Gå til innhold

Informatikk eller NITH studie?

verwooks

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og vipper på pinnen mellom disse to studiemulighetene.

Først litt om meg ..

Har fagbrevet i kontorfaget, erfaringer fra data både fra dette og militæret der jeg var Adm.ass.

Har vært interessert i data siden 486 en var det store. Har god forståelse innen data, da dette har vært en hobby siden ungdomsskolen. (er 23 år gammel nå). Det jeg stiller svakest med fra skolen er matematikk. Men er jo klart bare å jobbe med det.

Er det noen av dere som kan hjelpe meg? Erfaringer og synspunkter.

Liker at man kan velge mellom forskellige type IT jobber. Men nettverk er den delen jeg liker best, og kan mest om fra før av.

Endret av shivac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Studerer ved NITH og er ganske så fornøyd hittil. Det viktigste for din del er vel at hvis du vil ta et fag som krever 2MX så kan man ta 2MX på skolen på vårsemesteret i første klasse. Litt usikker på hvordan det blir med de nye vgs-ordningene, men vi har det nå hvertfall slikt.

Liten og grei skole, men de fordelene det medbringer seg, har du et spørsmål er det bare å snakke med foreleserene, osv :)

Lenke til kommentar

Jeg veier litt mellom NITH sin "E-Business" og "Informatikk og administrasjon" nå.

Noen synspunkter?

Jeg har ikke 2MX eller 3MZ. Har gått på fagskole så har generell studiekompetanse fra 2 fag jeg tok opp som privatist. Har ikke fordypning i matematikk, fordi jeg sliter med det.

Endret av shivac
Lenke til kommentar
Jeg veier litt mellom NITH sin "E-Business" og "Informatikk og administrasjon" nå.

Noen synspunkter?

Jeg har ikke 2MX eller 3MZ. Har gått på fagskole så har generell studiekompetanse fra 2 fag jeg tok opp som privatist. Har ikke fordypning i matematikk, fordi jeg sliter med det.

7975039[/snapback]

Informatikk krever vel 2MX?

(E-business gjør ikke det)

Lenke til kommentar

Noen synspunkter?

7975039[/snapback]

Informatikk krever vel 2MX?

(E-business gjør ikke det)

7996717[/snapback]

Informatikk gjør, men ikke "Informatikk og administrasjon". Sistnevnte krever kun studiekompetanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...