Gå til innhold

Noen som har testet s-video kabel til Wii?

TBJ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes ingen innstillinger på Wii som forteller om du bruker compositt eller s-video nei. Det er bare compositt/s-video eller component Wiien skiller mellom. I realiteten er det vel også heller lite forskjell på kvaliteten på compositt og s-video.

Hvis du har vanlig "mursteinTV" så vil du få best bilde med denne (om TVn har scart tilkobling som støtter RGB signaler altså).

Lenke til kommentar

Problemet mitt :cry: er at jeg kun :cry: har én RBG inngang på mitt TV :cry: og den bruker jeg til DVD spilleren.

Alle andre komponentene ("Fiber TV", Dreambox og Wii) har koblet innom surrond-anlegget mitt som støtter s-video som det beste.

Jeg innser at anlegget mitt begynner å bli gammelt, men det kosta over 20 000,- da jeg kjøpte det...

Må vel investere i nytt anlegg (med HDMI) når jeg oppgraderer til HDTV (som det blir noen år til, siden jeg kjøpte TV til neste 20" for kun tre år siden).

Men ... da ser det ut som at jeg må i faen i s-video fra Wii, siden bilde ikke klarer å holde seg i ro.

Begynner å lure om kabelen (bestilt fra Kina, via eBay) bare var noe jalla... :hmm:

Lenke til kommentar

Da hadde jeg heller villet brukt Wiien på RGB inngangen ... Eventuellt fått tak en eller annen form for adapter for å koble begge på samme inngang, om det er mulig. For å være helt ærlig så vil du vel heller ikke noe (hvertfall minimal) forskjell på s-video eller den vanlige kabelen som følger med Wii, så om du har muligheten så kan du jo bruke den medfølgende kabelen.

Lenke til kommentar

Jau, finnes plenty med splittere og switchboxer for å koble flere enheter på en scartinngang. bare pass på at du får fatt i en som er helkabla (dvs at alle punktene er med, noen billigkabler kjører bare audio og kompositt)

Jeg kjøpte selv en RGB-kabel til min wii, utgjør ikke noe serlig på min 20' tv, men hjemme hos foreldra som har en diger widescreen crt, var bildet veldig mye skarpere med rgb scart.

eventuelt kan du jo kjøpe komponent kabelen, og kjøpe en komponent->scart, har sett de har det på enkelte butikker nå. (det hadde jeg gjort om jeg viste om disse før jeg kjøpte min rgb-scart)

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
eventuelt kan du jo kjøpe komponent kabelen, og kjøpe en komponent->scart, har sett de har det på enkelte butikker nå. (det hadde jeg gjort om jeg viste om disse før jeg kjøpte min rgb-scart)

7956324[/snapback]

heh, det var jeg ikke klar over at fantes en gang :D Kult, kanskje jeg skal kjøpe meg komponent kabel alikevel da, skal jo kanskje oppgradere til HDTV "snart" så da hadde akkurat den løsningen passet utmerket for min del...

Lenke til kommentar
heh, det var jeg ikke klar over at fantes en gang :D Kult, kanskje jeg skal kjøpe meg komponent kabel alikevel da, skal jo kanskje oppgradere til HDTV "snart" så da hadde akkurat den løsningen passet utmerket for min del...

7956504[/snapback]

Nå kan jeg ikke garantere hvor bra disse fungerer, siden jeg ikke har testet dem, men jeg skulle tro det ville fungere godt.

Noen som har testa sånne component->scart greier?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et liknende problem når jeg har koblet laptopen til tven via s-video samtidig som dvdspilleren står på og er koblet til scart, bildet flimret og hoppa rundt. I mitt tilfelle ble det løst ved at jeg srudde av dvdspilleren helt. Men nå ser det ut som andre ting funker over s-video hos deg så da kan det kanskje være noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...