cyc Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Hei. Har en amd maskin xp 1600+ på et ABIT kg7-lite hovedkort, med geforce 3 ti 200 og 512 DDR-DIMM minne. Jeg erfarer mange bluescreens om dagen. Jeg kjørte programmet memtest 86 og fikk error nr 5. Leste litt rundt om på nettet og det var visst vanlig å få det minne med de hardware speks jeg har. Noen som mener jeg bør levere inn minnet anyway? Har noen vært borti samme situasjon? Garantien går ut om noen uker så jeg må ta en beslutning snart. Det som er kjipt er at jeg må betale dersom minne ikke er i stykker. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Da lurer eg på om du har oppdatert alle driverne dine. Winxp om du bruker det os'et burde du prøve med sp1 som fikser mye? Error nr 5, Hva betyr det? Lite sannsynlig at det er årsaken for bluescreens på maskinen din. Får du ikke vekk bluescreens med brikke sett/skjermkort/winxp oppdateringene da kan det være at ramen din er årsaken. Har du overklokket pc'en din? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Prøv å skifte plassen rammen står .. det hjalp for meg .. Lenke til kommentar
cyc Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Det går ikke an å skifte plassen hvor ram'en står. Fordi det er DDR-DIMM ram så må den stå på dim1 (av en eller annen grunn) Noen som vet en workaround på dette? Ellers så kjører jeg win2000 med alle drivere oppdatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå