Christian86 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Så vidt jeg så ved søkingen så finnes ikke tilsvarende tråd. Nå har selskapet jeg nevner drevet på i noen år, men jeg undres. Hva føler egentlig den jevne forbruker og forhandler om at forbruker kan kjøpe seg advokat bistand i form av forsikring som gjør at de ikke lenger trenger å ta tur innom forbrukerrådet, men heller får en advokat til å ordne opp? Sakset fra help forsikring: Vi skaper nå en mer rettferdig situasjon for deg som forbruker, ved å gi deg, og din husstand, den advokathjelpen du trenger - uten ekstra kostnader. Svært mange av oss opplever i dag problemer etter kjøp av varer og tjenester, og vi når ofte ikke frem med våre klager. Har du ikke fått det du har betalt for (blitt lovet), og til riktig tid - ja, da har du som forbruker rettigheter. Med Forbrukerforsikring vil du fra i dag kunne motta hjelp fra oss ved kjøp av: jeg skal innrømme at jeg faktisk har kjøpt forsikringen, og har brukt den ved en anledning med gode resultater. jf. P910i saken som verserte på forumet i fjor. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Interessant at det er større etterspørsel etter slike forsikringstjenester samtidig som at forbrukerrettighetene også styrkes. Det burde jo vært motsatt. I alle fall tyder det på at disse selskapene tjener fett på vår usikkerhet. Selv innbiller jeg meg at jeg som forbruker har såpass rettigheter til at jeg lar være å kjøpe en slik forsikring. Selv om det åpenbart finnes unntak som med din P910i. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Interessant at det er større etterspørsel etter slike forsikringstjenester samtidig som at forbrukerrettighetene også styrkes. Det burde jo vært motsatt. I alle fall tyder det på at disse selskapene tjener fett på vår usikkerhet. Selv innbiller jeg meg at jeg som forbruker har såpass rettigheter til at jeg lar være å kjøpe en slik forsikring. Selv om det åpenbart finnes unntak som med din P910i. 7948411[/snapback] Er enig der, men det som faller meg er at dette kanskje kan knyttes til det lange tiden det tar hos forbrukerrådet. Minnes en sak hvor forbrukerrådet tilsluttt gjorde at produsent og jeg gikk mot butikken da vi mente at produktet hadde feil, men hvor forbrukerrådet mente at forhandler også var et skikket verksted og dermed hadde rett. At Nokia selv vedgikk feil på produktet mente de var irrelvant. (på det tidspunktet angret jeg på at jeg ikke var dekket) Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Føler ikke behovet for en slik forsikring nei. Forbrukerrådet og gjeldende lovgivning innenfor området er jo opprettet nettopp med tanke på slikt. Og det morsomste av alt synes jeg denne setningen står for: "Vi skaper nå en mer rettferdig situasjon for deg som forbruker, ved å gi deg, og din husstand, den advokathjelpen du trenger - uten ekstra kostnader." Det har jeg tilgode å se enda - en tjeneste/forsikring som ikke koster noe........ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå