Gå til innhold

Overklokking og varighet

Anbefalte innlegg

Mitt Abit Siluro 4200 ti kjører stabilt på 295/610 uten ekstra kjølesystem. Jeg har for vane å klokke den opp når jeg spiller, og klokke ned når jeg ikke gjør det. Til tider betyr det at jeg skrur opp og ned og frem og tilbake flere ganger i løpet av ettermiddagen. Er dette skadelig for kortet?

Hva er best, egentlig:

a. La kortet kjøre konstant på det overklokkede nivået, eller

b. Skru opp og ned etter omstendighetene.

Noen som har noen klare begrep om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Lurer på det akkurat det same.

Har eit ekstra spm. Nokon med ei vitenskapeleg forklaring på kvifor det funkar fint å overklokke Gainward ti4200 128MB kortet mitt til 315/560MHZ dersom eg tar 5 MHz om gangen og tester det litt kvar gang (køyrer 3dmark). Men eg får artifacts og maskina henger seg dersom eg køyrer det direkte frå 250/450 til 315/560.

Sidan innlegget ditt no har drukna blandt alle andre, svarer eg i håp om at ein eller annan smarting skal svare når han ser det på framsida...

-vslatten

Lenke til kommentar

La kortet kjøre overklokket hele tia hvis du veit hastigheten det kjører på er stabil. Tror det er mye større belastning å kjøre overklokket i 3D-applikasjoner enn ellers siden brikka er under større belastning. Har selv et GeForce DDR kort som nærmer seg tre år som har kjørt overklokka til høyest stabile hastighet siden jeg fikk det.

Lenke til kommentar

Takk for svar

Et spørsmål til, for å få det helt klart: hvis man altså velger å kjøre i overklokket modus (GeForce 4200 ti 64MB i 295/610 for min del) hele tiden - ved oppstart og ellers - så er dette belastende UTELUKKENDE når man kjører spill og andre tunge 3D applikasjoner. Så lenge jeg ikke gjør dette, så er det altså ikke belastende?

(Jeg tolker deg dithen at det er dette du sier, men for å få det i klartekst... :wink: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...