Gå til innhold

Fjell og hytte (oppdatering: serie #3)

Onkel

Anbefalte innlegg

Var på hyttetur i helga, og fikk knipset litt igjen. Ble fornøyd med noen bilder, og har lyst på litt av deres kyndige og tidvis konstruktivt knusende tilbakemelding. ;)

De kan ordnes rundt flere fellestemaer, hvor jeg lurer på hva som funker best. Jeg poster dem en og en i denne samletråden.

Første serie, forsøk på et eller annet ensomt og kaldt:

(Veldig redigerte - både komposisjon, lys, farger, skarping og sammensying av flere bilder)

Noe å samle på?

Endret av Onkel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilde nr 3 var bra synes jeg, fin dynamikk i komposisjonen. Bildet ser uhyggelig kaldt ut, så hva med å manipulere inn litt frostrøyk ut av munnen hans?

Edit: du kan jo ta utgangspunkt i "røyk-bildene" som ligger her på forumet hvis du får lov...

Endret av perottol
Lenke til kommentar
Bilde nr 3 var bra synes jeg, fin dynamikk i komposisjonen. Bildet ser uhyggelig kaldt ut, så hva med å manipulere inn litt frostrøyk ut av munnen hans?

Edit: du kan jo ta utgangspunkt i "røyk-bildene" som ligger her på forumet hvis du får lov...

7947660[/snapback]

Slett ingen dum ide! Min personlige favoritt i denne serien er nr 2, og det er på grunn av frostrøyken.

Før jeg går videre til neste serie, siden jeg ennå syns disse estetiske idealene er litt diffuse:

- Mrs Hatta: Hvordan er lysvinkelen rar, konkret? Ideen var jo motlys for å få maks kontrast og tekstur i snøen, og få fram et slags hardt uttrykk. Vet at dette er imot lærebøkene, men har aldri helt skjønt hvorfor - jeg digger skarpe skygger. Hva hadde vært bedre å gjøre (bortsett fra HDR, selvfølgelig, som hadde vært tingen på det siste bildet)?

- Perottol: Hva menes med dynamikk i komposisjonen? Det vanlige (fargedybde) eller et rent komposisjonsmessig prinsipp? Står det i kompendiet ditt?

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Dynamikk i et bilde skapes når øynene foretar en "reise". Det skjer så absolutt her; man ser på personen, deretter (kanskje) mot hyttetaket, også tar vi en tur opp veien. Deretter returnerer vi til personen, og kanskje studerer ansiktet hans litt mer inngående. Tror det står noe om dette i kompendiet og.

Lenke til kommentar
Men var fine omgivelser og sikkert gode minner til å ha i album.

7946723[/snapback]

Treffer de ikke så treffer de ikke. Men det er da ingen grunn til å bli ufin i språket... "Album" gitt! ;)

7946736[/snapback]

Jeg prøver bare å være konstruktiv. Og jeg mente slett ikke å være ufin heller.

Lenke til kommentar
Men var fine omgivelser og sikkert gode minner til å ha i album.

7946723[/snapback]

Treffer de ikke så treffer de ikke. Men det er da ingen grunn til å bli ufin i språket... "Album" gitt! ;)

7946736[/snapback]

7949238[/snapback]

Tolket det som en spøk... (ref: blandt annet den blunkende smileyen)

Lenke til kommentar

7949238[/snapback]

Absolutt ikke noe problem, det var en spøk ja. Selv om dette bare er en hobby, er jeg jo på dette forumet fordi jeg håper på å utvikle teft til å ta noe mer enn feriebilder. Da er album et skjellsord - men helt klart konstruktivt! Fortsett sånn. :)

Takker for feedback, alle sammen! Venter med å lamslå dere med neste serie til jeg har klarert ansiktspublisering med de noe motvillige modellene...

Sove først.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De bildene var faktisk ganske kule. Spesiellt bilde to. Elsker det! 8/10!

De to andre er også veldig flotte, Onkel. (det høres litt rart ut å skrive Onkel :!: )

Dette er ikke sånne du limer inn i album, nei. Nummer to er sikkert kult å ha på hytteveggen da!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bedre sent enn aldri, ahem...

Takker for hyggelig tilbakemelding! :) Syntes selv serie 2 var den mest interessante.

Her er det siste bildet, i den grad det kan kalles en "serie". Et slags stemningsbilde: han som overlevde kvelden før.

post-9200-1174409609_thumb.jpg

Skyt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...