Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Begrensninger ved styling?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den røde på bildet er ikke akkurat lav..

Kan lett senkes en del mer uten at man har store problemer på fartshumper.. :)

7972111[/snapback]

For å ikke snakke om vinterstid. Pinglete plast og harde brøytekanter er ikke noe særlig

7972577[/snapback]

Sant nokk, plast skall nokk skruesfast til og tåle litt puddersnå. Men jeg har ikke tenkt og bruke den som traktor, holder den på veien, ikke utenfor. Og veier er ofte brøytet? ja..

Lenke til kommentar
Jeg kommer til og ha en som er lavere, sitter klistret til bakken,

7970289[/snapback]

Og den skal brukes på norske veier?

Hvordan har du planlagt å komme deg over fartshumper ect. ?

Og slikt som jeg ser du har planlagt å style bilen, så sier jeg bare, "lykke til med å få den registrert" :thumbup:

7971945[/snapback]

Ja, det spørsmålet har jeg stilt meg selv og, finnes jo divere alternativer for hjusterbare dempere.. Følg med videre for updates. Kommer til og følge regler slik at den blir registrerbar, men det er jo fortsatt bare en gutte drøm som jeg har fryktelig lyst til og gjennomføre :thumbup:

Lenke til kommentar
Og veier er ofte brøytet? ja..

7977333[/snapback]

Nei.

Eller spørs hvor du har planlagt å kjøre.

Når det snør konstant, så klarer de ikke å holde alle veier brøytet. De mere utenom byene blir kanskje litt skumle for deg :p

Og når det er vått og sørpete ute?

Det er ikke noe de brøyter vekk akkurat.

Men det er mange andre også som senker bilen, så må regne med at det går greit.

Men jeg foretrekker fremkommelighet fremfor utseende. :)

Ikke at jeg synes sånn megastyling er noe fint, men om jeg skulle gjort noe slikt selv, så hadde jeg nok gjort det selv. Hadde ikke vært noe å skryte av akkurat om det var et verksted som gjorde det for meg.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Og veier er ofte brøytet? ja..

7977333[/snapback]

Nei.

Eller spørs hvor du har planlagt å kjøre.

Når det snør konstant, så klarer de ikke å holde alle veier brøytet. De mere utenom byene blir kanskje litt skumle for deg :p

Og når det er vått og sørpete ute?

Det er ikke noe de brøyter vekk akkurat.

Men det er mange andre også som senker bilen, så må regne med at det går greit.

Men jeg foretrekker fremkommelighet fremfor utseende. :)

Ikke at jeg synes sånn megastyling er noe fint, men om jeg skulle gjort noe slikt selv, så hadde jeg nok gjort det selv. Hadde ikke vært noe å skryte av akkurat om det var et verksted som gjorde det for meg.. :dontgetit:

7977605[/snapback]

Nei, hehe.. Men når man ikke har den kunskapen man burde ha gidder jeg ikke.. Blir for dumt og komme til ett verksted etter en uke med en "ihjel skrudd" bil og si at de skal fikse den:) Tror ikke det blir noe problem og kjøre den på veien :p Tenker litt på diverse måter og senke den med justerbart senkesett.. Har ikke du peiling på slikt?

Lenke til kommentar

Veiene inni byene er ikke alltid brøytet de heller, med tanke på at ved mye snøfall skal veiene holdes tilnærmet snøfrie, og det vil alltid bli noen kanter ved innkjøringene til rundkjøringer, i veikryss etc.

Det beste er å a) ikke bruke bilen på vinteren, eller b) ta av fangere og slikt, og ha bilen i "vintermodus".

Lenke til kommentar
Veiene inni byene er ikke alltid brøytet de heller, med tanke på at ved mye snøfall skal veiene holdes tilnærmet snøfrie, og det vil alltid bli noen kanter ved innkjøringene til rundkjøringer, i veikryss etc.

Det beste er å a) ikke bruke bilen på vinteren, eller b) ta av fangere og slikt, og ha bilen i "vintermodus".

7980297[/snapback]

Ja, så absolutt.. Eller alternativ heving med ett regulerbart senkesett.. Men som nevnt tidligere, koster de 20.000 alle sammen, eller er det bare luft senking som ligger på den prisen? HUsker ikke helt hva det heter, det går vertfall ut på at de senker og hever bilen ved og pompe inn luft gjennom en kompresser som man sveriser fast under bilen..

Lenke til kommentar

Marvil, klar over at det finnes massevis av biler med luftfjæring.

Men disse kommer jo ferdig typegodkjent og testet. Ser bare for meg at det er unødvendig mye arbeid å få godkjent luftfjæring. Men, det betyr jo ikke at det er det.

Uansett, jeg ser ingen fryktelig store fordeler med luftfjæring på en vanlig bruksbil med litt plast. Da er det bedre å finne en høyde på bilen man er fornøyd med, og justere det den ene gangen i året det trengs ved hjelp av det justerbare senkesettet.

Lenke til kommentar

Det med originale biler med luftfjæring var bare en tilleggsopplysning.

Som jeg nevnte, forskriftsmessig montering og godkjenningspapirer, så skal det ikke være umulig å få godkjent ettermontert luft.

Luft er morro og praktisk om man har råd til det. Showfaktor er det uansett.

Lenke til kommentar

Klart, har man luftfjæring skal man vel alltids finne bruksområder til det. Men vi klarer da oss fint uten òg, så jeg ser ikke vitsen i å blåse av 20 laken på showfaktor, når man har et budsjett på rundt 50 000 kroner.

Hadde det vært en ren showbil så ville det for min del stilt seg litt annerledes. Men nå tar vi tråden litt off-topic tror jeg. :p

Lenke til kommentar
Klart, har man luftfjæring skal man vel alltids finne bruksområder til det. Men vi klarer da oss fint uten òg, så jeg ser ikke vitsen i å blåse av 20 laken på showfaktor, når man har et budsjett på rundt 50 000 kroner.

Hadde det vært en ren showbil så ville det for min del stilt seg litt annerledes. Men nå tar vi tråden litt off-topic tror jeg. :p

7981457[/snapback]

Børr jeg ha stort budsjett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...