tovalb Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 hvilken protokoll er det egentlig bluecom bruker? (TCP/IP, UDP/IP, ICMP/IP, PPPoE, PPPoA, AAL5, er vel det man kan velge mellom) Tenkte jeg skulle kjøpe meg et trådløst rutermodem og må da vite hva slags protokoll jeg skal bruke. Vet at telenor bruker PPPoE, men hva bruker bluecom? Lenke til kommentar
pine Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 tcp ip over ATM heter det vel. Lenke til kommentar
tovalb Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Takker. da er det tcp/ip jeg skal bruke Lenke til kommentar
jonsogn Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Dyamisk IP over ATM. Lenke til kommentar
tovalb Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 ehh, javel. Kan jeg bruke et 3.partsmodem da. Ser ingen modem (rutermodem) som sier de støttter dynamisk ip over ATM (vet dog ikke hva ATM er) Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 du kan bruke et tredjeparts modem. Null problem (har brukt det på bluecom selv). De aller fleste adsl modem i dag støtter alle (ppoe, pppoa dynamisk/fast ip over atm/tcpip) protokoller som brukes av norske dsl leverandører. Lenke til kommentar
tovalb Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Får valget mellom 1483 Bridging og 1483 Routing (i tillegg til PPPoE,PPPoE og MAC Encapsulated Routing) Hvilken av disse to skal jeg velge? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Mener det skal være 1483 Bridging du skal bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå