Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Begrensninger ved styling?

Anbefalte innlegg

Hei, Finnes det konkrete begrensninger ved delvis oppbygging av en bil?

da tenker jeg på utbygging av hjul buer og boddy kit. Størrelser på felger og lys.

Det meste som selges i nettbutikker på nettet er nokk lovelig?

Må alt av styling på bil Godkjennes? Og hva kan man gjøre inni bilen? Kan man trekke på nytt skinn inne i kabinen og på dash bordet? Og kan man sette inn Racing seter i en bil og få den reg?

På dette omerådet er jeg ganske blank og trenger nokk endel info for videre bilplaner da jeg snart er 17 og jeg skall til og kjøpe bil som selfølgelig skall styles til den feteste aav de fete:) Hvis pengene strekker til... Men 50.000 er vell nokk tipper jeg`? Hvor mye bør jeg bruke på styling?

EDIT: Det blir nokk en Neon jeg kommer til og kjøpe, da det ligger et verksted i nerheten av huset mitt der det står en sykt tøff neon utenfor. Men den har de jobbet mye med, da snakker vi Fast å Furious<3<3

OBS: Jeg snakker om en Chrysler Neon! Det har opstått visse misforståelser..

Endret av Auto-Sigurd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neon-lys er iallfall forbudt å kjøre med... :p

Og 50'000 er nok myyyye mindre enn du tror når du begynner å kjøre bil.

Registrering, avgifter, oppkjøring, førerkortet, bensin.

Eller tenkte du 50'000 på bare styling?

Tja, da kommer du litt lengre.

Men, styling, typ "fast and furious"-styling er stygt.. rettogslett =)

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Tenkte og bruke rundt 50.000 på stylinga ja, nå har ikke jeg noen bil og style opp enda, men fikk klarsignal i går, og jeg vurderer og kjøpe om ett års tid, mulig jeg er tidlig ute men det er bra og ka planene klare og ha gjenomtenkte planer. Og jeg hvet det ikke er lovlig med neon under, men er det pent? Har aldrig sett det i virkeligheten, På film ser det vertfall stykt ut, Men Topic gutter og jenter;D

EDIT: når jeg tenker på fast å furious styling tenker jeg ikke og sette på den største spoileren bak og slikt, men lav blir den nokk..

P.S ser du er fra Steinkjer, kommer fra Eide jeg;D

Endret av Auto-Sigurd
Lenke til kommentar
da tenker jeg på utbygging av hjul buer og boddy kit. Størrelser på felger og lys.

7947194[/snapback]

Det første du bør gjøre er å finne ut hva slags bil du skal ha. F&F styling, aluvinge, neon osv gjør seg mye bedre på typiske japsebiler som Honda, Toyota, Mazda og Nissan. En på tyskere og amerikanere. Det stikker i hjertet hver gang jeg ser merce og bmw med alu og neonlys. Slikt er ikke pent altså.

Dersom du skal ha alt det du nevner ovenfor så kan 50k bli litt lite faktisk.

Selv om en ting selges på norske nettbutikker, betyr det ikke at det er lovlig.

Felger, senking, store vinger osv MÅ godkjennes i vognkortet dersom det er X antall % større en orginalt.

Lenke til kommentar

7947194[/snapback]

Dessverre er mye av det som selges i bilrekvisitabutikker (både nett og tradisjonelle butikker) ulovlig å bruke på registrerte biler men lovlig å selge.

Og det finnes regler på hva du kan gjøre lovlig.

Lenke til kommentar

Kommer vel litt an på hva slags styling du har tenkt å sette på. Skal du ha breddekit som overgår bilens bredde i vognkortet, må nok dette muligens godkjennes. Det samme gjelder dekk/felg, samt senk. Lykter må være godkjente, og vinger må muligens også godkjennes (folk har vertfall blitt stoppa med det og krevd dokumentasjon).

Lenke til kommentar

7947194[/snapback]

Det første du bør gjøre er å finne ut hva slags bil du skal ha. F&F styling, aluvinge, neon osv gjør seg mye bedre på typiske japsebiler som Honda, Toyota, Mazda og Nissan. En på tyskere og amerikanere. Det stikker i hjertet hver gang jeg ser merce og bmw med alu og neonlys. Slikt er ikke pent altså.

Felger, senking, store vinger osv MÅ godkjennes i vognkortet dersom det er X antall % større en orginalt.

7954713[/snapback]

Jo, jeg har sett en skikkelig tøff Neon. Den er ved oppbygging men den kommer til og bli rå. Jeg kommer ikke til og sette på alu spoiler og carbon deler. Jeg synes glassfiber/plast er penest. Så det kommer til og gå i plast på spoilere og kit.

Jeg hvet det finnes croma eller lexus lys både fram og bak til Neon. Finner ingen av delene..

50.000 for lite til styling? Hvis man gjør noe av arbeidet hjemme? Burde man gjøre det hvis man ikke har spessielt peiling? Isåfall, hvor mye penger er det lurt og ha reservert til styling av bilen?

Lenke til kommentar

7947194[/snapback]

7954713[/snapback]

Jo, jeg har sett en skikkelig tøff Neon. Den er ved oppbygging men den kommer til og bli rå. Jeg kommer ikke til og sette på alu spoiler og carbon deler. Jeg synes glassfiber/plast er penest. Så det kommer til og gå i plast på spoilere og kit.

Jeg hvet det finnes croma eller lexus lys både fram og bak til Neon. Finner ingen av delene..

50.000 for lite til styling? Hvis man gjør noe av arbeidet hjemme? Burde man gjøre det hvis man ikke har spessielt peiling? Isåfall, hvor mye penger er det lurt og ha reservert til styling av bilen?

7960582[/snapback]

Neon lys under bilen er forbudt i Norge, blir du tatt får du bot.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Neon lys under bilen er forbudt i Norge, blir du tatt får du bot.

7966637[/snapback]

Feil.. Neon er fult lovlig, "for show".

Det er bare å kjøre med det på, på offentlig vei som er ulovlig.

7967222[/snapback]

Det var det jeg mente, at det er ulovlig på offentlig vei. Men sorry for at jeg glemte å skrive det. Trodde dere skulle fortså det.

Det samme som, Drifte er ikke lov på offentlig vei, men på privat vei/sted er det lov.

Lenke til kommentar
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect....94696&username=

Her har du jo en bil som har endel styling, som er til salgs..

Men må si den vinga var ganske stygg :thumbdown:

7969697[/snapback]

Ja, Men ikke helt min stil.. Jeg kommer til og ha en som er lavere, sitter klistret til bakken, utbygde hjulbuer og noen enorme felger, samt ett kit jeg ikke har sett makent til.. Det er ikke ett komplett skjørt sett, det er flere deler fra forskjellige sett. Jeg har sett de påmontert på bilen Neon utenfor ett verksted. Jeg kommer til og få bilen opbygget der.

Lenke til kommentar
Jeg kommer til og ha en som er lavere, sitter klistret til bakken,

7970289[/snapback]

Og den skal brukes på norske veier?

Hvordan har du planlagt å komme deg over fartshumper ect. ?

Og slikt som jeg ser du har planlagt å style bilen, så sier jeg bare, "lykke til med å få den registrert" :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...