EltaNatier Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Noen som har noe tips til oppgradering av skjermkort på en IBM T43? Har ATI Radeon Mobile x300 kort med 64Mb minne i dag? Grunnen til ønsket om oppgradering er at jeg vil gå over til Vista som krever 128Mb på skjermkortet hvis jeg skal kunne bruke grafikkmulighetene fullt ut. Finnes det eventuelt andre metoder enn å oppgradere/bytte ut selve grafikkortet? -"simulere" at skjermkortet har mere minne ved å dedikere deler av ram?(har 2Gb så jeg har litt å gå på) -finnes det pccard baserte skjermkort? Endret 15. februar 2007 av EltaNatier Lenke til kommentar
Bols Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Noen som har noe tips til oppgradering av skjermkort på en IBM T43? Har ATI Radeon Mobile x300 kort med 64Mb minne i dag? Grunnen til ønsket om oppgradering er at jeg vil gå over til Vista som krever 128Mb på skjermkortet hvis jeg skal kunne bruke grafikkmulighetene fullt ut. Finnes det eventuelt andre metoder enn å oppgradere/bytte ut selve grafikkortet? -"simulere" at skjermkortet har mere minne ved å dedikere deler av ram?(har 2Gb så jeg har litt å gå på) -finnes det pccard baserte skjermkort? 7947209[/snapback] Du kan vel faktisk ikke bytte ut grafikk-kortet på bærbare generelt, og i alle fall ikke på T43. Bytte hovedkort er den eneste muligheten, men tror ikke det finnes hovedkort til T43 med bedre enn X300-kort. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Du kan selvfølgelig sjekke i bios om du kan dedikere mer minne til skjermkortet, men vet ikke om x300 har dedikert eller delt minne... -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå