Dahl Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Dette ble litt OT men tanken er at jeg mener det er feil å forby kortspill bare fordi enkelte ikke klarer å håndheve gjeldende regelverk. 7953323[/snapback] Nettopp - dette er fellesstraff. For meg virker det som at ledelsen ved skolen vår er for opptatt med å lage nye regler og hindringer for å skape et "godt læringsmiljø", at de helt glemmer å følge opp lærerne og elevene. Det er praktisk talt umulig å få gjennom ting gjennom elevrådet, dette har jeg erfart etter ett år som vara-representant for vår klasse ved denne skolen. Ledelsen tar seg rett og slett ikke tid til å høre på oss, de er for opptatt med å finpusse skolen etter Webers byråkratimodell. En regel som også nylig ble innført, tross i store protester både fra elever og lærere, er det at elevens foresatte må selv ringe til faglærer og gi en gyldig fraværsgrunn hvis eleven ikke har levert en innlevering eller møtt opp til en prøve. Dette gjelder riktignok bare elever under 18 år, men jeg synes allikevel det blir helt tragisk. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 En regel som også nylig ble innført, tross i store protester både fra elever og lærere, er det at elevens foresatte må selv ringe til faglærer og gi en gyldig fraværsgrunn hvis eleven ikke har levert en innlevering eller møtt opp til en prøve. Dette gjelder riktignok bare elever under 18 år, men jeg synes allikevel det blir helt tragisk. 7954591[/snapback] Hva i all verden? Det må være det dummeste jeg har hørt en skole gjennomføre noen gang. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 HVem har sagt at lærerene får vite at man spiller om penger? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Hva i all verden? Det må være det dummeste jeg har hørt en skole gjennomføre noen gang. 7955165[/snapback] Der har du skolen vår i et nøtteskall. Lakus: Hva mener du? Lenke til kommentar
agrsiv Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Men er det ikke ulovlig med pengespill med kort? Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Men er det ikke ulovlig med pengespill med kort? 7957665[/snapback] Pengespill, ja. Men her er det snakk om å forby alle kortspill, og vriåtter er fremdeles lovlig. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Vi fikk et slikt forbud for et par år siden, ettersom rektor fikk snusen i at noen spilte poker Fatter ikke hysteriet. Det ble aldri satset store summer, og det er da bedre at elevene sosialiserer seg over en kortstokk i fritimene (vi hadde _mange_ fritimer pga en litt spesiell timeordning), enn at de sniker seg bak hjørnet for å røyke. Lenke til kommentar
agrsiv Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Beklager. Skjønner nå, leste ikke topicen godt nok Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Skolen min er omtrent midt i sentrum her jeg bor. Alle butikkene og kjøpesentrene i nærheten har slått av spilleautomatene sine i matfriminuttet siden skolen har bedt om det. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Det er synd at man må ty til et generelt forbud, men jeg antar det har å gjøre med omfanget (den ulovlige) praksisen har fått. 7950353[/snapback] Jeg, som elev ved denne skolen, ser kanskje pokerspill med penger 1-2 ganger i halvåret. Dette halvåret har jeg enda ikke sett det én eneste gang, men jeg har sett at man har spilt om penger på Fussball-bordene og bordtennisbordet opptil flere ganger. En kamerat av meg vant 500 kroner på én enkelt bordtennisrunde i fjor. 7950464[/snapback] Jeg (som også er elev på Nesodden) har sett gevinster opp mot 2000kr på en enkelt bordtennisrunde. De spille så å si alltid med penger i kortspill ved bordtennisbordet... Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jeg mener det burde være en selvfølge å forby pengespill på en VGS. Men kortspill med bare heder og ære i potten har da vel ingenting ondt for seg? Heller det enn å tagge ned veggene ute? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Du får spørre rektor om de vil utføre felles straff av alle ansatte ved skolen( les: rektor, lærere , sekretærer og vaktmester) hvis en av dem gjør noe ulovlig. Enkelte personer med makt her i landet skulle vært sendt ut i skogen for å aldri komme igjen. Endret 18. februar 2007 av halnes1 Lenke til kommentar
paroa Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Idag var vg på skolen for å skrive reportasje om pengespillingen våres.. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Da ligger artikkelen på vg nett. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=168747 Lenke til kommentar
olemedkrutt Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Har bare en ting å si: LOL Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Skjønner at de ikke vil ha online poker og denslags på skolen, men dette ble bare latterlig. Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Er selv elev på skoen og syntes denne regelen er helt latterlig. Skjønner godt at de forbyr pengespill, men å forby alt kortspill er bare teit. Men som rektor sa i intervjuet håper jeg han og elevrådet kommer fram til en løsning. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Haha, forskjell på folk. Når jeg gikk i 10. ville en lærer lære meg og noen andre bridge. Så med jevne mellomrom tok han oss ut av timen for å spiller kort. Tydeligvis litt forskjell fra skole til skole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå