Gjest Slettet+142 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Hallo.. vet ikke om tittelen er så altfor forståelig, så; Hvordan kan jeg lage en side der bare innholdet printes ut når man trykker Ctrl+P / Fil->Print.. altså hvordan eksluderer man alt utenom en div når man skal printe ut noe? går dette an i det hele tatt? eller går det på fil. at man printer en annen fil? jeg lurte på dette etter å ha besøkt denne siden.. noen som vet om hvordan jeg gjør dette? hadde vært greit - håper på svar Endret 14. februar 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Du kan lage et "printerfriendly" css stilark og implemintere en stilvelger på siden. i dette arket kan du bare slenge på display: none; på alle elementene du ikke ønsker at skal være med i printouten, helt til du sitter igjen med kun den div'en som skal printes. (mulig det finnes mye enklere løsninger, så hvis noen har en, spytt ut) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 takk for svar men hvordan inkluderer jeg dette stilarket da? <link media="print" href="print.css" rel="stylesheet"> ? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Eksempelvis (la oss si at du har 3 forskjellige stilark på siden din): <link rel="stylesheet" type="text/css" href="stil1.css" title="stil1" /> <link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="stil2.css" title="stil2" /> <link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="print.css" title="print" /> <script type="text/javascript" src="styleswitcher.js"></script> <a href="#" onclick="setActiveStyleSheet('stil1'); return false;">stil1</a><br> <a href="#" onclick="setActiveStyleSheet('stil2'); return false;">stil2</a><br> <a href="#" onclick="setActiveStyleSheet('print'); return false;">print</a> styleswitcher.js Endret 14. februar 2007 av Stian89 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 nice mye rar kode som jeg ikke forstod så mye av, men så lenge det virker holder det takker så mye Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det letteste er nok å sette media="print" i link-elementet, for da skal nettleseren velge dette stilarket når man printer ut, med mindre man spesiferer noe annet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 hmm.. kanskje smart av meg å prøve om <link media="print" href="print.css" rel="stylesheet"> virker før jeg spør her da Lenke til kommentar
attach Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Husk type="text/css" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Husk type="text/css" 7948929[/snapback] ojda.. takk. holder på å lage css + php i css-filen, så da må jeg jo absolutt huske Type jeg må lære meg HTML bedre.. glemmer alt (nesten) alltid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå