Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Compal CL56 wireless switch fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt min compal cl56 i 2 og et halvt år nå. Byttet nylig til Vista Home Premium. Alt gikk fint den første dagen, men etter en dag så falt jeg ut av det trådløse nettverket hjemme. Dette skjedde nå pcen var påslått hjemme. Når jeg la merke til dette gikk jeg automatisk til switchen på siden for å slå av wireless for så å slå det på. Da la jeg merke til at lyset som skal signalisere at wireless er på ikke reagerte. Har prøvd å innstalere både de nyeste driverene til mitt Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection kort. Og de driverne som fulgte med pcen på en cd. Vista innstalerer ikke driverne da det innstalerer driverne på egenhånd.

Når jeg tar update driver til de nyeste: 10.6.0.1 så innstalerer den, men når jeg sjekker device manger så står det at kortet bruker 9.1.0.104.

Vista diagoniserer problemet med at wirelessen er slått av og at jeg må skru det på ved å bruke switchen. Dette fungerer som sagt ikke. Har også sjekket bios, men finner ingen muligheter til wireless der.

Finnes det noen kommando for å slå det på manuelt uten switchen. Noen som har en løsning? Skal jo bytte pc om et års tid, men trenger wireless intil da. Siste alternativ blir jo å kjøpe en wireless usb sak. Men håper å komme til bunns i problemet med deres hjelp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har samme maskin, med samme problem. Husker at dette problemet noen ganger kom etter installasjon av XP også, men da fikk man fikset det ved å installere Easy Button (Ez) på nytt, eller installere chipset-driverne på nytt.

Dette har jeg ikke fått til i Vista... noen som har fått det til eller har noen råd?

Tenkte jeg skulle vippe ut kortet av PCen nå, og deretter starte maskinen en gang uten. Deretter sette det inn igjen og se hvordan maskinen ragerer da...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Ut og inn med kortet og en liten BIOS oppgradering gjorde susen. Alt virker prikkfritt nå, da er det bare å SD-kort porten til å virke... :D

8052065[/snapback]

Jeg har leita litt etter bios oppgradering til maskina mi, samme sort. kor fikk du tak i den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...