Gå til innhold

Rart problem med trådløst i Edgy

Anbefalte innlegg

Først vil jeg bare nevne tråden jeg postet en stund tilbake: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=709290

Dette ordnet seg til sist, med at jeg installerte KDE, samt en del programmer og dependencies. Pang, så virka wlan0 av en eller annen grunn :s

Men jeg oppdaget fort at GNOME er både raskere og (subjektivt) "bedre" enn KDE, så jeg avinstallerte de viktigste KDE pakkene (med Synaptic), så det meste av KDE ble dradd med i dragsuget. Trådløse nettverket kjørte som bare det i GNOME nå også.

Men så gjorde jeg noe dumt :(

Jeg ville rydde helt opp, og kjørte dermed "apt-get autoremove"...

Og da var det gjort, en restart etter det, så var ikke det trådløse kortet der lengre :hmm:

For å fikse det har jeg prøvd å installere KDE igjen, uten at det hjalp...

Fins det noen logg over Synaptic/APT? Så jeg kan se hvilke pakker den fjerna under autoremove?

Kortet jeg bruker er forresten en Dlink DWL-520+, som skal være støttet rett ut av boksen...

Mvh; ze5400

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Først vil jeg bare nevne tråden jeg postet en stund tilbake: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=709290

Dette ordnet seg til sist, med at jeg installerte KDE, samt en del programmer og dependencies. Pang, så virka wlan0 av en eller annen grunn :s

Men jeg oppdaget fort at GNOME er både raskere og (subjektivt) "bedre" enn KDE, så jeg avinstallerte de viktigste KDE pakkene (med Synaptic), så det meste av KDE ble dradd med i dragsuget. Trådløse nettverket kjørte som bare det i GNOME nå også.

Men så gjorde jeg noe dumt :(

Jeg ville rydde helt opp, og kjørte dermed "apt-get autoremove"...

Og da var det gjort, en restart etter det, så var ikke det trådløse kortet der lengre  :hmm:

For å fikse det har jeg prøvd å installere KDE igjen, uten at det hjalp...

Fins det noen logg over Synaptic/APT? Så jeg kan se hvilke pakker den fjerna under autoremove?

Kortet jeg bruker er forresten en Dlink DWL-520+, som skal være støttet rett ut av boksen...

Mvh; ze5400

7945744[/snapback]

Fil - historikk i synaptic

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...