Gå til innhold

Satanisme, Kristendom, fordommer. Les regler!

Anbefalte innlegg

Jeg vil også karakterisere all dyrking av noe du ikke har noe grunnlag for å tro at eksisterer for mambojambo.

At du har blitt oppdratt til å tro på noe gir deg ikke noe bedre grunnlag for å tro på det. Det blir fortsatt som å tro at det alltid er en usynlig gullerot foran deg.

Det hadde sikkert vert kjempeflott hvis det hadde vert en usynlig gullerot der, men er det noe godt argument for å tro at den er der?

Ikke kom med noe pisspreik om at å tro på en usynlig gubbe som gjør alt bra og rettferdig er noe HEEELT annet enn å tro på en hvilken som helst annen gjenstand som bare vil godt.

Det verste av alt er jo at folk bruker disse usynlig-happymaker vrangforestillingene sine til å fortrenge samfunnskunnskap, toleranse og sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og da kan jeg like godt kaste ut en påstand om at hele universet og alle menneksene ble skapt av er person som ingen har sett, ingen vet hvordan han ser ut, men alle kjenner "sønnen" hans ... Men alikevel, mange følger ham? Kristendom på sin side er ikke noe dårlig , akkurat det samme som satanisme ikke er noe dårligere.

Og så holder vi oss on topic, ikke sant gutter og jenter.

Lenke til kommentar
Det er en måte å se på det. Men jeg er helt enig i at Church of Satan er et latterlig konsept og atLaVey er en tullebukk. Satanismen er ikke annet enn forenkla Nietzsche i stikkordsform med nakne damer og ritualer.

7961680[/snapback]

ForVRIDD og forenklet Nietzsche, om min høyst enkle forståelse av Nietzsche er korrekt.

7961698[/snapback]

Endelig noen som har forstått det ;)

Tror nok de fleste satanister er mellom 13-17. Alle jeg kjenner som har kalt seg det er i dag lykkelige ateister. Tror i mange tilfeller det bare er en overgangsfase. Det er en tro som passer seg veldig godt for folk i puberteten, "Jeg har bare ansvar for meg", den er passelig rebelsk, også heter det jo satanisme da (wee).

Lenke til kommentar
Jeg har hele tiden blitt oppdratt med kristendom, derfor ser jeg på satanisme som truende.

Slik jeg tenker:

Satanisme = Satan = Djevelen

"Jeg forsaker djevelen og alt hans vesen", derfor ser jeg på satanisme som truende. "Djevel" betyr motstander.

'

Dersom du hadde lest mitt første innlegg skikkelig, ville du sett at satanisme har nesten ingenting å gjøre med djevel, satan, eller hva du vil kalle han.

Når satanisme ikke har noe særlig med djevel å¨gjøre, så blir det veldig feil å si at du hater det.

Jeg liker ikke Bush. Bush er amreikaner. Jeg liker ikke amerikanere. De er alle like dumme og teite. ...

Ikke dra alle under en og samme kam du ...

Fordommer tviler jeg er aksepter uansett religion/livssyn du er med i.

Lenke til kommentar
Fordommer tviler jeg er aksepter uansett religion/livssyn du er med i.

7973667[/snapback]

"Fordommer" er jo påbudt i bl.a. kristendom. Fordommer mot synden, that is, ikke mot synderen. Det vil si at om man følger en retning som sier at homofili er galt, skal man hate selve homofilien som handling, men man skal ikke hate den homofile, ham skal man fortsatt elske, som "sin neste".

En kristen kan og skal fordømme og hate synd, men elske og tilgi synderen.

Lenke til kommentar

åh! et knall tema :) thumbs up trådstarter for å tørre å legge ut en post som dette.

Hadde egnetlig bare tenkt å observere denne tråden og se hvor den endte.

Jeg meg selv regner meg som en ikke kristen. Men: tror jeg at det finnes et liv etter døden? javist. Tror jeg at det finnes makter høyere enn megselv? absoutt.

For en del år siden, logget jeg meg inn på en side som også omhandlet relgion, da jeg alltid har likt å diskutere dette... Det tok meg 6 poster for å bli bannlyst.

Ikke var jeg krenkende, ikke omtalte jeg noe negativt om relgion.

I mitt øyesyn spiller det ingen rolle om du kaller deg kristen eller ikke... alt som avgjør deg og din plass er hvordan du har valgt å leve ditt liv.

Om du velger å følge Guds vei, og utfører den på en særdeles tilfredstillende måte betyr det ingenting dersom ditt hjerte er nølende til ditt arbeid, og er i tvil med seg selv. Da er du ikke tro mot deg selv.

Det beste du kan gjøre er å være deg selv, og arbeide hardt for å bety noe for dine nermeste og dine omgivelser. Om det være seg kristendom, såkalt satanisme og i grunnen enhver relgion.

Dersom en mann som ikke er kristen er et godt menneske for sine neste og sine omgivelser, så mener jeg at han har en like stor sjangse som en som kaller seg kristen, som kanskje gjør sine handlinger mer fordi han " må" eller "føler seg pålagt"

Denne siden som bannlyste meg og sa at jeg kom til å brenne godt der nede, gjorde meg litt forbannet, så litt ut av pur hekkan begynte jeg å studere relgioner på si.

Uansett hvilken relgion du velger å stå bak, selv om det er to motsetninger, så er grunn essensen akuratt det samme. Og jeg ser at mange har fyrt seg opp over de sataniske bud... Hvorfor det? Det handler om Tolkninger... Noe bibelen burde vite bare så altfor bra om allerede.

Men det virker som om folk her drar de mange forskjellige aktørene under samme kam. Dyret.

dere som betrakter satanismen som noe som må ødelegges: Vet dere egentlig hvem "fienden" er egentlig? dere bruker ordet Satanisme for alt. Mener dere Cabalismen? Lucifer? Seths eller utførelser av Wicca? LaVey? Alexandriansk? kanskje alle sammen? Dette er motsetninger som ikke engang vil ha noe med hverandre å gjøre og vrir seg av smerte over å høre de underlagt "Satanisme". Til og med en Gother slipper ikke unna å bli kalt en Satanist, grunnet ren uvitenhet.

En sann "Satanist" er ikke et vandrende nexus av hat og ondskap som en tykk tåke rundt seg. De er den vanlige mannen i gaten som kan være den som tilbyr deg hjelp en gang du trenger det (dersom han selv ønsker det), eller den du en gang tilbyr hjelp til.

"Satanister" som løper rusa rundt og vandaliserer kirkegårder og til og med setter fyr på kirker har ingenging med sann satanisme å gjøre. Dette er en handling gjort av miljøskadde ungdommer som har null snøring på hva de driver med, og vil prøve å være "mørke og mystiske". Useriøse aktører som gjør skader på begge sidene.

satanisme oppfordrer ikke til vold mer enn enhver annen relgion.

"Du skal snu det andre kinnet til": hvorfor det? Du oppfordrer den som slo deg til å utføre mer vold og øke hans selvfølelse på at dette er måten å gå frem på for egen vinning. Ordet "Destroy" som brukes i retnings linjene tolker jeg som " Ødelegg hans evne til"

Ødelegg hans evne og vilje til å fortsette å utføre vold mot sin neste. Neste gang blir det ikke deg, men en annen som må lide fordi du allerede har feilet. Det betyr ikke nødvendigvis "slå mannen ihjæl". Om det så bare skal til å få ham inndratt av politiet for sin handling, så har du utfylt din del.

"When walking in open teritory, Bother no one": Trenger ingen introduksjon. Du vil ikke trenge å være redd en satanist... Noensinne. De er ikke ute etter hverken blodet ditt eller sjelen din.

Jeg hørte et godt svar en stund tilbake på spørsmålet: Er du relgiøs?

Svaret lød: Jeg tror på visdommen.

Det er en mann som har skjønt det.

den mann som prøver å utrydde en annen manns relgion er blitt det motsatte av hva han skal arbeide for. Han har da begynt å jobbe for å dominere andre og å omforme dem til sitt ideal. Og det er en synd. Ikke bare vil han svikte dem han dominerer, men han vil sverte Fanen han står bak og dermed også svikte sine egne. Denne gjelder alle relgioner.

--

God made me an Ateist, who are you to question his wisdom ^.^

Lenke til kommentar
"Du skal snu det andre kinnet til": hvorfor det? Du oppfordrer den som slo deg til å utføre mer vold og øke hans selvfølelse på at dette er måten å gå frem på for egen vinning. Ordet "Destroy" som brukes i retnings linjene tolker jeg som " Ødelegg hans evne til"

Ødelegg hans evne og vilje til å fortsette å utføre vold mot sin neste. Neste gang blir det ikke deg, men en annen som må lide fordi du allerede har feilet. Det betyr ikke nødvendigvis "slå mannen ihjæl". Om det så bare skal til å få ham inndratt av politiet for sin handling, så har du utfylt din del.

8012252[/snapback]

Veldig bra sagt! Akkurat slik tror jeg også at det menes. :)

Lenke til kommentar
*snip*

Du mistolket satanistiske regler. Reglene skal ikke tolkes bokstavelig, faktisk så er det ikke regler en gang, mer "guidelines". En satanist ville ledd av en annen satanist som anså regle som strikte regler og ikke turde å bryte med dem.

Mange av de satanistiske reglene er ting ALLE gjør(inkl. kristne) men vi ikke tør å inrømme, eller formulerer på en mer politisk korrekt måte.

"1 Nytelse i stedet for avholdenhet"

pkt 1. nytelse. (ja vel hva med de som nyter å missbruke barn eller damer de ikke får lov til å nyte. voldtekt osv .. det skal da tillates?)

Det står spesifikt i satanismen at man ikke skal skal prøve seg på noen før andre parten har gitt klar bedskjed om at dette er greit. Voldtekt er en av de få tingene det er spesifikk "forbud" mot i satanisme.

Dessuten, du må ikke tolke ting bokstavelig. Denne regelen betyr bare f.eks. at det det er idiotisk å vente med sex til etter ekteskapet hvis 2 par som vil ha sex med hverandre vil, og at det er unødvendig og meningsløst å la være bare fordi bibelen sier det er "feil".

Eller f.eks. hvis du ikke skader noe andre med å gjøre noe annet nytende. Dette kan være hva som helst, f.eks. spise sjokolade eller godteri.

Men det betyr ikke nødvendigvis at du kan gjøre hva du vil på bekostning av andre.

"2 Vitalitet i stedet for åndelige drømmer [d e religiøse lykke- og frelsesforestillinger]

pkt 2. vitalitet. den sterkestes rett til å overleve. (hvor setter det feks psykisk utviklingshemmede? lamme osv?)

Her er ting litt uklart. Jeg skal gi deg at en del satanister antagligvis er sosial-darwinister og den sterkeste rett gjelder nok litt for noen.

Uansett, du har jo fulstendig vridd på sitatet. Sitatet betyr ganske enkelt at du skal forholde deg til den reele verden og ikke bare drømme. Den kritiserer typisk kristen synspunkt om at det er den neste verden(himmelen) ikke denne som er viktig. Man skal fokusere på her og nå for det er nå man lever.

"3 Fordomsfri kunnskap i stedet for hyklersk selvbedrag

pkt 3. fordomsfri. ? (på hvilken måte fordomsfri når alt som har med Gud å gjøre blir regnet som idioti. er ikke det en fordom?)

Å mislike noe og fordom er ikke det samme. Satanister regner forresten ikke alt som har med gud å gjøre som idioti. Husk at de regner seg selv som guder. ;)

(Typisk satanistisk utrykk: "Jeg er min egen gud, og hersker over meg selv.")

Fordom betyr at en utifra noe som ikke virkelig er relevant for noen tror en vet mye om gruppen. F.eks. kan en fordom være at hvis folk kaller seg kristne så er de alltid konservative. Dette er en typisk stereotyp som ikke nødvendigvis stemmer. Eller for å ta ett litt mer relevant eksempel: folk har fordommer mot satanismen da de tror det faktisk handler om å dyrke en ond demon kaldt djevelen. Noe som heller ikke stemmer.

Denne regelen fokuserer også veldig mye på kunnskap. Hyklersk selvbedrag refferer nok til (ikke bare den kristne) tro på ting uten at en har beviser på det. En skal ha fast og sikker kunnskap om ting, bevis... ikke bare tro på ting uten beviser.

"4 Godhet mot de som fortjener det i stedet for å sløse kjærlighet til utakknemlige"

pkt 4. godhet mot de som fortjener. (HÆ!? hvem fortjener det da og hvem fortjener det ikke? og hvem skal avgjøre det?)

Det avgjør du selv. det avgjør du med din moral, etikk osv... F.eks. så er det iditotisk å prøve å hjelpe noen som nettopp drepte moren din. Ikke kom her å si at du ville gjort det?

Eller noe som har gjort noe veldig galt. (Mot deg eller bare generelt.) Fortjener ikke kjærlighet. Eller noen som ikke hjelper deg i det hele tatt, disse vil du ha et nøytralt forhold til. Ukjente folk betyr NADA for meg, folk som har gjort meg ondt betyr ennda mindre. Og slik skal de behandles.

Hvis noen er snille med meg, dvs. "gir meg kjærlighet" så er det naturlig at jeg gir tilbake. Slik fungerer alle forhold, kjæresteforhold, venneforhold, eller familieforhold. Det handler om gi og ta.

"5 Hevn i stedet for å vende det andre kinnet til"

pkt 5. hevn. (ja vel?, er dere sprø i knotten el, elsker bush og gjengen?)

Wow. 2 stråmann, null argumenter. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder å svare på denne en gang.

Denne ideen betyr ganske enkelt at en ikke skal finne seg i hva som helst, og ikke minst at en skal forsvare seg selv. Hvis noen angriper deg så forsvarer du deg vel? Eller bare lar du deg bli dratt ned i søla? Regelen betyr rett frem at en skal stå for seg selv.

Det som virkelig er "sprø i knotten" er å bare la andre herse med en som en vil.

"6 Ansvarlighet for de ansvarlige i stedet for å bry seg om "psykiske vampyrer" [d e for eksempel "svake mennesker" som tiltrekkes av kristne miljøer for å få hjelp og støtte]"

pkt 6. samfunn for de ansvarlige. (så da gir vi alle som ikke passer inn i samfunnet en gratisbillett til auswitcht-leierene vi må bygge?)

Jeg vil ikke kalle det særlig satanistisk å bygge auswitch-leirer. Samfunn for de ansvarlige betyr ganske enkelt at de som bare sitter på ræva og er parasitter ikke er noe særlig. Dette er typisk personen som snylter på statskasse selv om han egentlig kan jobbe.

Men joda, det kan tolkes sosial-darwinistisk. Uansett, satanister anser det antagligvis som bjørnetjeneste å overdrevet hjelpe alt og alle. Hvis folk får mindre hjelp blir de i større grad tvunget til å stå på sine egne ben og dermed sterkere.

"7 Mennesket er et vanlig dyr - bedre eller verre enn andre dyr - som på grunn av sine evner og muligheter er blitt det mest fordervede av alle dyr"

pkt 7. vi er dyr. og vi er fordervet. (ja vel er det det vi skal gå rundt og bære på? vi er fordervet og fortjener ikke å leve?)

Synes strengt tatt kristendommen er værre på det punktet. Er nok kristendom de har de fra også. Men fordervet og "ond" betyr noe annet i satanismen enn i kristendom. Det er nok en reaksjon på at kristendommen setter mennesken så høyt over dyrene.

De fleste satanister jeg kjenner likestiller dyr og mennesker. (Det er viktig å huske på at det betyr at når satanister sier "Du skal ikke drepe dyr" så gjelder dette også mennesker.)

"8 Alle de såkalte "synder", fordi de leder til fysisk, mental eller følelsesmessig tilfredsstillelse

pkt 8. "synde"-forherligelse. (kjøp dere håndvåpen alle sammen!, skyt først, spør etterpå?)

Igjen mistolker du.

På dette punktet jo satanister og kristne i hvertfall litt enige. Begge er enige om at alle synder. Men satanister anser bare "gode" synder som synder(sex før ekteskap, drikking, osv... generelt å nyte livet... uten at det nødvendigvis går utover andre...)

Eneste situasjoner en satanist sannsynligvis ville skutt var enten i forsvar eller for hevn. (og at noens skal skyte noen for hevns å er det ikke småsaker som driver dem...)

"9 Satan har alltid vært kirkens beste venn, fordi han har sørget for at den har hatt noe å drive med"

pkt 9. satan? (eh.. trodde de fleste her snakket om at satanister ikke dyrker fenomenet/vesenet satan, at det bare var snakk om en livsstil?)

Igjen mistolker du.

Dette budet påpeker ganske enkelt at satan har blitt brukt av kirken i alle til å skremme folk til å være kristne.

En satanist kan forresten si at han tilber satan. Men dette er symbolsk, satan er et symbo for dyret i en selv, for egoet. Så det han i virkelighetne da sier er at han tilber seg selv. (igjen så har man de med at en er en egen's gud.)

olsen: Feil. (Selv om jeg ikke skal benekte at satanisme har innflytelse fra den tyske filosofen.)

Men jeg tror ikke du liker slik det egnetlig er heller.

Satanismen er nemmlig i stor grad basert på Ayn Rand's objektivisme, med ritualer lagt til slik at det blir en slags religion av det.

Dette har LaVey selv utalt.

7. Anerkjenn magiens kraft hvis du med hell har anvendt den for å oppnå hva du begjærer. Dersom du benekter magiens kraft etter å ha påkalt den med suksess, vil du miste alt du har oppnådd.

Denne er i stor grad ignorert av veldig mange satanister da de mener magi er tull og vås(rett og slett.)

En vanlig holdning innen dette er også "hvis det virker, fett nok bare bruk det."

Dette er også en av de reaksjonære tingene i satanisme, magi er forbudt i bibelen og dette er bare en distansering fra kr.dom.

PS: Regner ikke meg selv som satanist, selv om jeg synes at mange av prinsippene er gode.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Satan representerer:

1 Nytelse i stedet for avholdenhet

2 Vitalitet i stedet for åndelige drømmer [d e religiøse lykke- og frelsesforestillinger]

3 Fordomsfri kunnskap i stedet for hyklersk selvbedrag

4 Godhet mot de som fortjener det i stedet for å sløse kjærlighet til utakknemlige

5 Hevn i stedet for å vende det andre kinnet til

6 Ansvarlighet for de ansvarlige i stedet for å bry seg om "psykiske vampyrer" [d e for eksempel "svake mennesker" som tiltrekkes av kristne miljøer for å få hjelp og støtte]

7 Mennesket er et vanlig dyr - bedre eller verre enn andre dyr - som på grunn av sine evner og muligheter er blitt det mest fordervede av alle dyr

8 Alle de såkalte "synder", fordi de leder til fysisk, mental eller følelsesmessig tilfredsstillelse

9 Satan har alltid vært kirkens beste venn, fordi han har sørget for at den har hatt noe å drive med

Dette var det satan representerer.

Altså Satan, som i morgenstjernen er det ikke, men satan som i symbolet på å tenke individuelt, og bry seg om de du bryr deg om og drite i alle andre.

SATAN REPRESENTERER står det på toppen av dette quotet. Skal vi ta og rette litt også. :)

2 Vitalitet i stedet for åndelige drømmer [d e religiøse lykke- og frelsesforestillinger]

Det er det ikke :)

Satanismen tillater drømming, men drømming skal ikke komme i VEIEN for at du skal oppnå målene dine. Dette kan like gjerne være dine drømmer om å bli milliardær som dine drømmer om å komme til himmelen.

6 Ansvarlighet for de ansvarlige i stedet for å bry seg om "psykiske vampyrer" [d e for eksempel "svake mennesker" som tiltrekkes av kristne miljøer for å få hjelp og støtte]

En psykisk vampyr er IKKE en som vil ha hjelp og støtte. Alle trenger det i blant, og en satanist vil også gi det til folk h*n bryr seg om. En psykisk vampyr er en som drar din energi for å slippe å anstrenge seg. Enten det er en forelder som tvinger deg til å gjøre mer husarbeid enn det h*n gjør selv, eller en kompis som til stadighet trenger hjelp med lekser, eller folk som rett og slett KAN klare seg selv, men ikke gidder, fordi det er lettere å utnytte andre.

(Jeg rettet på hans personlige mening som sto bak disse, ellers vil jeg si meg enig i mye av det TLZ sa)

Nå vet ikke jeg om det er kommet opp i denne diskusjonen før, men jeg finner altså ikke reglene/guidelinesene på norsk noe sted, selvom de blir diskutert.

Og jeg tviler på at så mange av dere har peiling, siden dere snakker om det satan (deg selv i satanismen/ din egen gud/deg) representerer) som guidelinesene må jeg få lov å si at det er fullstendig feil.

Det er bare og BARE det satan representerer.

De ni sataniske erklæringer er nevnt ovenfor, "Hva satan representerer".

Så her er de elleve sataniske bud:

1. Gi ikke råd og veiledning med mindre du blir spurt.

Denne er vel ganske klar. Når noen ber deg om hjelp, hjelp dem (hvis dette er noen du bryr deg om, selvfølgelig) Hvis de ikke ber deg om hjelp, ikke kom med unødvendige kommentarer. (Du har lov, dette er bare guidelines)

2. Fortell ikke om dine plager og bekymringer til andre uten at du er sikker på at de vil høre dem.

Ikke sitt og syt om alt og ingenting til folk som ikke bryr seg. Vent heller til de spør om noe er galt, eller om du har det bra. Forsikre deg om at de VIL høre, så slipper du å sløse vekk deres og din egen tid.

3. Når du er på andres eiendom, vis respekt eller la være å gå der.

Denne trenger vel egentlig ikke noe videre forklaring, men kan vel nevne at dette går på det at du ikke skal tirre på deg fiender uten grunn, du skal gjerne ikke være moraliserende heller, men prøve å forholde deg nøytral.

4. Hvis en gjest på din eiendom irriterer deg, behandle ham onskapsfullt og vis ingen nåde.

Det med ondskap er ikke ment direkte som i "drep ham" eller noe slikt, det er rett og slett at om du ber noen forlate hjemmet ditt/din eiendom, og de ikke gjør det, og samtidig behandler deg respektløs, har du lov til å kaste dem vekk, brutalt. (Eventuelt ringe politiet). For tro det eller ei, begge deler er nådeløst og ganske ondskapsfullt.

5. Ikke gjør seksuell tilnærming til noen uten at du har fått parringssignaler.

Så, som tidligere nevnt, voldtekt/pedofili er IKKE tillatt innen satanismen, denne er vel en av de KLARESTE reglene. Flørt osv. men blir du avslått: GODTA DET.

6. Ikke ta ting som ikke tilhører deg, med mindre det er en byrde for den andre personen, og han ber om å bli reddet.

Ikke stjel.

7. Ta vare på magiens makt hvis du har fått den til å gjøre som du sier. Hvis du nekter magiens makt adgang etter å ha påkalt den, vil du miste den igjen.

Ja, ikke tull med magi. Om du bruker sorte/hvitekunstner, og du oppnår noe med det ,skal du annerkjenne det at du har fått hjelp, hvis ikke vil/burde du miste alt du har oppnådd.

8. Ikke klag over noen ting så lenge du ikke trenger å se på deg selv som et subjekt.

9. Skad ikke små barn.

Igjen påpeker jeg at pedofili ikke er lov innen satanismen. (Men i bibelen sies det at om du får gjester og du er opptatt skal du la ham ha sex med din yngste datter for å være høflig..)

10. Drep ikke ikke-menneskelige dyr med mindre du blir angrepet eller trenger mat.

Heller naken enn med pels? Altså, denne sier vel egentlig ganske klart at du skal ha respekt for naturen og dyr. . Det er litt kult. ^^

11. Når du går på åpent territorium, ikke plag noen. Hvis noen plager deg, be ham slutte. Hvis han ikke slutter, ødelegg ham.

Det er ikke ment direkte at du skal ØDELEGGE ham, man skal bare gjøre det veldig klart at du ikke lar deg pille på nesen .

Og dette er ikke REGLER (slik som de 10 bud), det er mer som hint til hvordan du kan gjøre det lettere for deg selv.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Må også nevnes at satanisme tolkes ofte forskjellige, og med tanke på at satanisme ikke har noe som oppfodrer til fundamentalisme(snarrer tvert i mot) så kan satanister ha veldig forskjellig livsyn og etikk.

Lenke til kommentar

Jeg vet at det flommer over med fordommer om satanismen. Det synes jeg er svært dumt igrunnen. Satanismen har som tidligere nevnt ingenting med kirkebrenning å gjøre foreksempel. Det er et livsyn som er mer egoistisk enn kristendommens om jeg har forstått det riktig.

Personlig er jeg ateist, men vil nok være mer tiltrukket av satanismen enn kristendommen om jeg måtte velge en. Det er ganske enkelt fordi at det er en masse overkristne facister om rundt her som har fått begeret til å renne over. Jeg setter aldri mine ben inn i en kirke lengre, og respekten har falt helt til bunns. Det er sørgelig at det er blitt sånn, men nå er det sånn.

Etter konfirmant undervisningen fikk jeg ett skikkelig "wow, dette skal jeg aldri gjøre mer" Riktignok er jo konfirmasjon bare en gang, men å besøke kirken har jeg ikke gjort siden. Under opplæringen ble vi blant annet fortalt at foreksempel Da Vinci teorien bare var sprøyt og tull, og at det som ble fortalt innenfor kirkens vegger var det eneste sanne i verden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Att mennesker i det hele tatt trenger en rekke leveregler for å fungere kan jeg ikke begripe.

Gjør det du mener er rett når en situasjon oppstår, bruk hodet, ikke forhold deg til en rekke "livs regler".

Forhold deg til verdens logiske grenser, og vær din egen mann.

Religion er en krykke for de svake, tenk selv, og hold øyne og ører åpne. Ikke avvis fakta fordi de motsier det du har valgt å tro.

Alle kan ta feil, det er ikke dermed sagt vi _må_ fortsette å gjøre dem.

Religion tilhører fortiden, en tid hvor mennesket trodde jorda var flat.

Mange mener evolusjonsteorien er noe tøys, men ærlig talt: Er det veldig logisk att en allmektig varelse bare har oppståt ut av det blå og skapt en vidunderlig liten planet med liv og nydelig natur?

Evolusjons teorien inneholder i det minste logikk, og er ikke minst bygget på ett intelligent grunnlag.

Litt offtopic der kanskje, men måtte bare få ut litt frustrasjon.

Dette er nå det jeg mener, beklager om dere føler jeg presset det på dere.

Lenke til kommentar

Vel, det er jo akkurat det mye av satanismen dreier seg om, da.

om du ser over de levereglene, så er det egentlig bare de som er mest logiske, og rasjonelle i de fleste tilfeller.

Jeg tror at de aller, aller fleste vil kjenne seg igjen i ett eller flere aspekter i satanismen.

Lenke til kommentar
Gjør det du mener er rett når en situasjon oppstår, bruk hodet, ikke forhold deg til en rekke "livs regler".

Forhold deg til verdens logiske grenser, og vær din egen mann.

Religion er en krykke for de svake, tenk selv, og hold øyne og ører åpne. Ikke avvis fakta fordi de motsier det du har valgt å tro.

Alle kan ta feil, det er ikke dermed sagt vi _må_ fortsette å gjøre dem.

Religion tilhører fortiden, en tid hvor mennesket trodde jorda var flat.

Her du oppsummert mange veldig viktige verdier i satanisme. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...