Tim Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hei Vi har flere maskiner i samme nettet. Noen av disse har vanlig trådløs G (54Mbps) mens andre har trådløs N (300Mbps). Det jeg ønsker er selvfølgelig å få utnyttet full N hastighet. Jeg har kjøpt meg en Belking trådløs router som takler N og så har jeg fra før en Netgear som takler G. Er det mulig å få disse til å fungere om hverandre? Det vil si at man kan bruke begge routerene i samme nett? Trenger jeg bare å sette opp to trådløse nett, det vil si Netgear sender ut 1 og belking sender ut 1? Er det forresten mulig å begrense hastigheten på en av disse routerene. Sånn at foreksempel ut-hastigheten på netgear maksimal gir 80kbps? Dette ville gjort vårt nettverk mye mere funksjonelt da det hender flere av brukerne til tider bruker full linje på å laste opp. Help please! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Du kan sette opp to trådløse nett. Bare husk at pre-n bruker 40MHz, slik at den dekker omtrent halve spektrumet. Det vil derfor lønne seg å plassere de i hver sin ende av skalaen. Det er ikke enkelt å styre båndbredden på routere. Hvis mulig får du snakke til misbrukerne og be de dempe bruken av båndbredde og forbindelser i programmet de bruker. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Kan ikke linksys WRT54GL (har den stående bak her, men har ikke koplet den til ennå) gi prioritet avhengig av hvilken port det kommer fra? Lenke til kommentar
Tim Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Du kan sette opp to trådløse nett. Bare husk at pre-n bruker 40MHz, slik at den dekker omtrent halve spektrumet. Det vil derfor lønne seg å plassere de i hver sin ende av skalaen.Det er ikke enkelt å styre båndbredden på routere. Hvis mulig får du snakke til misbrukerne og be de dempe bruken av båndbredde og forbindelser i programmet de bruker. 7948762[/snapback] Hva mener du med 40MHz? Halve spektrumet av hva da? Jeg kan endel om trådløs nett, men ikke alt:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå