Gå til innhold

Noen som kjenner ASUS Lamborghini VX1

tigeren77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den var hvertfall veldig dyr i forhold til ytelse!

7946359[/snapback]

Vel, prisen synes jeg ble forsvart av ytelsen. Og testene matcher dette. Vil bare dobbeltsjekke om noen kjenner til ulemper med denne maskinen, før jeg kjøper den.

Er ellers ikke så mange SXGA+ 15" maskiner å velge mellom. Vil ikke ha widescreen nemlig.

Lenke til kommentar

7946359[/snapback]

Vel, prisen synes jeg ble forsvart av ytelsen. Og testene matcher dette. Vil bare dobbeltsjekke om noen kjenner til ulemper med denne maskinen, før jeg kjøper den.

Er ellers ikke så mange SXGA+ 15" maskiner å velge mellom. Vil ikke ha widescreen nemlig.

7946446[/snapback]

Eg synest Go7400 er et alt for svakt kort på en maskin til godt over 20k!

Lenke til kommentar

7946359[/snapback]

7946446[/snapback]

Eg synest Go7400 er et alt for svakt kort på en maskin til godt over 20k!

7946497[/snapback]

Nå skal ikke den pcen brukes til spill i det hele tatt, da dette blir en business-pc. Men om du har noen bedre alternativ, er jeg åpen for det :) (ikke Mac)

Lenke til kommentar
HVa legger du i buissnessmaskin i ditt tilfelle,  skriving, surf, bilderredigering osv?

I det tilfellet er det ikke nødvendig å smelle av 23 store for ei maskin, men det er opp til her enkelt det, og maskina er jo kul....

7947237[/snapback]

Hovedkravene mine er:

Lav vekt (2,5 kg eller under)

Min. 2 GB RAM

Min. 120 GB HD

15" SXGA+ skjerm (vil ikke ha widescreen)

Batterilevetid

God skjermkvalitet

Blåtann

Lavt støynivå

FSC E8110 var et alternativ en stund, men den har jeg droppet. Da har jeg ikke funnet så mange alternativ uten widescreen i 15".

PCen skal brukes til internett, da jobben min består av mye infosamling. Enkel billedredigering, skriving, Powerpoint presentasjoner.

Lenke til kommentar

Eg ville satsa på ei maskin som er bygd for jobbing. F.eks. Dell Latitude eller Lenovo thinkpad eller HP sine jobblaptoper. Har sjølv en Dell D620 og er storfornøgd. Den har alle krava dine bortsett fra 15" SXGA+. Min har 14" widescreen med 1440*990. Det er ikkje den skjermen du ønsker deg, men laptopen er veldig hendig å ta med. Dessuten har eg kobla den til dockingstasjon og DELL 2007 på jobben. Superbehagelig! Alt dette får du fint for under 23000,- ......

Evt. denne burde funke fint: ThinkPad T60

Dersom du skal jobbe på den kvar dag, så er det faktisk verdt å betale for byggekvaliteten til en buisnesslaptop.

Endret av johnohod
Lenke til kommentar
Eg ville satsa på ei maskin som er bygd for jobbing. F.eks. Dell Latitude eller Lenovo thinkpad eller HP sine jobblaptoper. Har sjølv en Dell D620 og er storfornøgd. Den har alle krava dine bortsett fra 15" SXGA+. Min har 14" widescreen med 1440*990. Det er ikkje den skjermen du ønsker deg, men laptopen er veldig hendig å ta med. Dessuten har eg kobla den til dockingstasjon og DELL 2007 på jobben. Superbehagelig! Alt dette får du fint for under 23000,- ......

Dersom du skal jobbe på den kvar dag, så er det faktisk verdt å betale for byggekvaliteten til en buisnesslaptop.

7947371[/snapback]

Vel, T60 har jeg sett på, men den har for svak skjerm. Dessuten blir det ikke mye som skiller den i pris med de specs jeg skal ha. Den kommer på ca 18.000 mens Asus har en pris på 20.000. Da jeg driver en del med foto, er det i tillegg et stort minus at T60 ikke har minnekortleser.

Vil som nevnt ikke ha widescreen, så modeller med dette utgår. Kommer ikke til å bruke ekstern skjerm.

Vil jo uansett ikke si at ASUS-maskina ikke er noe business pc da. Og utseende gjør jo heller ikke noe at er litt kult ;)

Lenke til kommentar

7947371[/snapback]

Vel, T60 har jeg sett på, men den har for svak skjerm. Dessuten blir det ikke mye som skiller den i pris med de specs jeg skal ha. Den kommer på ca 18.000 mens Asus har en pris på 20.000. Da jeg driver en del med foto, er det i tillegg et stort minus at T60 ikke har minnekortleser.

Vil som nevnt ikke ha widescreen, så modeller med dette utgår. Kommer ikke til å bruke ekstern skjerm.

Vil jo uansett ikke si at ASUS-maskina ikke er noe business pc da. Og utseende gjør jo heller ikke noe at er litt kult ;)

7947602[/snapback]

Hmm. T60 får du jo med samme oppløysing, kva meiner du med at skjemen er svak? Forøvrig er det ikkje mykje forskjell på 1400*1050 og 1440*990 pixler, men dersom du ikkje vil ha widescreen så er det greitt nok det.

Eg har jo ikkje prøvd denne laptopen fra ASUS. Men mitt generelle inntrykk er at både Ferrari og Lamboen, er bygd som konsumenter i tankene. Men eg trur at du nok har mest lyst på ASUSen, og det er sikkert best at du kjøper den. Men test lydnivået først, f.eks. det at dei har putta inn GO7400 kan slå uheldig ut på varme og støy....

Min D620 er heilt stille :thumbup:

Lenke til kommentar
Hmm. T60 får du jo med samme oppløysing, kva meiner du med at skjemen er svak? Forøvrig er det ikkje mykje forskjell på 1400*1050 og 1440*990 pixler, men dersom du ikkje vil ha widescreen så er det greitt nok det.

Eg har jo ikkje prøvd denne laptopen fra ASUS. Men mitt generelle inntrykk er at både Ferrari og Lamboen, er bygd som konsumenter i tankene. Men eg trur at du nok har mest lyst på ASUSen, og det er sikkert best at du kjøper den. Men test lydnivået først, f.eks. det at dei har putta inn GO7400 kan slå uheldig ut på varme og støy....

Min D620 er heilt stille  :thumbup:

7947688[/snapback]

Fikk sjekket en test av denne, der skjermen fikk trekk for å være lyssvak og ikke skarp nok.

Lydnivået er jo et tema, men det har ikke blitt nevnt på noen av testene jeg har lest av den. Ligger mange tester på Google. D620 blir nok for liten skjerm. Står ganske fast på akkurat det :p

Lenke til kommentar

7947371[/snapback]

7947602[/snapback]

15'' Flexview til T60 har noe av det beste som er av skjermer til laptoper.

Denne for eksempel har samme oppløsning som lamborghini + flexview-skjerm

Men det betyr ikke at T60 nødvendigvis er et bedre valg enn lamborghini for deg, jeg ville bare avkrefte skjermdelen:)

Edit: Testen du har lest er sannsynligvis av ikke-flexview-versjonen (enten widescreen, 14'' eller XGA-oppløsning)

Endret av Darx
Lenke til kommentar

Men det betyr ikke at T60 nødvendigvis er et bedre valg enn lamborghini for deg, jeg ville bare avkrefte skjermdelen:)

Edit: Testen du har lest er sannsynligvis av ikke-flexview-versjonen (enten widescreen, 14'' eller XGA-oppløsning)

7947728[/snapback]

Testen jeg bl.a. refererer til, kommer her fra Hardware.no http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/l...pad_t60/28510/1

Ytelsen har jeg sett bort i fra, men som du nevner, ser jeg denne testen ikke var med Flexview. Dette gjør den jo mer aktuell, men må jo si at jeg ikke synes den ser særlig fin ut da. Ikke at det har så mye å si, men litt for "huslig". Det at den har matt skjerm, liker jeg heller ikke. Har blitt veldig glad i blank skjerm.

Når da prisen jevner seg veldig ut når du må opp i specs på Thinkpaden, er det de små tingene som blir avgjørende. :)

Lenke til kommentar

7947728[/snapback]

Testen jeg bl.a. refererer til, kommer her fra Hardware.no http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/l...pad_t60/28510/1

Ytelsen har jeg sett bort i fra, men som du nevner, ser jeg denne testen ikke var med Flexview. Dette gjør den jo mer aktuell, men må jo si at jeg ikke synes den ser særlig fin ut da. Ikke at det har så mye å si, men litt for "huslig". Det at den har matt skjerm, liker jeg heller ikke. Har blitt veldig glad i blank skjerm.

Når da prisen jevner seg veldig ut når du må opp i specs på Thinkpaden, er det de små tingene som blir avgjørende. :)

7947761[/snapback]

Jepp. de små tingene avgjør. Du tar selvsagt den som frister mest, både innvendig og utvendig.

Jeg ville bare nevne det med skjermene. Synd at hw skulle få en dårligere modell når de først skal teste maskinen.

Lenke til kommentar

Ja, enig at det var veldig dumt. Siden de finnes både bedre skjerm og generelle specs nå.

De eneste negative kommentarene jeg så langt har hørt om ASUSen, er:

- ikke widescreen (som er pluss for meg)

- ikke særlig spillbar (ingen betydning)

- ganske dyr (noe jeg synes blir rettferdiggjort av specs)

Er det noen her som har eller kjenner noen som har ASUSen?

Lenke til kommentar

Har skjønt at du fotograferer, men hvilket minnekort bruker du?

Er det CF, så finnes ikke noe kjappere enn 32 bits cardbus adaptere, de lages av Delkin, og markedsføres enten som Delkin eller Lexar;

Delkin store

Skjermen er nevnte, den testen du viste til var billig varianten av skjermen, men som sagt de Flexview skjermene skal være noe av det bedre til laptop. De lyser jevnt over hele skjermen, og har meget god innsynsvinkel. Mye bedre enn alt annet.

Om du kjøper portreplikator, så har en av de støtte for ekstra harddisk, og minnekortleser til alt av minnekort, og alt av tilkoblinger, slik DVI osv.

Lurer faktisk på om ikke det var mulig å kjøre 2 eksterne skjermer, men 1 i meget høy oppløsning - 1920 i bredde.

Du får levert den med 7200 disk, og den er støtsikret. Du har i tillegg mulighet til å disk nr 2 i det optiske drevet, om du da ikke heller vil ha ekstra batteri der.

Å ha to 7200 disker har si at du får mye større ytelse i Photoshop, og det samme vil du også oppleve under RAW konvertering.

Har du enda en FW800 cardbus til dine eksterne harddisker, så jobbber du like kjapt som du kjappeste stasjonære med en slik maskin, og har du i tillegg riktig kalibreringsverktøy til skjermen, ja så er det et komplett digitalt mørkerom ;-)

Det finnes ikke noe kjappere, og bedre på markedet. Mac guttene kan pakke ned sine PowerBooks ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...