Tim Pop Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Et mesterverk, neppe. En gigantisk stor kommersiell genistrek, ja. Bare tenk på Pokèmon themen: "Gotta' catch 'em all, gotta' catch 'em all", alt er laga for å hjernevaske unger til å bare MÅ ha det. Skulle egentlig vært ulovlig, til og med TV serien reklamerer for produktet. 7948666[/snapback] Jeg var også (heldigvis?) for gammel når Pokémon kom til norge. Syns bare det var noe pes. Men, etter at jeg i senere tid så en episode (i studiesammenheng) fant jeg ut at de faktisk hadde en ganske god moral i denne serien. Sett bort fra kjøpepresset da.. - Som en liten kuriositet litt sånn på siden, vil jeg gjerne få nevne at TV2 (eller var det Tv3 som hadde Pokémon på norsk tv?) faktisk ble klaget inn til forbrukerombudet, da den norske utgaven av den sangen ble oppfattet som reklame rettet mot barn. Utfallet ble at kanalen måtte fjerne den biten fra episodene. Spillene har jeg aldri prøvd, men jeg har faktisk blitt litt nyskjerrig på serien nå som den har kommet på DS.. t Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Noen andre enn meg som ville likt å se Pokèmon MMO? Dette hadde hvert konge, sånn helt seriøst. Jeg ønsket alltid å spille et pokèmon spill i 3D, hvor du gikk rundt i en pokemon verden og alt foregikk live og at pokèmonene ikke dukka opp random som i GBA spillene Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det kunne faktisk funka veldig veldig bra om det hadde blitt gjennomført riktig. Nå har ikke jeg noen nevneverdig stor interesse for Pokemon, men jeg ville absolutt testa ut et sånt MMO. Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Pokemon er og blir den beste spillserien jeg noen gang har spilt på håndholdt. Skal seff skaffes til DS også. Var rimelig interresert i det da det kom til Norge for første gang, men animeserien er for mindreårige. En er dømt til å vokse ifra det, men spillene lever videre Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Interessant at Nintendo som går for å være så innovative har klart å gjøre så utrolig lite spennende med pokemon over en periode på 10+år. Med pokemon Diamond/pearl så spiller du fortsatt den samme historien, bare med andre navn. Utrolig at folk kan klare å spille det samme spillet om og om igjen i nye klær. Og her snakker vi ikke om en oppfølger med ny historie, men samme gameplay.. her snakker vi om samme spill Det eneste er minimale grafiske oppdateringer, og noen ny pokemons å fange. 8439767[/snapback] På en måte litt enig her, men det er jo mye nytt også da. Hele området du utforsker pleier jo å være nytt, ikke på remake spillene da ... Tror ikke Pokemon trenger noen store forandringer enda, det selger utrolig bra i Japan. Så faktisk på Pokemon på TV2 i dag Bra episode Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Synes Pokemon-spillene er helt geniale(RPG, selvsagt). Hvert Pokemon-spill har nok heller vært en evolusjon enn en revolusjon, men hvorfor forandre på noe som nesten er perfekt? By the way, Pokemon-spillene har en utrolig dybde... Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Skal ikke si noe på verdien i hvertfall.. her er det ufattelig mange timer for pengene for de som virkelig skal catch them all Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Aaah, Pokèmon... Det var tider!Husker jeg var helt hekta på det på Gameboy da jeg var yngre. Opp tidlig HVER Søndag for da fikk Pokèmon på TV3 Tider 251 Pokemons ligger enda lagret i pokedexen på Crystal Noen andre som fikk tak i alle Pokemon'ene? på Gold/Silver eller Crystal? Eg Catcha em' All. Pokemon er enda det beste som er på Gameboy Syns enda det er et bra spill, men liker det ikke lenger. Men det var goe tider Endret 22. april 2007 av Narrie Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Husker jeg spilte Rød og Blå lenge før Pokemon hypen var kommet til Norge. Jeg var helt besatt når jeg var liten, men mistet interessen når spillene ble mainstream og mange forskjellige versjoner. Husker også jeg hadde et uslåelig team av bare Articuno'er (?) og andre legendariske pokemon. Eneste jeg manglet var Mew for komplett samling på rød og blå (tror jeg).. Pokèmon er et mesterverk, men jeg føler jeg vokser fra fenomenet. Men hadde det kommet som et MMO (som nevnt tidligere) kanskje jeg hadde fattet litt interesse igjen. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Pokemon er fantastiske spil i sin sjanger!Den som klarer og lage så gode spill, gang på gang på gang på gang fortjener noe helt spesielt! 7951464[/snapback] Hva du enn har røyka: Jeg vil ha det! Grunnen til at de klarer å lage så gode spill gang på gang, på gang, på gang etc., er nettopp fordi de lager det SAMME spillet gang på gang, på gang, på gang... Misforstå meg rett: PokéMon Blå er en av mine absolutt største spillopplevelser. Husker enda dagen jeg sykla hjem fra den lokale lekebutikken mens det pøsregna over meg, med et kopi av nevnte spill i posen min. For så å åpne eska og lese "Monster Catching Guide" (eller hva de kalte manualen) og deretter spille herligheten, var ubeskrivelig deilig. Gull og sølv var respektable oppfølgerer. De hadde først og fremst farger, men introduserte også en natt og dag-syklus (basert på den virkelige klokken) som virkelig påvirket PokéMon-fangingen. Spillet hadde også en stilig radio med morsom informasjon, og lot deg parre enkelte av PokéMonene, for å skape "nye" raser. De påfølgende spillene har vært grusomt tørre i forhold. Det verste med disse nye spillene, er at de fremdeles bruker den samme spillmotoren. Man beveger seg fremdeles på et rutenett (trykk på venstre-knappen, Ash går en rute til venstre, uavhengig av hvor lenge\hardt du trykker, i motsetning til f.eks. Zelda), grafikken er fremdeles basert på det samme rutenettet (som betyr at avstanden mellom objekter i spillområdet alltid vil være målt i en eller flere ruter, som resulterer i en mildt sagt "firkantet" verden), kampene er fremdeles KLIN LIKE (fire forskjellige angrep, ingen animasjoner, kun pålagte sprites), historien er den samme ("Her er din første PokéMon og en PokéDex, gå ut i verden og vinn over andre trenere. Og pass deg for din fetter/kusin/halvbror/onde tvilling, for han/hun er ute etter det samme!") og så videre. Litt mer burde vi vel forvente når spillet faktisk har blitt produsert i fire spillgenerasjoner! Sammenlign det med de ulike Zelda-spillene fra NES til Wii, like stor generasjons-distanse, temmelig større differanse i spillene. Jeg har faktisk svært lyst på de nye spillene til DS, men logikken hindrer meg alltid i å kjøpe det ved å minne meg på hvor likt det er de gamle spillene. Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 gikk mye i pokemon før, kunne sitte og spille det hele dagen Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Pokemon er fantastiske spil i sin sjanger!Den som klarer og lage så gode spill, gang på gang på gang på gang fortjener noe helt spesielt! 7951464[/snapback] Det verste med disse nye spillene, er at de fremdeles bruker den samme spillmotoren. Man beveger seg fremdeles på et rutenett (trykk på venstre-knappen, Ash går en rute til venstre, uavhengig av hvor lenge\hardt du trykker, i motsetning til f.eks. Zelda), grafikken er fremdeles basert på det samme rutenettet (som betyr at avstanden mellom objekter i spillområdet alltid vil være målt i en eller flere ruter, som resulterer i en mildt sagt "firkantet" verden), kampene er fremdeles KLIN LIKE (fire forskjellige angrep, ingen animasjoner, kun pålagte sprites), historien er den samme ("Her er din første PokéMon og en PokéDex, gå ut i verden og vinn over andre trenere. Og pass deg for din fetter/kusin/halvbror/onde tvilling, for han/hun er ute etter det samme!") og så videre. Litt mer burde vi vel forvente når spillet faktisk har blitt produsert i fire spillgenerasjoner! Sammenlign det med de ulike Zelda-spillene fra NES til Wii, like stor generasjons-distanse, temmelig større differanse i spillene. Jeg har faktisk svært lyst på de nye spillene til DS, men logikken hindrer meg alltid i å kjøpe det ved å minne meg på hvor likt det er de gamle spillene. 8446473[/snapback] Litt morsomt at du sammenlikner med Zelda egentlig, Hvis du ser f.eks på OoT på N64 og TP på Gamecube så er det stort sett den samme formelen med bedre grafikk og litt nye gadgets. Forståelig, siden den formelen er knallbra. Samme greia er det vel med Pokemon, hvorfor fikse det som ikke er ødelagt? Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Litt rart, serien og samleobjektene er jo for barn, men RPG spillene passer egentlig ikke for barn. De er ganske avanserte, og du bør kunne engelsk ganske bra for å få noe ut av det. tyskerne, spanjolene, jappsene, franskmenne, engelskmennene (ikke minst) osv osv osv, fikk sine spill på sitt språk. men her oppe i bittleille norge med knappe 5 millioner mennesker totalt, med kanskje så mye som 5% av disse i en pokemon-alder, ville inntektene av dette være så ubetydelig at nintendo ikke gadd å oversette. var nok i poke-alderen selv da hypen kom. har selv gold og sapphire som jeg ikke spiller lengre, og emerald som jeg spillte en stund på emulator. men det var jo gøy i starten, å se, finne og fange alle pokemonsa som var. når DS-emulatorer klare D/P, kommer jeeg til å se på dem. husker jo også kortene da, et annet ess hos nintendo. så ikke før ca et år eller to tilbake at det faktisk lå en del strategi i kortene, ikke så m,ye som yu-gi-oh, men mye. og jo, da! satt oppe og så på pokemon på TV2, hver søndag morgen. og det går fortsatt, jadda, gjerde sesong, basert på det tredje spillparet. jappsene er langt på vei med D/P. ash (satoshi der borte) har fanget seg noen pokemon, og kjemper blablabla, det samme gamle bare i ny innpakning... men har noen lagt merke til at mange av de japanske navnene på pokemons er tusen ganger bedre enn de engelske? fullt utviklede gress-starter i D/P: eng torterra, jap dosaintos, snorlax baby: eng munchlax jap gonbe. seriøst, de burde beholde de japanske navnene spør du meg Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg har alltid likt Pokémon... Spillet, TV-serien.. Det er ett eller annet med det som fanger meg litt! Lenke til kommentar
Anonym2007 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Når pokemon kom gikk jeg på barneskolen (sikkert 3-4 elns). Elsket det da. Kan ikke hate det nå da, pga nostalgi Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Sammen med Mario er det et av de beste på gameboy Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Aaah, Pokèmon... Det var tider!Husker jeg var helt hekta på det på Gameboy da jeg var yngre. Opp tidlig HVER Søndag for da fikk Pokèmon på TV3 Tider 251 Pokemons ligger enda lagret i pokedexen på Crystal Noen andre som fikk tak i alle Pokemon'ene? på Gold/Silver eller Crystal? 8442275[/snapback] Arrgh.. Manglet (mangler fortsatt) bare Celebi på Gold. Resten var fanga/skaffa uten juks... Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg begynner faktisk å savne Pokèmon jeg Jeg likte faktisk spillene helt til det kom en hel hær med mange ukjente og rare Pokèmons. 7948344[/snapback] der er jeg enig. var best i starten, da du hadde de gode gamle pokemonene. picashu, charmelion, osv... husker ikke alle navnene. Men så en dag, kom det plutselig en hel haug med nye pokemon, som man måtte oppdatere seg om, og da ble det litt mere kjedelig. Men pokemon er bare genialt. kommer sikkert alltid til å digge det. 7948358[/snapback] Enig med dere. de 150 (151) første var best. Men i slutten av uka ligger Pokemon Pearl i postkasas <33 Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Gametrailers gir spillet 8.0. De har mange gode poenger.. Det er en formel som funker og spillet gir utrolig med valuta for pengene, spesielt om du ikke har spilt noen pokemon spill før. Alikevel småhumret jeg litt når han "roper ut" you've been playing the same game for 9 years Reviewet kan ses her. http://www.gametrailers.com/player.php?type=mov&id=18809 Selv har jeg spilt meg gjennom emerald og det er vel det.. så det frister litt å bestille diamond eller pearl. Det er jo det ultimate bærbare spillet Lenke til kommentar
Firvulag Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 bare få dager (eller idag?) at pokemon kommer i posten å jeg gleder meg så SINNSYKT! har ikke spilt siden pokemon Gold som jeg brukte alt forr mye tid på synes det er et mesterverk jeg da. grafikk, innovasjon, nye FEATURES!!#1 er helt uvesentlig så lenge spillet er morsomt. dette gjelder forsåvidt alle spill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå