kengdal Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 jeg har gjort klar en hardisk til Linux (Mandrake 9.0). men den står i raid, kan jeg bruke den da? Takk på forhånd Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Vet ikke med Mandrake, men SuSE 8.0 har ihvertfall RAID-støtte. Mvh, Myubi Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Trur nokk de fleste store distroer har støtte for raid ja... Viss ikke kan du be en kamerat som har linux(viss du har en da) om han kan få mekka en bootdisk til deg. Men ingenting blir ødelagt av at du prøver! Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Pass på! Mandrake-installasjonsprogrammet spiste uten videre varsel 120 gig med raid0-data da jeg skulle installere linux. Har du highpoint eller promise on-board raid, er det slettes ikke sikkert installasjonsprogrammet klarer å forstå dette. Årsaken er at disse raid-brikkene egentlig bare støtter software-raid gjennom drivere. Linux uten driver ser bare enkelt-diskene. Du bør være svært oppmerksom under installasjonen, og ikke kjøre forenkla installasjon, men advanced. Jeg tror du skal pese ganske mye for å klare å installere Linux til hpt/promise-raid0. mvh Are-Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå