MiSP Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Spillet kjørte forresten knirkefritt på min maskin;AMD Athlon X2 4200+ Geil 2x1GB PC-6400 DDR2 RAM XFX Geforce 7600 XXX-edition Windows Vista Home Premium 7994619[/snapback] På full grafikk, etter å ha spilt en stund (masse units)? Lenke til kommentar
TheGame Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Spilte i noen timer ja. Alle instillinger står på high, unntatt anti-aliasing (som jeg personlig mener ikke utgjør store forskjellen). Riktignok er oppløsningen 1280x1024. Lenke til kommentar
Mahler Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Kjøpte spille i dag og hadde store forventninger til dette. Er kjempe fan av total annihilation Men etter noen timer med spille må eg sei meg UTROLIGT skuffet, Fekk Master of Orion 3 flashback. Det var også eit spill eg hadde store forventninger til, men som skuffet totalt. Ser at di fleste digger spille så dette er jo bare min personlige mening Negative ting : Dårlig grafikk. Har en veldi kunstig form. Får ingen følelse av og kose meg med base bygging da eg må zoome så langt ut for og få oversikt at alt blir bare små dotter. Det samme kan sies om angrep. Mange andre ting men dette er hoved tingene eg ikke liker. Karakter 2 7958900[/snapback] 500 units per player, hva forventer du egentlig? Du faar glede deg til CnC3 eller noe. Og du velger selv aa zoome ut og inn. Eg zoomer kun ut for aa gi ordre, som er ganske hyppig, men det gaar saa fort aa zoome ut (hoy sensitivitet paa zoom). Folk ser spiderbot bildet og blir forelsket i grafikken. Ikke rart man blir skuffet. Spillets sterke side er overhodet ikke grafikken, men gameplay. Dette er et fremtidsrettet spill paa markedet i mine oyne. Eg kjopte ny pc og har alt paa fullt i 1600x1280, men med skygger, AA osv av. Grafikken er kjempeflott, og ja, noen klager paa at unitsene har en daarlig bevegelse, men kom igjen, du forventer vel ikke at de skal vaere like detaljerte som andre RTS spill som har unitcap paa, 30+ (faen en unit tar jo 5 plasser pga. han er i hoyere tier). Lager man et spill som SupCom maa man ha tungen beint i munnen og prioritere, og det synes eg Chris Taylor og CO har gjort utmerket. 9.5/10 her Edit: Unitsene er alle roboter, eneste mennesket du kontrollerer er din commander, som er godt gjemt inne i en robust robot selv Dette er robotkrig saa til de grader! Saa ikkje rart bevegelsene ikke er saa detaljerte som et mennesket (som puster og rister paa seg, veiver med armer og det som er naar de bygger etc etc) Endret 22. februar 2007 av Mahler Lenke til kommentar
G Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Siden det nevnes at dette er så å si robotbaserte enheter, kan en forvente en oppfølger hvor en får enheter som er mer menneskebaserte - Menneske vs Maskin? Endret 22. februar 2007 av G Lenke til kommentar
Mahler Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Siden det nevnes at dette er så å si robotbaserte enheter, kan en forvente en oppfølger hvor en får enheter som er mer menneskebaserte - Menneske vs Maskin? 7999238[/snapback] Paa en maate er Cybran nation maskin vs mennesket, men disse er ikke 100% maskin, de har kun faatt en AI plantet i hodet som gjor at de tenker mye bedre. Disse var slavene for menneskene paa jorden for de brot seg fri og ville ha selvtendighet paa egen hand. Update: Lastet nettopp ned ny patch. Noen sier de har faatt fpsen sin bedret med 10-20% (staar ikke i patchnotes) og noe balance issues. Videre har man no faatt en ekstra UI aa velge blant, en mini UI. Testet den ut og den er veldig grei. Resten av patchen er bugfixes Lenke til kommentar
G Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Siden det nevnes at dette er så å si robotbaserte enheter, kan en forvente en oppfølger hvor en får enheter som er mer menneskebaserte - Menneske vs Maskin? 7999238[/snapback] Paa en maate er Cybran nation maskin vs mennesket, men disse er ikke 100% maskin, de har kun faatt en AI plantet i hodet som gjor at de tenker mye bedre. Disse var slavene for menneskene paa jorden for de brot seg fri og ville ha selvtendighet paa egen hand. 7999322[/snapback] Noe ala filmen Natural City (fin film forresten)? Endret 22. februar 2007 av G Lenke til kommentar
Odo Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Ser at flere snakker om hvor mange fps de har under spilling av supreme commander, hvordan finner man ut dette? Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Fraps gjør nytten som fps-måler. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Spillet er sikkert vel og bra det. Men når det krever å installere .NET 2.0 Frameworken er det bare å styre unna. Nå må spillutviklerne virkelig skjerpe seg. De kan ikke begynne å bruke .Net frameworken før dette er integrert som en del av OS-et (slik som i Vista). Installasjon av alle versjonene av frameworken er som en forbanna murstein for performance. Lenke til kommentar
G Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Er det ikke .Net Framework i versjon 3 som foreligger nå da hos Microsoft? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Det er .NET 3.0 som er nyeste versjon, ja. Lenke til kommentar
Ilikegames Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 tror jeg må skaffe meg det spillet ja;) Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Det eneste som skuffer meg er kameraføringen. Her syns jeg at Supreme commander burde ha lært av for eksempel ground controll 1 & 2. 7989839[/snapback] Lyst til å si hva du ikke liker med kameraføringen? 7990944[/snapback] Jeg syns kameraet slik det er nå er for lite " fritt". Enten så er du langt unna, eller alt for nær og mister oversikten. jeg er klar over at man kan dreie rundt i alle retninger og alt det der, men så snart man slipper space knappen så er man tilbake til default. I tillegg når man dreier rundt så hopper kamereat frem og tilbake med tanke på avstand til objektet man fokuserer på. Plutselig veldig nært, eller langt borte bak en hindring. Jeg tror dessuten at en større frihet på kamera ville gitt en økt følelse av størrelsen på de enkelte enhetene. men for all del...spillet er helt sjef så det blir egentelig kosmetisk pirk. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Jeg syns kameraet slik det er nå er for lite " fritt". Enten så er du langt unna, eller alt for nær og mister oversikten. jeg er klar over at man kan dreie rundt i alle retninger og alt det der, men så snart man slipper space knappen så er man tilbake til default. I tillegg når man dreier rundt så hopper kamereat frem og tilbake med tanke på avstand til objektet man fokuserer på. Plutselig veldig nært, eller langt borte bak en hindring. Jeg tror dessuten at en større frihet på kamera ville gitt en økt følelse av størrelsen på de enkelte enhetene. men for all del...spillet er helt sjef så det blir egentelig kosmetisk pirk. 8091593[/snapback] Hvis du trykker CTRL-V så går kamera i frimodus og det hopper ikke tilbake til default view. Da har du fritt kamera. Endret 6. mars 2007 av T-Solberg Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Takker for tipset T-solberg skal prøves asap Lenke til kommentar
baltie Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Spillet er sikkert vel og bra det. Men når det krever å installere .NET 2.0 Frameworken er det bare å styre unna. ... 8075514[/snapback] Eh, javel? Hva er galt med å måtte installere .net 2.0? Jeg antar det følger med på CD-en slik at du slipper å laste det ned. Skulle man da nekte spillutviklere å bruke siste versjon av DirectX fordi det ikke er del av OS-et? Eller nekte dem å bruke andre tredjepartssystemer? Og hva for en murstein snakker du om? .net lastes ikke inn så sant den ikke brukes, og performance-messig så har den bare noe å si for de delene som kjører på .net-plattformen, noe jeg tviler sterkt på at selve spillet gjør... Så hva er problemet? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Eh, javel? Hva er galt med å måtte installere .net 2.0? Jeg antar det følger med på CD-en slik at du slipper å laste det ned. Det gjør den helt sikkert, men: Jeg er generelt imot .NET frameworken før den blir integrert i Windows. Derfor blir nok Vista den første varianten jeg gidder å programmere .NET imot på klientsida. Man burde ikke pålegge installasjoner hvis det kun er for et enkelt "Start spill" interface. Skulle man da nekte spillutviklere å bruke siste versjon av DirectX fordi det ikke er del av OS-et? Eller nekte dem å bruke andre tredjepartssystemer? På ingen måte, men når dem bruker DirectX må dem lage bakoverkompatible systemer. En bakover kompabilitet her ville vært å gjøre .Net frameworken optional isteden for required! Det er helt riktig at man trenger .Net installert på utvikler maskinen for å kunne bruke DirectX SDK 9. Men det betyr ikke at klientsiden trenger det. Man kan se på f.eks Half Life 2 (Source motoren) som ikke krever .Net installert for å kunne bruke D9 effekter. Og hva for en murstein snakker du om? .net lastes ikke inn så sant den ikke brukes, og performance-messig så har den bare noe å si for de delene som kjører på .net-plattformen, noe jeg tviler sterkt på at selve spillet gjør... Så hva er problemet? 8093701[/snapback] .Net er et noe feit samling av prosedyrer, funksjoner og annet som krever sin plass i systemet. Prisen du betaler for dette i WinXP er mer minnebruk og flere interups på din CPU. Siden .Net er COM-basert vil handleren som laster funksjoner inn og ut bruke lenger tid ved f.eks Invoke ol. Noe som gjør at programmer responderer senere. Til alle andre skeptikere, like meg, kan jeg si at Vista har en meget god håndtering av .Net 3.0 frameworken. Det er først i Vista vendepunktet til .Net kommer. Til andre som er intressert i performance på kode, sjekk her: http://www.kbcafe.com/articles/CSharp.Performance.pdf ".NET is slower than unmanaged code. Reason: With managed code, you do 2 compilations to get to machine code, rather than 1 with unmanaged." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg