Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tips for å holde samtale i bilen

Anbefalte innlegg

Jeg og madamen snart skal på en flere timers biltur (kun vi to) Ca. 3-4 timer-

Og da trenger jeg noen tips for å kommuniser med henne, finne på noe artig... er jo ikke så lett å finne på noe artig i biln da, men jeg har ikke lyst å holde kjeft mens jeg kjører.

Jeg kjenner henne ganske godt, så det er ikke mye igjen jeg kan finne på egentlig.. Noen som har vært borti det? Fortell om det da, hvordan gikk det og hva dere har snakket om. Ellers gjerne gi noen tips.

hjeelp da

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir vel bare for dumt å planlegge hva man skal snakke om? Har dere noe å snakke om så snakker dere om det, om løst og fast, alt og ingenting. Har dere ingenting å snakke om så er nå det så, da hører du på musikk.

Hvor lenge har dere vært sammen? planlegging av samtaleemner er noe man gjør hvis man er nervøs på første date.

Lenke til kommentar

En liten bj underveis ville vell ikke være å forakte?

eventuelt så kan dere telle alle stripene på veien :cool:

On Topic: Siden dere er sammen, så har dere vell noen felles interesser? Snakk om de! Selv om dere sitter i bil, trenger dere ikke å låse dere fast til noe spesielt tema. Ingen her kjenner vell henne bedre en deg, men snakk med henne om hva som interiserer henne mest, eller ett interissant tema.

Eller skryt over bilen, en finfin nødløsning.

Lenke til kommentar

Jacob ,altså, selvom de er sammen, har de vel ikke nødvendigvis en felles intresse ?

Hvis du kjenner henne veldig godt, sånn kamerat godt, så er det ikke noe vits å planlegge noe som helst.. Bare sleppe en promp, så er saken biff :) , hun kan jo ikke hoppe ut av bilen i fart :p:)

Endret av Hurt
Lenke til kommentar
Jacob ,altså, selvom de er sammen, har de vel ikke nødvendigvis en felles intresse ?

Hvis du kjenner henne veldig godt, sånn kamerat godt, så er det ikke noe vits å planlegge noe som helst.. Bare sleppe en promp, så er saken biff :) , hun kan jo ikke hoppe ut av bilen i fart :p:)

7945883[/snapback]

Det er strengt tatt ganske normalt at noen som er sammen, har noen felles interesser?

Forøvrig var planen din like god som min :cool:

Lenke til kommentar

-Hun teller volvo, du teller bmw, førstemann til 20..

-By land fugl fisk

-Mitt skip er lastet med

-Ting som ellers er pinlig, slipper se hverandre i øya når du kjører.

-Hennes interesser, er de kjedelige kan hun prate og prate mens du konser på veien og sier "mhm" imellom..

Lenke til kommentar

Uhm, dette faller vel naturlig? Hvis dere er sammen regner jeg med at dere kjenner hverandre godt, og at dere definitivt finner noe å snakke om.

Som nevnt oppe her, det blir for dumt å planlegge hva dere skal snakke om.

Kan jo leke leker, som "Mitt skip er lastet med..." som for øvrig også er nevt :p

Anyways, lykke til.

Lenke til kommentar

Ærlig talt, hun er dama di og det burde da ikke være noe problem å finne noe å snakke om i løpet av en liten biltur på 3-4 timer. Det er vel bare å prate litt om løst og fast? Og om det skulle bli stille i noen minutter er vel ikke det noen skandale heller. Personlig hater jeg når folk skal prate høl i hodet på meg mens jeg kjører, særlig på lengre turer. Taushet er gull. Men seriøst, du bekymrer deg for mye, dette kommer helt sikkert til å ordne seg selv, med mindre du har en veldig sjenert og stille dame.

Lenke til kommentar

La meg se, vi liker samme type musikk. Hun liker å gå på ski, hun er vegetarianer. Det er det jeg kommer nu på farta. Kjenner henne ikke så jævlig godt men vi liker hverandre veldig mye. Vi har vært sammen en del dager, men nu har jeg flyttet til en annen by pga. skole og som sagt bruker jeg å reise heim av og til for å besøke henne og foreldran mine.

Så hver gang jeg møter henne, føles det fortsett som første date på en måte..

Hvordan spiller man "Mitt skip er lastet med..."?

ps. neida madamen er ikke sjenert. Og jeg har ikke problemer å prat med henne nei, det er bare det at jeg er litt redd å sitte stille og ikke si noen ting.. hater slike situasjoner..

Endret av Leasch
Lenke til kommentar

Mitt skip er lastet med..

Det finnes mange versjoner av denne leken.

1. Dere bestemmer dere for en bokstav og så ramser dere opp (annehver gang) ord på den bokstaven. Den første som ikke kommer på noe/sier noe som er tatt taper.

2. Dere går etter alfabetet. Funker på samme måte bare at nå begynner en av dere på et ord på A og den neste tar et ord på B osv.

3. Vanskelig. Her skal man huske på alle orda som er sagt før. Hvis du sier at skipet ditt er lastet med Appelsiner, å må nestemann si at hans/hennes skip er lastet med appelsiner + noe mer. Etter hvert blir det en ganske lang remse å huske på.

Lenke til kommentar

Fortell henne om bilen din, hvor bra den er, hvor kraftig motoren er osv. Beskriv gjerne hvordan differensialen fungerer og spør henne om hun vet hva som egentlig skjer når man trykker inn koplingspedalen. Hvis ikke det er nok kan du beskrive de fire taktene i firetaktsmotoren og prate litt om fordelene med elektronisk innsprøytning kontra forgasser. God tur :)

Lenke til kommentar

Jeg banner og skriker alltid over andre trffikanter som gjør dumme ting når jeg kjører, kan fint holde på i flere timer med det. Kan jo være hun liker å høre på det, da...tviler litt, meeen...

Ellers så kan dere vel diskutere litt musikk eller noe. Ingen biltur uten musikk hvertfall.

Lenke til kommentar

Fortell om bilen min? haha, det blir sikkert mye å fortell! kor jeg plagdes med den :p

Jeg tror ikke hun er så veldig interessert i biler, men hvem som vet?

Det med å spille "mitt skip er lastet med" er en veldig god ide synes jeg hehe.

Det skal nok sikkert gå bra, uten tvil. Fordi hun er utrolig snill, vakker og hun alltid smiler til meg. Altså det virker sånn at jeg funnet den rette

.

Men takk for alle svar folkens! Wish me luck :)

ps. 2-3 uker igjen til vi skal på turen... kan ikke vente.

Endret av Leasch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...