Gå til innhold

Hjelp til Komplett-krøll.

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig en PC fra komplett med disse spesifikasjonene:

Antall Varenr. Beskrivelse

1.00 318711 Komplett Gamer i50

1.00 327595 Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB,

DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, CL4-4-4-12T

1.00 329043 Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2

16MB 7200RPM

1.00 322633 Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

1.00 326406 Creative SB X-Fi XtremeGamer

Low-profile PCI, Retail

1.00 308657 Support Komplett.no - Komplett sin

egen telefon/mail support

1.00 324478 MSI USB 2.0 multikortleser

for CF I/II, SM, MMC/SD, MS, xD, SIM

1.00 308653 Garanti 3 år - Sende inn

PC sendes av kunde til Komplett.no

1.00 318687 Cooler Master Mystique 631, Sort

Aluminium (Uten Strømforsyning)

1.00 327567 EVGA nForce 680i SLI, nForce-680i SLI,

Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

1.00 325580 NEC DVD-brenner AD-7173 IDE Black OEM

Duallayer,LabelFlash,Multirecorder(Ram)

1.00 324817 Hiper Strømforsyning 670W Sort, 80mm

Vifte, ATX/EPS, 4xSATA, 4xPCI-E, 24pin

1.00 110595 PC Uten OS, White Box PC

Skal kun brukes i PC Produksjon

1.00 100425 Strømkabel PC m/Jord 2m

rett plugg

1.00 120213 Nero 7 Essentials

Programvare OEM

1.00 315263 CyberLink DVD Solution 2.0, 6Channel,OEM

PowerDVD6.0/Director/Producer/Mediashow

1.00 122990 Norman IC,1 år lisens, Virus Control,

Firewall OEM, kun for PC solgt med OS

1.00 105353 Støtsikker PC-eske

1.00 123324 SoftThinks Installasjons og recovery

programvare, kun for PC solgt med OS

1.00 122841 Steelpad 4D Gaming Musematte

Musmatte med 2 forskjellige overflater

1.00 327248 Gainward GeForce 8800GTX 768MB GDDR3,

PCI-Express, "BP8800GTX-768-TV-DD"

Mitt problem er at DVD-brenneren ble montert 3.5cm INNI kabinettet.. må stikke fingeren et stykke inn for å finne knappen som åpner DvDbrenneren.

På toppen av det hele, så er det en kant som stikker ut på oppesiden av kabinettet, som gjør det enda vanskeligere for meg å hente ut en CD/DVD.

Må løfte de ut ved å holde på begge sider av dvden og håpe at jeg ikke kommer borti kabinettet og forårsaker riper.

Jeg ringte inn og spurte om det var normalt ved bruk av Cooler Master Mystique 631 kabinett og forklarte at jeg vurderte å sende pcen tilbake igjen. Da ble kundebehandleren nesten litt gretten og svarte at det var da ikke nødvendig, og han spurte om jeg kunne fikse det selv.

Jeg spurte han om ikke garantien ville ryke ved en slik handling, men han svarte at "det kom sikkert til å gå greit".

Jeg ble så satt ut at jeg svarte "joda, det kan jeg sikkert klare å få til" og så la jeg på. Jeg tør ikke prøve en gang, for jeg er ikke så flink med montering av HW.

Og i tillegg er det det med garantien.

Så jeg ber dere om råd. Hva bør jeg gjøre??

mvh Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanlig prosedyre er: Åpne opp sidedørene på kabinettet (mulig noen skruer som må løsnes), og lokaliser skruene som fester DVD-drevet. Løsne dem, flytt drevet til ønsket plass, og skru fast skruene igjen. Det skal være enkelt å ordne.

Om dette er annerledes på akkurat dette kabinettet vet jeg ikke, men det hadde vært rart, iom at ting er ganske standardisert.

Edit: Forøvrig veldig snodig montering fra butikkens side..

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Du kan bare justere plasseringen tror jeg med å ”push forward ”som det heter, den anordningen der, to operasjoner—fram mot fronten for å stramme og ned for å låse, etter at du har justert plasseringen.

Du åpner selvfølgelig side døren. Er ikke sånne hurtigkoplinger på den da?

Lenke til kommentar

Hmm, høres ut som posten har slått løs deler. Ta å se om annet er løst/på feil plass og gå gjennom harddisken med noe testverktøy. Send de en mail så du har skriftlig bevis på at du har informert de om at det er noe galt med maskinen, da blir de enklere å få gjennomslag seinere hvis noen følgefeil kommer.

Lenke til kommentar

Husker jeg kjøpte en forsterker på komplett, var en løs skrue nedi den når jeg fikk den. Fikk beskjed av komplettfyren om å åpne forsterkeren og ta den ut, så skulle han fikse problemet om det ble ødelagt.

Turte selvfølgelig ikke, så den er der enda, men fungerer ypperlig.

Lenke til kommentar
Garantien ryker ikke. Alle Komplett's maskiner er "custom-built" og har ingen garantiklistrelapp. :)

7949982[/snapback]

På ein "custom-built" pc frå komplett var der ein slik grønn lapp der det sto "test OK"

Åpna den for å sette inn nytt skjermkort. Men sto ikkje noko om at dette var nokon form for garanti-forsegling...

Litt surt at det er slik. Vil du være sikker, send den inn igjen. Men er litt surt da det tar ca 2 min å fikse problemet ditt.

Send eit bilde av problemet, og spør ka du skal gjere. Få det skriftleg at du får opne den. Da er du vertfall sikker på at garantien ikkje ryker. Så lenge du ikkje ødelegger noko når du er inni der da.

Lykke til...

Endret av _andreash_
Lenke til kommentar

Det er ingen garanti som ryker! Det kan se ut til at maskinen har fått tøff behandling i posten, og noen har glemt å feste skrue i DVD-RW, det er sikkert bare plastfester som må skyves på for å løsne enheten.

Komplett sine maskiner, kan du gjøre hva du vill med, så sant du ikke fysisk skader komponenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...