Gå til innhold

Det er gratis ikke FREE


Thedrapery

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har dere oppdaget at i de fleste reklamer sier de free (Nei ikke fri for de mener så klart gratis) nedlastning/etablering osv.

 

Irritere litt! :hrm:

7946339[/snapback]

Jeg hater at de sier "fri" i stedet for "gratis".

Jeg tror og mener at ordet "gratis" når bedre frem. Hvorfor ikke bare markedsføre med det ordet da?

Lenke til kommentar
Har dere oppdaget at i de fleste reklamer sier de free (Nei ikke fri for de mener så klart gratis) nedlastning/etablering osv.

 

Irritere litt! :hrm:

7946339[/snapback]

 

Er du tjukk i huet?

 

De spiller på at tidligere hadde Telenor f.eks en kvote på 1GB per måned du kunne ha i trafikk.

 

Ergo, ingen grenser, fri flyt av trafikk.

 

I tillegg til at fri også er en definisjon av gratis da, så klart. :)

 

17 gratis ha f- telefon / f- rettshjelp / f- kost og losji / adv: f-tt om bord, se fob / stå til f- disposisjon

Lenke til kommentar
Har dere oppdaget at i de fleste reklamer sier de free (Nei ikke fri for de mener så klart gratis) nedlastning/etablering osv.

 

Irritere litt! :hrm:

7946339[/snapback]

Jeg hater at de sier "fri" i stedet for "gratis".

Jeg tror og mener at ordet "gratis" når bedre frem. Hvorfor ikke bare markedsføre med det ordet da?

7946343[/snapback]

 

Det tror jeg også, så akkurat en Telenor reklame der sa de " Med fri/free etablering "

Det er også noen mobil operatør reklamer " med fri/free downloades "

 

Å si downloades irriterer også litt, hvorfor ikke bare nedlastninger?

Lenke til kommentar
Har dere oppdaget at i de fleste reklamer sier de free (Nei ikke fri for de mener så klart gratis) nedlastning/etablering osv.

 

Irritere litt! :hrm:

7946339[/snapback]

 

Er du tjukk i huet?

 

De spiller på at tidligere hadde Telenor f.eks en kvote på 1GB per måned du kunne ha i trafikk.

 

Ergo, ingen grenser, fri flyt av trafikk.

 

I tillegg til at fri også er en definisjon av gratis da, så klart. :)

 

17 gratis ha f- telefon / f- rettshjelp / f- kost og losji / adv: f-tt om bord, se fob / stå til f- disposisjon

7946348[/snapback]

Men hva med "fri etablering"? Det betyr jo egentlig "gratis etablering".

Lenke til kommentar

Feil eller riktig. Jeg skjønner uansett hva de mener, så jeg tar det ikke så tungt. Jeg synes faktisk "Fri etablering" høres bedre ut enn "gratis etablering". I ordet "fri" kan det også ligge at det er uten forpliktelser og ekstra arbeid for kjøperen. Det er fritt for kostnader/arbeid mao. Om det stemmer på den enkelte kontrakt er noe annet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...