Belarnion Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 SV's skolepolitkk innebærer blant annet at eksamen skal telle mindre/fjernes, noe som jeg mener er veldig bra. Det er jo rett og slett idiotisk at en dag, skal telle like mye som et halvt år med et fag. Hvis du er litt syk eller lignende på denne dagen kan det få like konsekvenser for ditt vitnemål, som om du har vært slapp og bidratt lite i et halvt år! 7979477[/snapback] Man kan ha vært slapp og bidratt med lite og likevel kunne pensum på rams. Kan du pensum på rams gjør du det ikke dårlig på eksamen. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Dette har de gjort nå - fjernet eksamen i yrkesskolen. Alle lærerne klager og synes det nye systemet er helt uryddig og tullete. Vi lærte mye mer vi som gikk det gamle systemet. Uten eksamen har man ingenting å basere seg på. Hvis du er flink, så består du eksamen. Er du ikke flink, så stryker du. Er ikke vaskeligere enn det. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 SV's skolepolitkk innebærer blant annet at eksamen skal telle mindre/fjernes, noe som jeg mener er veldig bra. Det er jo rett og slett idiotisk at en dag, skal telle like mye som et halvt år med et fag. Hvis du er litt syk eller lignende på denne dagen kan det få like konsekvenser for ditt vitnemål, som om du har vært slapp og bidratt lite i et halvt år! 7979477[/snapback] Karakterer er helt nødvendige for å forstå hva som kreves av deg ute i arbeidslivet. Det settes krav og de må du levere ellers er du ikke verdt den lønnen du hever. Ingen kan gå og dasse seg gjennom en eneste arbeidsdag, sånn er det bare. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Hvis jeg har forstått innlegget riktig så mener ikke StalkI2 at karakterer ikke er viktige, bare at én dag ikke burde telle urettmessig mye i forhold til alle andre dager. Endret 20. februar 2007 av Me sjøl Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hvis jeg har forstått innlegget riktig så mener ikke StalkI2 at karakterer ikke er viktige, bare at én dag ikke burde telle urettmessig mye i forhold til alle andre dager. 7985769[/snapback] Da blir det spørsmål om hvilke ambisjoner han har. Hvis han stiler høyt så kan en "slapp" dag bety mange millioner, eller tap av menneskeliv. Ser ikke problemet fordi det blir snakk om jevn og hard jobbing frem mot eksamen, og hvis man er syk så er det vel lov å komme med en sykemelding? Lenke til kommentar
covah Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Mange situasjoner i arbeidslivet krever at man yter godt i korte tidsperioder, ikke ulikt en eksamen. Jeg mener derfor det er helt greit å ha hatt en slik erfaring i skolen. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Eksamen er et "mål" som du jobber for, og det trengs. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 småbarnsfamilier har spurt staten opp og ned tidligere om de kan få barnehageplass, for det eneste de har benyttet kontantstøtten til, det er å betale for en dagmamma. De er jo aldri hjemme uansett, så praksisen for et klart flertall av barnefamiliene som er hjemme er jo nettopp det at de gir kontantstøtten sin for å betale for en som kan ta hånd om barna, og da syns jeg det er like greit å kutte ut kontantstøtten og heller gi barnehageplass til alle småbarn. Dette er uriktig. Kontantstøtten er det nærmeste man kommer til å likebehandle småbarnsfamilier. Å fjerne den for å gi den til foreldre som har ungen i barnehagen øker diskrimineringen og er å ta fra de som får litt for å gi til de som får mye. To av tre som mottar kontantstøtte passer ungen selv. Og jeg ser null problem om man bruker kontantstøtten til dagmamma fremfor barnehage. Hvorfor i alle svimlende dager skal en familie som benytter barnehage få 10.000 kroner i støtte mens en familie som benytter dagmamma få 0,-? (dette er reelle tall med SV sitt forslag). Er barnehagene åpen døgnet rundt? Nei Jobber fedre og mødre utenfor normalarbeidstiden? Ja Er løsningen for de som jobber kveld/skift barnehage eller dagmamma? Dagmamma. SV og AP sine diskriminerende og idiotiske familipolitikk var grunnen til at jeg meldte meg ut av AP og ser på dem som uaktuelle å stemme på. Dette etter selv å ha blitt pappa og sett idiotien i praksis. Det er skremmende at SV og AP verdsetter et barn i barnehage mer enn et barn som blir passet av mor, far eller dagmamma. Mer usolidarisk og usosial politikk skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå