Ni kon Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Sitter her med 5 snickers siden jeg og en kollega delte en tipakkning på lefdal (henta oss mobiler). Når er det best å spise sjokolade? Rett før trening en time før trening etter trening før man legger seg? når man står opp? eller spiller det rett og slett ingen rolle? Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg ville sagt ærlig rett før trening for masse energi.. men har ikke noe særlig peiling på det Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Lurt å spise litt rett etter trening, gjerne sjokolade. Det sørger for at forbrenningen av fett fortsetter utover en halvtime. Men 5 Snickers er vel litt i meste laget... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Hadde tenkte å ta en om gangen. Så rett etter trening er det optimale altså. Gjelder det karbodrikker og? Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hadde tenkte å ta en om gangen. Så rett etter trening er det optimale altså. Gjelder det karbodrikker og? 7948295[/snapback] Ja, det er visst veldig lurt å få i seg noen raske karbohydrater rett etter trening for å få opp blodsukkeret. spise raske karbohydrater for å fylle opp igjen glykogenlagrene etter treningen, både for å bistå muskeloppbyggingen og for å ha energi til neste gang du skal trene samme muskelgrupper Vil dog ikke påstå at snickers er det optimale, men det smaker jo pokker så godt. Lenke til kommentar
Bjorneviken Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 New energi er bedre ! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 noen som har linker eller kan begrunne svar? Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 noen som har linker eller kan begrunne svar? 7948721[/snapback] Google - spise etter trening Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Når er det best å spise sjokolade? Rett før trening en time før trening etter trening før man legger seg og når man står opp. imo. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Spar de til en dag du ikke trener Lenke til kommentar
karakas Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 New energi er bedre ! 7948583[/snapback] Uenig, i mine øyne er Snickers bedre enn NE både på smak og innhold, men om du bare snakker om smaken så skal du selvfølgelig få ha din egen mening om det Jeg ville forøvrig helst spist en snickers før trening enn etter trening av den enkle grunn at man etter en trening spiser for å bygge opp igjen kroppen og derfor trenger "kvalitets" karbohydrater. Før trening spiser man for å "komme igjennom" treninga, og derfor er det ikke så viktig at det er "kvalitets" karbohydrater bare du får boosten gjennom treninga. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg sparer iallefall slikt til dager jeg ikke trener på. Så det funker for meg iallefall. Og forresten, så eier stratos både snickers og new energy. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hvis noe, så ville jeg spist litt snickers rett før trening, eller kanskje underveis hvis det var snakk om lange økter. Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Kommer litt an på treninga hvis det var opp til meg, hvis du skal kjøre en intens kardio økt e.l kan det være litt kjipt å spise den rett før treninga, i og med at du kan bli ganske slimete i munnen og kan gjøre det vanskeligere å opprettholde pusterytmen En time før trening ville jeg ha spist den, stort inntak av karbohydrat og får opp blodsukkeret som hjelper deg gjennom treninga. Etter treninga ville jeg spist som tidligere nevnt mere kvalitetsmat, eller mat som går under den normale betegnelsen av sunn mat. Før man legger seg hadde jeg droppa, jeg holder meg unna raske karbohydrater før søvn, forbrenningen synker ved langvarig soving. Når man står opp hadde jeg og droppa, jeg liker å starte dagen med en kraftig frokost, med mye fiber, vitaminer, proteiner, og karbohydrater"i form av fruktsukker" Føles mye bedre. Energidrikken hadde jeg tatt rett før, eller under trening. Øker blodsukkeret og man blir mer motivert. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jeg spiste 400g snikkers på under 48 timer, er det bra? Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Fikk du sukkerkick da eller? du er ganske god hvis du klarer å svi av disse kaloriene på en dag, men tror nok ikke det er farlig, så lenge det ikke skjer hver dag. Det er godt for sjelen å skli ut en gang i mellom. Men kan hende du føler deg litt kjip dagen etter da, for mest sansynlig orker du ikke like mye "mat" som normalt, så kan hende du får litt energiunderskudd. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Spiste over en kilo godteri på en kveld for noen helger siden. Men siden det skal være sunt å skli ut litt av og til, så tok jeg den helt ut. Ble helt ødelagt i magen etterpå da. Så det skjer neppe igjen, det vil jeg ikke. Kan bli for mye av det gode også av og til. Endret 18. februar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Det finnes grenser da Alkohol er heller ikke sunt, men du trenger nødvenigvis ikke å helle nedpå usasnynlig mye selv om du skal skli ut Selv om de fleste sikkert har fått får mye av det meste en eller annen gang. Men OT...... Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Å spise snop på morningen er vel mest gunstig siden du da kan brenne det vekk iløpet av dagen. Tjukken. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Har snakket med veileder på Elixia. Karbohydrater inntas rett etter trening, om treninga er på ca 1 times tid. Derimot blir det ingen snickers, men derimot en sprotsdrikk. TAkk for hjelp. Hyrlern: ingen sjokolade på meg om morran. Tjukken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå