AnBa Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Jeg er på jakt etter et nytt videokamera, ettersom at det gamle er kaputt. Jeg har bare to ting som er viktige, og det er prisen, som er maks 6000 NOK, og den skal IKKE spille inn rett på DVD, ettersom at det blir utrolig mye vanskeligere å redigere etterpå da. Vennligst svar så fort som mulig, jeg trenger nemlig dette kameraet til et skoleprosjekt. Takk Endret 20. februar 2007 av KristofferAG Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Panasonic GS180. 3CCD og meget bra bildekvalitet. Vinner test etter test, og regnet som det beste kameraet i denne prisklassen. Panasonic har også utrolig driftsikre kamera. Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Hvor kan jeg da finne dette? Har søkt gjennom komplett, elkjøp, expert, PS Data, mpx og Dell Norge, men finner ingenting. Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 GS-180 modellen er på vei ut, dessverre, men arvtageren er GS-230, som er like god Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) GS-180 modellen er på vei ut, dessverre, men arvtageren er GS-230, som er like god 7951684[/snapback] Jo, men den er utenfor prisrekken, har ikke råd til den. Har bare råd til kameraer under 4000. jeg vet det er lite, men det er alt jeg har. EDIT: Er det dette kameraet det er snakk om? Isåfall går det akkuratt under prisen. Endret 16. februar 2007 av KristofferAG Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Fant noen som kunne vært mulige når det kommer til pris... Hvordan er de? Canon Digital Videokamera MD160 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=76317 NV-GS230 som Trussl nevnte http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=76320 Vel? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Fant noen som kunne vært mulige når det kommer til pris... Hvordan er de? Canon Digital Videokamera MD160 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=76317 NV-GS230 som Trussl nevnte http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=76320 Vel? 7962925[/snapback] Canon MD160 er arvtageren til MV900-serien, og det lover ikke bra mtp. bildekvalitet, motorstøy og driftsikkerhet. Ville uten tvil valgt Panasonic GS230 fremfor dette, selv uten å prøve de mot hverandre først. Ellers kan man få tak i GS180 et par steder om man leter litt. Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Ok^^ Takk for all hjelp =D Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Har fått ny prisrekk, alt under 6000! Noen nye tips? Takk! Lenke til kommentar
knuhen Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=330618 ikke i tvil ! Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Har sett litt rundt omkring, og fikk disse igjen: Panasonic NV-GS230 Sony DCR - SR60E Sony DCR - SR40E Sony DCR - SR80 JVC GS-MG37EY JVC GS-D60EY JVC GS-D650EY Hitachi DZ-HS301 Og et spørsmål til. DVD er utelukket, men hva er best av HDD og Mini DV? Kvaliteten på DV skal vistnok være et lite hakk bedre en HDD, men HDD er vistnok MYE lettere å få redigert på PCen? Hvilket burde jeg gå for? Lenke til kommentar
filmnils Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Og et spørsmål til. DVD er utelukket, men hva er best av HDD og Mini DV? Kvaliteten på DV skal vistnok være et lite hakk bedre en HDD, men HDD er vistnok MYE lettere å få redigert på PCen? Hvilket burde jeg gå for? 7986622[/snapback] Etter det jeg har hørt skal visste HDD være stress og redigere. Ihvretfall hvis du stopper kameraet mye i løpet av filmingen pga at da blir hver sekvens en egen fil slik at du må drive og sette sammen masse filer bare for å få sett på opptaket samlet? MEn vet ikke om det stemmer? Men i forhold til disse nye Panasonic kamerane er det INGEN av dem som har mulighet for å koble på ekstern mikrofon slik som de gamle 180/280 o.l? Såfall er jo det veldig dårlig da... Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Vel, jeg var hos fire forhandlere i går, fikk forskjellige svar. To sa at HDD var lettest hvis du skulle redigere, selv om DVen hadde BITTELITT bedre kvalitet på filmen. Så lite at det var vanskelig å merke det. En sa at DVen var lettest, og hadde best kvalitet. Den siste sa at det egentlig ikke hadde noe å si... Et spørsmål, hvordan finner jeg ut om jeg har Firewire? Trenger visstnok det til en del kameraer. Lenke til kommentar
filmnils Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Vel, jeg var hos fire forhandlere i går, fikk forskjellige svar. To sa at HDD var lettest hvis du skulle redigere, selv om DVen hadde BITTELITT bedre kvalitet på filmen. Så lite at det var vanskelig å merke det. En sa at DVen var lettest, og hadde best kvalitet. Den siste sa at det egentlig ikke hadde noe å si... Et spørsmål, hvordan finner jeg ut om jeg har Firewire? Trenger visstnok det til en del kameraer. 7990845[/snapback] jeg trodde Firewire var bytta ut med USB2.0 på de fleste nyere kameraer? Men har du en liten port på pcen som det står 1394 over (IEEE 1394) så har du firewire inngang på pcen ihvertfall. Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Hadde vist firewire... Men har enda ikke bestemt kamera.. Hjelp! Det må være kjøpt innen mandag neste uke, det skal brukes i skolesammenheng! Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Men i forhold til disse nye Panasonic kamerane er det INGEN av dem som har mulighet for å koble på ekstern mikrofon slik som de gamle 180/280 o.l? NV-GS230 har det, NV-GS320 har ikke... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Vel, jeg var hos fire forhandlere i går, fikk forskjellige svar. To sa at HDD var lettest hvis du skulle redigere, selv om DVen hadde BITTELITT bedre kvalitet på filmen. Så lite at det var vanskelig å merke det. En sa at DVen var lettest, og hadde best kvalitet. Den siste sa at det egentlig ikke hadde noe å si... Et spørsmål, hvordan finner jeg ut om jeg har Firewire? Trenger visstnok det til en del kameraer. 7990845[/snapback] Her er en tråd som tar opp denne problemstillingen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=708436 Personlig mener jeg DV er både enklest og redigere og gir best kvalitet. Filene fra HDD er støttet av særdeles få programmer pr. i dag, og skal du redigere disse må de først konverteres til .avi (tar laaang tid, lenger enn å overføre DV i sanntid). Og skal du ha det på DVD senere, må det konverteres/komprimeres enda en gang. Alle disse leddene gir mye stress, og gir ytterligere dårligere bildekvalitet. Nå vet jeg ikke hvilke forhandlere du var hos, men elektrosjapper vet stort sett mindre om saken enn fotoforhandlere, selv om det selvsagt kan variere. Større kjeder har også en tendens til å ville selge det de tjener mest på (er ofte belønninger når de ansatte selger noe de tjener mye på), mens mindre forhandlere stort sett ikke driver med dette. Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Da går jeg for DV... Men vet fremdeles ikke hvilket kamera jeg bør kjøpe av de jeg har på listen: Panasonic NV-GS230 JVC GS-D60EY JVC GS-D650EY Hitachi DZ-HS301 Lenke til kommentar
poda Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Da går jeg for DV... Men vet fremdeles ikke hvilket kamera jeg bør kjøpe av de jeg har på listen: Panasonic NV-GS230 JVC GS-D60EY JVC GS-D650EY Hitachi DZ-HS301 7997976[/snapback] Uten tvil Panasonic NV-GS230 Panasonic vinner de meste av tester, så de nye modellene kan ikke være dårligere. Panasonic har i tillegg tilbehørs-sko, slik at du kan feste på ekstern mikrofon eller lys. JVC har bare en CCD, mens Panasonic har 3 CCD. Noe som gir mye bedre kvalitet på videoen. Spesielt i dårlig lys, f.eks innendørs (hvor de fleste av oss filmer oftest) Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Da går jeg for DV... Men vet fremdeles ikke hvilket kamera jeg bør kjøpe av de jeg har på listen: Panasonic NV-GS230 JVC GS-D60EY JVC GS-D650EY Hitachi DZ-HS301 7997976[/snapback] Uten tvil Panasonic NV-GS230 Panasonic vinner de meste av tester, så de nye modellene kan ikke være dårligere. Panasonic har i tillegg tilbehørs-sko, slik at du kan feste på ekstern mikrofon eller lys. JVC har bare en CCD, mens Panasonic har 3 CCD. Noe som gir mye bedre kvalitet på videoen. Spesielt i dårlig lys, f.eks innendørs (hvor de fleste av oss filmer oftest) 7998115[/snapback] Da blir det det. Takk for all hjelp^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå