram? Og hvilke andre sider av spillet snakker du om når man har vært innom alle guildene og fullført main quest? Som utforsking alle de hundrevis av sidequestene, sanking av ting, utforske landskap, gå opp i level, skaffe seg kraftigere magi osv? Oblivion er ikke "all about the Main Story" Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Spill der achievmentene krever annet enn å bare spille storymoden liker jeg. Oblivion, King Kong osv, har KJIPE achievments, da det kun går på å runde spillet. GRAW og GRAW 2 har jævlig kule achievments. Achievments skal være vanskelige, en skal jo oppnå noe. 8715196[/snapback] Jeg synes ikke online-achievements er noe bra, ei heller achievements relatert til leaderboards som i GRAW1, idioti. Hvorfor? Hva som kreves for å oppnå achievementene kommer helt ann på motspillernes dyktighet. Mange achievementhorer "booster" jo bare også, dvs de bytter på å drepe hverandre o.l. Dette forekommer spesielt ofte når folk prøver på leaderboard-achievements Jeg gir tommelen opp for sinlge player-achievements, der er vanskelighetsgraden den samme uansett, og juksing er det lite av. 8715277[/snapback] Leaderboard achievmentene er ikke så kule nei, men alle de andre. Det er selvfølgelig alltid noen som jukser seg til onlineachievments, men hva gjør det meg? Jeg synes ikke det er så kult å få "Completed Mission 11 on any difficulty" som achievment, får jeg derimot f.eks "Excecuted 100 players througout your online career", får jeg følelsen av å ha klart noe man må kjempe for å få til, og ikke noe som jeg hadde fått uansett, bare fordi jeg spillte SP. Derfor mener jeg at achievmentene i Oblivion er drittkjedelige, man må bare spille spillet. Etter min mening, bør ikke mer enn 40-50% av achievmentene i et spill være linket opp til story. (Kan godt være SP velogmerke) Det er nå min mening. 8719593[/snapback] Mange som bare game online matches med noen kompiser der de dreper hverdandre 100 ganger osv da går de fort skal du se. Men å game GRAW 1 på HARD var en utfordring og det å få achivments unloced gir en god følelse. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Nettopp, Wooho har skjønt det! Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Crackdown har bra achievements synes jeg. Kan ta lang tid å få absolutt alle achievementsene der. Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 En spiller med høy achievement score generelt sett, viser jo at spilleren har interesse for spillet eller achievements. Tomb Raider: Legend har irriterende achievements. Hvor de vanskeligste (time trails) som gir deg bare 10 poeng og minst score. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Mange som bare game online matches med noen kompiser der de dreper hverdandre 100 ganger osv da går de fort skal du se. Men å game GRAW 1 på HARD var en utfordring og det å få achivments unloced gir en god følelse. 8722362[/snapback] For mange var det ikke en utfordring i det hele tatt siden man kan bruke juksekoder og likevell få achievements på GRAW 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Crackdown har bra achievements synes jeg. Kan ta lang tid å få absolutt alle achievementsene der. Crackdwon har faktisk ganske så gode Achievements som står til stil med spillet. For mange var det ikke en utfordring i det hele tatt siden man kan bruke juksekoder og likevell få achievements på GRAW 1 Kan man? Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Ja, det er fullt mulig, gjorde det selv når jeg gjorde det på hard. Du kan bruke de 3 forskjellige kodene som finnes, men du må aktivere dem på nytt hver gang du kommer til et nytt brett! (husker ikke kodene i farta men det gjør sikkert Google ) Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Oblivion, King Kong osv, har KJIPE achievments, da det kun går på å runde spillet. Oblivion har jo knallbra achievements da. Hvordan kan du si de er kjipe? For å ta absolutt alle achievementsene må du klare absolutt alt i spillet, noe som tar mange titalls timer. Vil ikke akkurat si det er et dårlig opplegg.. Oblivion har KJIPE Achievements jo. Man trenger da ikke noen Achievement for hver gang man gjør ett oppdrag, man får jo belønning i selve spillet! Achievementene er også altfor "rett fram", kjedelige og får ikek folk til og utforske flere sider av spillet! 8716489[/snapback] Når jeg tenker over det, har du rett. Hadde vært kult med achievements som tvinger deg til å finne spesielle våpen f. eks. i huler*, og achievements ettersom du går opp i level. *da selvsagt uten level-scaling Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Joa.. Man må jo innom alle guildene for å hanke alle poengene, så vil ikke si de er så "rett fram" akkurat ... Det at du alltid får vite hvor du skal, du får alltid vite hvem du skal til, hva du skal gjøre og med hva du skal gjøre det når du skal gjøre det. Det er ikke rett fram? Og hvilke andre sider av spillet snakker du om når man har vært innom alle guildene og fullført main quest? Som utforsking alle de hundrevis av sidequestene, sanking av ting, utforske landskap, gå opp i level, skaffe seg kraftigere magi osv? Oblivion er ikke "all about the Main Story" 8722269[/snapback] Alle er imot meg. Men jeg skjønner.. Var vel bare jeg som likte dem da. Lenke til kommentar
Pazleet Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Nei, jeg er enig med deg I et spill som Oblivion blir det ganske "straight forward", uansett om achievementen er å bli Guardian i Fighters Guild eller å drepe en "bad guy" i en eller annen hule. Det blir stort sett det samme, og da mener jeg det er mer meningsfylt å ha systemet slik det er nå. Lenke til kommentar
Dragutin Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Leaderboard achievmentene er ikke så kule nei, men alle de andre. Det er selvfølgelig alltid noen som jukser seg til onlineachievments, men hva gjør det meg? Jeg synes ikke det er så kult å få "Completed Mission 11 on any difficulty" som achievment, får jeg derimot f.eks "Excecuted 100 players througout your online career", får jeg følelsen av å ha klart noe man må kjempe for å få til, og ikke noe som jeg hadde fått uansett, bare fordi jeg spillte SP. Derfor mener jeg at achievmentene i Oblivion er drittkjedelige, man må bare spille spillet. Etter min mening, bør ikke mer enn 40-50% av achievmentene i et spill være linket opp til story. (Kan godt være SP velogmerke) Det er nå min mening. 8719593[/snapback] Jeg kan egentlig ikke si meg enig med deg der, multiplayer achievements i f.eks Geow er pain in the ass. Ikke fordi at man er nødt til å være god, men rett og slett fordi du blir paret opp med teite Amerikanere i en alder av 12 år som sitter å skriker i ett sett. Husket jeg å nevne at det å spille med Amerikanere på live er en laggfest uten like? Nei da foretrekker jeg heller SP achievements som krever litt mer enn bare å spille gjennom spillet, men noe som krever ekstra utforskning, komme frem på steder som krever litt mer koordinasjon eller lignende. Når MP achievements rett og slett ikke lar seg gjøre på grunn av begrensninger på Xbox Live så har de ikke noe i spillet å gjøre. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Når MP achievements rett og slett ikke lar seg gjøre på grunn av begrensninger på Xbox Live så har de ikke noe i spillet å gjøre. Det finnes ikke Achievements som ikke lar seg gjøre, tro meg, da er det nok heller din vilje til å få de som streiker. Lenke til kommentar
Dragutin Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Når latency blir et stort problem fordi at du hver forbanna gang blir satt opp mot Amerikanere på ranked matches, så er det en begrensning. Når et hagleskudd som vanligvis treffer godt når man spiller med nordmenn ikke en gang streifer en amerikaner, grenser det virkelig til det absurde. Endret 28. mai 2007 av Dragutin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå