killerkonrad Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) har kjøpt meg en ny SATA hardisc,men biosen finner denne ikke i det hele tatt..har en SATA disc fra før også... kommer heller ikke inn i windows når begge discene er koblet til, da låser den seg i windows "loading" har et K8N Platinum hovedkort en maxtor disc på 200gb og den nyankomne WD på 400gb alt av drivere er oppdatert så hva kan være problemet? Endret 15. februar 2007 av killerkonrad Lenke til kommentar
mungo Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Prøv kople den til mens maskinen er i windows. Sata-disker er hot-plug så d skal gå greit. Lenke til kommentar
killerkonrad Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Prøv kople den til mens maskinen er i windows. Sata-disker er hot-plug så d skal gå greit. 7947900[/snapback] Hæ? så går greit å koble den på i windows? trodde det meste skulle vært avslått når man kobler på nye ting,utenom usb... Lenke til kommentar
Steina Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hæ? så går greit å koble den på i windows? trodde det meste skulle vært avslått når man kobler på nye ting,utenom usb... 7947925[/snapback] Ja, untatt S-ATA. Det KAN man koble ut og inn mens maskinen står på. Har gjort det selv flere ganger, men har hørt at den må stå i hot-swap modus av noe slag for sikrere swapping? Lenke til kommentar
killerkonrad Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 finner den fortsatt ikke Lenke til kommentar
Steina Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hvis du har mulighet, prøv den i en annen datamaskin som har støtte for S-ATA. Hos en kamerat ect. Lenke til kommentar
killerkonrad Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 tenkt på det også,men tror ikke det er neon annen maskin å oppdrive i nærheten her nå..... Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Koble fra den nye disken, og logg inn i windows. Prøv Hot-swap og se om det blir noen endringer. hvis ingenting skjer, så gå på start -> Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> Datamaskinbehandling og les deg nedover på venstreside og gå på Diskbehandling. Der skal du kunne se alle disker\partisjoner. hadde dette problemet selv. Finner du DA ikke den nye disken... så kan nok dessverre ikke jeg hjelpe deg i hvertfall.. EDIT: Det du sier: "trodde det gikk an med usb" Jeg vil tro det fungere på samme måte som en usb enhet.. eller virkningsmåten er den samme. Tips: ikke koble Molex og S-ata strømtilførselen i disken samtidig. Da vil du få en fin disk *svidd* Endret 15. februar 2007 av Henning- Lenke til kommentar
killerkonrad Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) får ikke noe mer sving på den nå heller... ser ut til at tastaturet har sluttta å virke i DOS også så er vel bare å prøve enda mer,helt til man kræsjer hele pc'n å vist det jeg ikke finner det så er det vel bare å sende mail til leverandøren da... Endret 16. februar 2007 av killerkonrad Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 prøv jumper settings of forskjellige sata porter , evt komplikasjoner med sata og msi wd hjemmesider, blogger etc. om msi det type hovedkort på goolgle Lenke til kommentar
Jiraya-Senin Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 som "pizzafordi" sa ville jeg ha skjekket at jumperen på både HDD og MainBoars står rett... google den frem for å finne manualere;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå