Thedrapery Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Har dere oppdaget at i de fleste reklamer sier de free (Nei ikke fri for de mener så klart gratis) nedlastning/etablering osv. Irritere litt! Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Har dere oppdaget at i de fleste reklamer sier de free (Nei ikke fri for de mener så klart gratis) nedlastning/etablering osv. Irritere litt! 7946339[/snapback] Jeg hater at de sier "fri" i stedet for "gratis". Jeg tror og mener at ordet "gratis" når bedre frem. Hvorfor ikke bare markedsføre med det ordet da? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Har dere oppdaget at i de fleste reklamer sier de free (Nei ikke fri for de mener så klart gratis) nedlastning/etablering osv. Irritere litt! 7946339[/snapback] Er du tjukk i huet? De spiller på at tidligere hadde Telenor f.eks en kvote på 1GB per måned du kunne ha i trafikk. Ergo, ingen grenser, fri flyt av trafikk. I tillegg til at fri også er en definisjon av gratis da, så klart. 17 gratis ha f- telefon / f- rettshjelp / f- kost og losji / adv: f-tt om bord, se fob / stå til f- disposisjon Lenke til kommentar
Thedrapery Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Har dere oppdaget at i de fleste reklamer sier de free (Nei ikke fri for de mener så klart gratis) nedlastning/etablering osv. Irritere litt! 7946339[/snapback] Jeg hater at de sier "fri" i stedet for "gratis". Jeg tror og mener at ordet "gratis" når bedre frem. Hvorfor ikke bare markedsføre med det ordet da? 7946343[/snapback] Det tror jeg også, så akkurat en Telenor reklame der sa de " Med fri/free etablering " Det er også noen mobil operatør reklamer " med fri/free downloades " Å si downloades irriterer også litt, hvorfor ikke bare nedlastninger? Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Har dere oppdaget at i de fleste reklamer sier de free (Nei ikke fri for de mener så klart gratis) nedlastning/etablering osv. Irritere litt! 7946339[/snapback] Er du tjukk i huet? De spiller på at tidligere hadde Telenor f.eks en kvote på 1GB per måned du kunne ha i trafikk. Ergo, ingen grenser, fri flyt av trafikk. I tillegg til at fri også er en definisjon av gratis da, så klart. 17 gratis ha f- telefon / f- rettshjelp / f- kost og losji / adv: f-tt om bord, se fob / stå til f- disposisjon 7946348[/snapback] Men hva med "fri etablering"? Det betyr jo egentlig "gratis etablering". Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Men hva med "fri etablering"? Det betyr jo egentlig "gratis etablering". 7946355[/snapback] Ja? Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Men hva med "fri etablering"? Det betyr jo egentlig "gratis etablering". 7946355[/snapback] Ja? 7946366[/snapback] Forvirrende? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Forvirrende? 7946376[/snapback] I grunn ikke. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Forvirrende? 7946376[/snapback] I grunn ikke. 7946416[/snapback] Noen ganger blir jeg faktisk litt flau over at jeg stemmer AP. Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hva med "Free Record Shop" da? "Gratis plate butikk", . Det er vell det meste gratis i prinsippet, men nei da. De har jo nesten dyrere enn "Expensive record shop". Dere, skal vi ikke gå og ta noen plater fra FRS? Det er jo gratis, så hvorfor komme i fengsel? Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Feil eller riktig. Jeg skjønner uansett hva de mener, så jeg tar det ikke så tungt. Jeg synes faktisk "Fri etablering" høres bedre ut enn "gratis etablering". I ordet "fri" kan det også ligge at det er uten forpliktelser og ekstra arbeid for kjøperen. Det er fritt for kostnader/arbeid mao. Om det stemmer på den enkelte kontrakt er noe annet. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Fri på norsk behøver ikke nødvendigvis bety det samme som "free = gratis" på engelsk. Tydelig at innflytelsen av engelsk på språket vårt kan by på misforståelser ja. Endret 15. februar 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det er nazi regler på å bruke ordet gratis i reklame, hvis bare en del av tjenesten er gratis, som fri etablering, er det ikke lov å kalle det gratis etablering. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Opera er lukket programvare, gratis men ikke fri programvare. Syntes det var et greit eksempel. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg flytter denne til språkspalten Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg mener at Fri Etablering betyr at når du har etablert abbonementet, kan du si det opp når du vil. Du er altså ikke bundet opp til noe, du er FRI. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Gratis kan kun benyttes hvis noe er 100% uten kostnader... En grunn til at NetCom reklamerer med: Det koster INGENTING å ringe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå