Gå til innhold

Køpe videokamera (Under 6000 NOK)

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et nytt videokamera, ettersom at det gamle er kaputt.

Jeg har bare to ting som er viktige, og det er prisen, som er maks 6000 NOK, og den skal IKKE spille inn rett på DVD, ettersom at det blir utrolig mye vanskeligere å redigere etterpå da.

Vennligst svar så fort som mulig, jeg trenger nemlig dette kameraet til et skoleprosjekt.

Takk

7946800[/snapback]

Heisann, jeg er i samme båt, er ute etter et kamera til max 6000,- har funnet et

Canon Digital Videokamera MD160, lurer på om det er noen som har erfaring me dette?

hilsen arild

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, jeg er i samme båt, er ute etter et kamera til max 6000,- har funnet et

Canon Digital Videokamera MD160, lurer på om det er noen som har erfaring me dette?

hilsen arild

8109933[/snapback]

Om du leser litt på forumet, vil du se at de fleste anbefaler Panasonic i alle prisklasser opp til ca. 10.000. Canon MD-serien avløser så vidt jeg husker MV-serien, som absolutt ikke er et kamera man satser på om bildekvalitet og driftsikkerhet er viktig.

Panasonic er omtremt motsatt. Litt mindre "dilldall" som man finner på disse billig-kameraene fra Canon, noe som gjør at pengene heller er lagt i nettopp bildekvalitet (med 3CCD, optisk bildestabilisator, Leica-optikk og lignende) og driftsikkerhet (får ofte inn Canon-kamera som lager båndsalat, mens det er nær ikke-eksisterende når det gjelder Panasonic, tross av at vi selger mer Panasonic enn Canon der jeg jobber).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...