Halfedge Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Har et Telenor ADSL Speed Touch Home modem mottatt i 2002. Linjen er 2500/350. Modemet (av bridgetypen hvis jeg har forstått riktig) er koblet til en 3com-router som logger seg på via modemet. Dette har fungert fint og stabilt i 5 år inntil i går. Routeren står på 24/365. Mens ingen var hjemme i går ble forbindelsen brutt og etterpå har det ikke vært mulig å logge seg på. Loggen på routeren viser at den prøver hvert 10. sekund uten å lykkes. Brukernavn og passord er ikke endret. Jeg har også forsøkt å koble meg på rett fra PCen, men får en feilmelding omtrent slik: "WANminiport 678 (PPPoE) - Remote computer did noe respond." Telenor sier at de har kontakt med modemet og at dette derfor ikke er deres problem. De ber meg ringe betalingslinjen for å få genrell it-support på nettverket, men det funger 100% mellom PCene internt hjemme. Jeg tipper at det er noe galt med inngangen til modemet fra min side og at de ikke kan oppdage det fra sin side. De tilbyr meg å kjøpe et nytt modem til 500 kr, men vil ikke gi meg et nytt. Hva skal jeg gjøre? Takknemlig for alle tips! Endret 28. februar 2007 av Halfedge Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Du får vurdere å kjøpe deg modem eller routermodem. http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=165018 Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det store spørsmålet er jo åssen det lyser på modem og på routeren din her da.. Lenke til kommentar
Halfedge Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Det store spørsmålet er jo åssen det lyser på modem og på routeren din her da.. 7947788[/snapback] På modemet lyser lampen lengst til høyre (power). Den nest lengste til høyre (Line sync) blinker som et blinklys på en bil. LAN-lampen lengst til venstre blinker kort innimellom. Antagelig når routeren forsøker å logge seg på. Ellers er det mørkt. Jeg husker ikke lampene på routeren, men den lyser helt normalt, typisk for de inngangene som er plugget i. Jeg får som nevnt ikke logget på selv om jeg går utenom routeren. Jeg ble behandlet som en idiot av kundebehandleren. Det jeg sa ble ignorert og vedkommende sa om og om igjen at jeg måtte sjekke at nettverkskortet mitt fungerer: "Se etter gult ikon i enhetsbehandling" og ring support til 25kr/min. Det mest sannsynlige i følge Telenor er at samtlige PCer og routeren gikk i stykker samtidig i går på en slik at måte at de kommuniserer fint sammen, men ikke med modemet. Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Alcatel STH ja... Lyser 10Base-T lampen på baksiden? Den over nettverkskontakten som går til routeren? Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Mas litt mere på telenor, har veldig mye å si hvem du treffer for om du får nytt modem eller ikke. I min erfaring er det svært mange problemer med Alcatel Home (og Speedtouch 510i), særlig ved hastigheter over 3 Mbit. Mulig du får problemer hvis modemet er over 5 år gammelt. Mener det var en frist der for bytting av modem. Endret 15. februar 2007 av Oldboy Jenny Lenke til kommentar
Halfedge Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Mas litt mere på telenor, har veldig mye å si hvem du treffer for om du får nytt modem eller ikke. I min erfaring er det svært mange problemer med Alcatel Home (og Speedtouch 510i), særlig ved hastigheter over 3 Mbit. Mulig du får problemer hvis modemet er over 5 år gammelt. Mener det var en frist der for bytting av modem. 7948883[/snapback] Takket være god hjelp fra en Telenor-ansatt her på forumet ble feilen registrert i systemet. Det tok nesten 2 uker uten ADSL før Telenor endelig gjorde noe med saken. I dag fikk vi en ny startpakke i postkassen og det var ikke det 5 år gamle modemet som var problemet, men den 5 år gamle splitteren. Endelig online igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå