Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

G og N standard på samme nett! 2 trådløse routere?

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har flere maskiner i samme nettet. Noen av disse har vanlig trådløs G (54Mbps) mens andre har trådløs N (300Mbps).

Det jeg ønsker er selvfølgelig å få utnyttet full N hastighet. Jeg har kjøpt meg en Belking trådløs router som takler N og så har jeg fra før en Netgear som takler G. Er det mulig å få disse til å fungere om hverandre? Det vil si at man kan bruke begge routerene i samme nett?

Trenger jeg bare å sette opp to trådløse nett, det vil si Netgear sender ut 1 og belking sender ut 1?

Er det forresten mulig å begrense hastigheten på en av disse routerene. Sånn at foreksempel ut-hastigheten på netgear maksimal gir 80kbps? Dette ville gjort vårt nettverk mye mere funksjonelt da det hender flere av brukerne til tider bruker full linje på å laste opp.

Help please!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sette opp to trådløse nett. Bare husk at pre-n bruker 40MHz, slik at den dekker omtrent halve spektrumet. Det vil derfor lønne seg å plassere de i hver sin ende av skalaen.

Det er ikke enkelt å styre båndbredden på routere. Hvis mulig får du snakke til misbrukerne og be de dempe bruken av båndbredde og forbindelser i programmet de bruker.

Lenke til kommentar
Du kan sette opp to trådløse nett.  Bare husk at pre-n bruker 40MHz, slik at den dekker omtrent halve spektrumet.  Det vil derfor lønne seg å plassere de i hver sin ende av skalaen.

Det er ikke enkelt å styre båndbredden på routere.  Hvis mulig får du snakke til misbrukerne og be de dempe bruken av båndbredde og forbindelser i programmet de bruker.

7948762[/snapback]

Hva mener du med 40MHz? Halve spektrumet av hva da? Jeg kan endel om trådløs nett, men ikke alt:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...