Moskus Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Jeg har fått hentet ut telefonnumre fra Outlook, og skal nå formatere dem. Det er her hjernen min tar fullstendig kvelden. Telefonnumrene kan f.eks. være formatert slik: +47 12345678 12 34 56 78 + 47 12 34 56 78 +4712345678 Jeg skal ha alle til å se slik ut: 12345678 ... det vil si en streng på 8 tegn uten opphold og landskode. Jeg har en klasse clsContact: Public Class clsContact Public mLastName As String Public mFirstName As String Public mMiddleName As String Public mPhone As String Public Sub New(ByVal last As String, ByVal first As String, ByVal middle As String, ByVal phone As String) mLastName = last mFirstName = first mMiddleName = middle mPhone = phone End Sub Public Overrides Function ToString() As String Return mLastName & ", " & mFirstName & " " & mMiddleName & " - " & mPhone End Function Public Function ToPhone() As String mPhone.Replace(" ", Nothing) If mPhone.StartsWith("+") Then mPhone.Remove(1,3) Return mPhone End Function End Class ...der ideen at funksjonen ToPhone skal returnere telefonnummeret slik jeg vil ha det. Men det fungerer over hodet ikke. Putter jeg inn "+47 12 34 56 78", så kommer ""+47 12 34 56 78" ut igjen. Enkle forsøk som mPhone.Replace("1", "test") fungerer heller ikke, selv om "Heia".Replace("a","b") gir "Heib"... Hva er det jeg ikke tenker på? Endret 15. februar 2007 av moskus Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det enkleste er å ta vekk alle mellomrom, og ta 8 nummer fra høyere string s = "+47 12 34 56 78" new_string = (s.Replace(" ", "")).Substr(s.Length - 8) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Utmerket tips! Dette gjorde susen: Dim s As String = phone.Clone Dim new_string As String = Strings.Right((s.Replace(" ", "")), 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå