UrgeLoL Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Campbell and co. to investigate Xbox 360 problems Microsoft is set to come under pressure in tonight's edition of consumer affairs show Watchdog as the investigative team looks into potential faults with the Xbox 360. GamesIndustry.biz has learned that the programme will focus on the 'ring of death' problem, as it's been nicknamed by gamers, where three red lights appear around the console's power button and the machine stops working. The problem appears to occur much more frequently in the first batch of Xbox 360 units produced. In the US, Microsoft agreed to offer complimentary repairs to owners of faulty consoles manufactured before January 1, 2006 - even if their warranties had expired. The company also said it would refund customers who had already paid for repairs. However, it would seem the deal only applies to US Xbox 360 owners. Here in the UK, as Watchdog is set to report, gamers are being asked to pay between GBP 80 and GBP 90 to have their console fixed - regardless of when it was manufactured. The show will feature interviews with consumers who have experienced problems with their Xbox 360s, but GamesIndustry.biz understands that Microsoft has declined to send a representative to appear on the programme. Watchdog will be broadcast tonight on BBC1 at 7pm GMT. UPDATE: Microsoft has now told the BBC that "most people with an Xbox 360 have an outstanding experience, and there is no systemic issue". They say each incident is unique and is looked at on a case by case basis, and have given one of the consumers featured on tonight's show a replacement unit and a new game. Kilde Hmm dette er dårlig PR for MS i UK. Vi i Norge skal være glade for at norske lover gir forbrukeren bedre rettigheter enn i mange andre land i Europa. Ser at mange på Ps3forums har kjøpt utvidet garanti, for ps3'en sin, i USA. Flott at vi slipper å tenke på det. Endret 15. februar 2007 av Mgs Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Ganske intressant. Er sugen på å få info om evt. etterspill i denne saken. Ikkje minst omfanget pa 360 havariet kontra tidligere konsoller. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 UPDATE: Microsoft has now told the BBC that "most people with an Xbox 360 have an outstanding experience, and there is no systemic issue". They say each incident is unique and is looked at on a case by case basis, and have given one of the consumers featured on tonight's show a replacement unit and a new game. MS ordnet opp med de som var med på programmet, men hva med resten? Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 hmmm, må jeg kontakte tv2 hjelper deg for å få en ersattende 360 og et spill fortere enn å måtte sende min? hmm Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Vi i Norge skal være glade for at norske lover gir forbrukeren bedre rettigheter enn i mange andre land i Europa. Ser at mange på Ps3forums har kjøpt utvidet garanti, for ps3'en sin, i USA. Flott at vi slipper å tenke på det. 7948562[/snapback] Stemmer - me er heldige sånn sett. hmmm, må jeg kontakte tv2 hjelper deg for å få en ersattende 360 og et spill fortere enn å måtte sende min? hmm 7949003[/snapback] Nei, du har rettighetar her i landet. Så du treng ikkje uroa deg. Eg, som mala, lurar på kva etterspelet i denne saka blir. Håpar MS "bit i det sure eplet" og tar inn alle faulty 360ar og reparerar dei. Det er igrunn forventa av dei. Men som MS seier - mesteparten av 360 eigarane har so longt hatt ei wünderbar oppleving. Endret 15. februar 2007 av dark by design Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 ok fortell meg hvilke rettigheter jeg har, min boks har akkurat fått dette problemet, og jeg har ingen garanti. Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Du har ingen garanti..? Er den kjøpt i utlandet? Mangler du kvittering? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Ring Microsoft, vent på at xboxen blir hentet, du vil få den levert på døra etter ett par uker. Koster deg ingenting. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Du har ingen garanti..? Er den kjøpt i utlandet? Mangler du kvittering? 7949478[/snapback] finnes måter å bryte garanti på vetdu, eller at garantien går ut. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 da må du betale for reperasjonen, eller kjøpe deg en ny konsoll. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Du har ingen garanti..? Er den kjøpt i utlandet? Mangler du kvittering? 7949478[/snapback] finnes måter å bryte garanti på vetdu, eller at garantien går ut. 7949641[/snapback] vel, du må ha åpnet boksen din eller kjøpt den i utlandet hvis du ikke har noe garanti nå. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Du har ingen garanti..? Er den kjøpt i utlandet? Mangler du kvittering? 7949478[/snapback] finnes måter å bryte garanti på vetdu 7949641[/snapback] Åpner man boksen ber du uansett om det. Lenke til kommentar
Kaiuss Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Du har ingen garanti..? Er den kjøpt i utlandet? Mangler du kvittering? 7949478[/snapback] finnes måter å bryte garanti på vetdu, eller at garantien går ut. 7949641[/snapback] Garanti er noe du får av selgeren. Reklamasjon etter kjøpsloven er noe helt annet, som ingen selger kan nekte deg. Reklamasjonsfristen er på to år, minst, så ingen 360-eier i dette land er uten "dekning". Bare å ringe MS! Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Du har ingen garanti..? Er den kjøpt i utlandet? Mangler du kvittering? 7949478[/snapback] finnes måter å bryte garanti på vetdu, eller at garantien går ut. 7949641[/snapback] Garanti er noe du får av selgeren. Reklamasjon etter kjøpsloven er noe helt annet, som ingen selger kan nekte deg. Reklamasjonsfristen er på to år, minst, så ingen 360-eier i dette land er uten "dekning". Bare å ringe MS! 7950009[/snapback] har man åpnet boxen har man dessverre ingen rettigheter. Xbox har forresten to års garanti og fire eller fem års reklamasjonstid. Lenke til kommentar
Kaiuss Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Du har ingen garanti..? Er den kjøpt i utlandet? Mangler du kvittering? 7949478[/snapback] finnes måter å bryte garanti på vetdu, eller at garantien går ut. 7949641[/snapback] Garanti er noe du får av selgeren. Reklamasjon etter kjøpsloven er noe helt annet, som ingen selger kan nekte deg. Reklamasjonsfristen er på to år, minst, så ingen 360-eier i dette land er uten "dekning". Bare å ringe MS! 7950009[/snapback] har man åpnet boxen har man dessverre ingen rettigheter. Xbox har forresten to års garanti og fire eller fem års reklamasjonstid. 7950069[/snapback] Mnja, kommer an på om åpningen av boksen har forårsaket problemet. Hvis den ikke har det, står det ingenting i kjøpsloven om at man har mistet reklamasjonsretten hvis man har åpnet boksen. Det er vanlig å miste garantirettigheter (som altså bygger på egen avtale, og ikke kjøpsloven) hvis man åpner elektronikk, men man mister ikke automatisk reklamasjonsretten. Det kommer helt an på hva den aktuelle feilen skyldes. Når det er sagt kan jeg fortsatt ikke begripe at det skal være så fryktelig interessant å begynne og fikle med innmaten, men... Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Du har ingen garanti..? Er den kjøpt i utlandet? Mangler du kvittering? 7949478[/snapback] finnes måter å bryte garanti på vetdu, eller at garantien går ut. 7949641[/snapback] Garanti er noe du får av selgeren. Reklamasjon etter kjøpsloven er noe helt annet, som ingen selger kan nekte deg. Reklamasjonsfristen er på to år, minst, så ingen 360-eier i dette land er uten "dekning". Bare å ringe MS! 7950009[/snapback] Og hvordan påberoper jeg meg reklamasjonsretten? Lenke til kommentar
Peder ola normann ås Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 -iL-: Hvis du har åpnet din xbox så kan du heller ikke reklamere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå