Bilbergeren Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hei Jeg har 4 e-post adresse pga flere firmaer, og det jeg lurer på er om det finnes noen mulighet til å automatisk "sortere" innkommende e-post fra hver konto i hver sin mappe? Eks e-post konto [email protected] til mappen post, [email protected] i mappen test også videre... Men dette skal gjerne være tilgjengelig fra samme "kontrollpanel". Noen forslag? Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hva slags epost-klient ønsker du å bruke? Dersom du bruker Mozilla Thunderbird er dette null problem. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hva slags epost-klient ønsker du å bruke? Dersom du bruker Mozilla Thunderbird er dette null problem. 7948092[/snapback] samme med outlook express, det du må gjøre er å lage regler for de forskjellige email-adressene til å havne på hver sitt innboks. Lenke til kommentar
qxvrea Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) I Thunderbird (www.firefox.no) kan du veldig enkelt gjøre dette. Husk at du må legge inn utgående servere en gang per konto, ellers sender den fra hver sin. Det er da viktig at du skriver fra riktig konto. Det enkelste tipset jeg har er å lage "Lagrede søk" - den betingelsen du setter her er: [email protected]. Da kommer det en egen undermappe på innboksen din. Gjør du dette får du en stor innboks. Men du får hver av de forskjellige kontoene i hver sin "mappe". Da ser du at du har fått 6 nye til jobb1, 2 nye til jobb3 osv. Samtidig vil du se at du har fått 8 meldinger totalt. Dette fungerer veldig godt for meg med tre kontoer og medlemskap i fem-seks relativt store e-postlister. I samme klient. Du kan også lage arkivmapper som automatisk arkiverer (ikke sletter) post som er mer en 30 dager gammel eller hva du selv ønsker. Endret 15. februar 2007 av qxvrea Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Takker Skal laste ned og se om jeg skjønner noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå